سلامت

چگونه از لیف طبیعی و گیاهی لوفا استفاده کنیم؟

استفاده صحیح و اصولی از لیف طبیعی و گیاهی لوفا

لیف طبیعی و گیاهی لوفا از بافت درونی و فیبری موجود در میوه ای گرمسیری به نام لوفا به دست می آید که در واقع نوعی کدو می باشد. بافت اسفنجی این گیاه بهترین وسیله برای لایه برداری و سم زدایی پوست بوده و پوست را نرم و لطیف می کند. برای استفاده ی صحیح و اصولی از این لیف ها رعایت نکاتی لازم است که در ادامه به تفصیل آن ها می پردازیم.

1- لوفای مناسب و اصل تهیه کنید.

یک لیف لوفای طبیعی و اصل، رنگ کاهی کمرنگ داشته و بوی علف دارد. اندازه و اشکالشان متفاوت است و اغلب به صورت دایره ای یا استوانه ای به فروش می رسند. لیف لوفا هنگامی که خشک بوده و آبی به آن نخورده باشد، زبر است اما زمانی که آب داغ به آن می خورد نرم نرم می شود. این نوع لیف ها در اکثر داروخانه ها موجود است و از آنجایی که از مواد طبیعی تهیه شده اند، فواید بسیاری برای پوست دارند.

1 نحوه استفاده از لیف طبیعی و گیاهی لوفا

2- بعد از اینکه لیف لوفای با کیفیت را تهیه کردید، جهت استفاده، آن را زیر آب داغ بگیرید تا بافت آن نرم شود.

هر چه آب داغ تر باشد بافت لوفا سریع تر نرم و لطیف می شود. اما اگر می خواهید با این لیف لایه برداری و اسکراب انجام دهید، فقط آن را با آب ولرم خیس کرده و اجازه ندهید نرم شود.

2 نحوه استفاده از لیف طبیعی و گیاهی لوفا

3- شامپوی بدن یا صابون را مستقیماً روی لیف بزنید.

استفاده از شامپوی بدن برای این لیف ها بهتر از صابون جامد است. زیرا به راحتی در لیف نفوذ کرده و کف خوبی را ایجاد می کند. اما کمی طول می کشد تا صابون روی این لیف ها کف کند. با این حال از صابون هم می توان استفاده کرد.

3 نحوه استفاده از لیف طبیعی و گیاهی لوفا

4- لیف را روی بدن کشیده و اسکراب یا لایه برداری پوست را انجام دهید.

فقط دقت داشته باشید که لیف را محکم روی پوست نکشید. این کار از عمر آن می کاهد. حرکاتی آرام و دایره ای کافی است. با حرکات دایره ای لایه برداری بهتر صورت گرفته و پوست لطیف تر می شود.

– اگر پوست خشکی دارید، بهتر است ابتدا روی پوست نیز صابون زده و سپس لیف بکشید.

4 نحوه استفاده از لیف طبیعی و گیاهی لوفا

5- بعد از اتمام لیف کشی و لایه برداری، بدنتان را آب بکشید.

نحوه ی نگهداری صحیح و اصولی از لیف لوفا

1- بعد از هر بار استفاده باید لیف را به طور کامل و تمیز با آب گرم بشویید و اطمینان یابید که تمامی صابون ها از لیف خارج شده است.

صابون اگر در لیف بماند آن را خراب کرده و باعث بو گرفتن آن می شود. بو نیز به راحتی از بین نمی رود.

5 نحوه استفاده از لیف طبیعی و گیاهی لوفا

2- بعد از هر بار استفاده از این لیف طبیعی، باید آن را در فضایی باز و ترجیحاً زیر نور خورشید، کاملاً خشک کنید و آن را در محیطی خارج از حمام نگهداری کنید.

زیرا باکتری ها در این لیف به راحتی می توانند رشد کنند.

6 نحوه استفاده از لیف طبیعی و گیاهی لوفا

3- هفته ای یکبار لوفا را ضدعفونی کنید.

برای ضدعفونی کردن لیف لوفا می توانید از ماشین لباسشویی یا ماشین ظرفشویی استفاده کنید. همچنین می توانید آن به مدت 30 ثانیه در ماکروویو بگذارید. روش دیگری برای ضد عفونی کردن لیف لوفا قرار دادن آن به مدت چند دقیقه در ظرف آب جوش و جوشاندن آن است. با این روش ها تمام باکتری های موجود در لیف از بین می روند. روش انتخابی شما برای این کار اصلاً مهم نیست. فقط حتماً این کار را هفته ای یکبار انجام دهید تا لیف همیشه برای استفاده سالم باشد. زیرا همان طور که گفته شد لیف لوفا تمایل دارد باکتری های بیشتری نسبت به آنچه فکرش را می کنیم در خود نگه دارد.

7 نحوه استفاده از لیف طبیعی و گیاهی لوفا

4- پس از مدتی لیف لوفا را تعویض کنید.

بعد از گذشت مدت زمانی خاص و بسته به میزان استفاده از لیف لوفا، بافت های لیف از هم باز شده و قادر به استفاده از آن نخواهید بود. مخصوصاً زمانی که برای چندمین بار آن را شسته و ضد عفونی می کنید. در این شرایط باید لوفا را تعویض کنید. توجه داشته باشید که اگر لیف لوفا را مانند آن چه در مرحله ی قبل گفته شد، ضد عفونی نکردید، به هیچ وجه بیش از سه هفته از آن استفاده نکنید.

– اگر چه لیف طبیعی و گیاهی لوفا بهتر از سایر لیف ها بوده و خواصی برای بدن دارند، اما به دلیل عمر کم و نگهداری پر دردسر، بسیاری از افراد لیف های پارچه ای را ترجیح می دهند. اگر تصمیم به استفاده از لیف های طبیعی دارید، حتما نکات گفته شده را برای حفظ سلامتی خود رعایت کنید.

8 نحوه استفاده از لیف طبیعی و گیاهی لوفا

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا