زیباییسلامت

چگونه و چرا پوست خشک خود را برس بکشیم؟

امروزه مواد و روش های مراقبت از پوست بسیار رایج شده اند. یکی از جدیدترین روش های مراقبتی پوست، برس پوست خشک بوده که علاوه بر سادگی و راحتی آن اثرات فوق العاده ای بر روی پوست می گذارد. برس پوست به دلیل اینکه نوعی لایه بردار پوست محسوب می شود، منجر به یکدست شدن و کشیدگی پوست شده و پوست را براق می کند.

برس کشیدن پوست خشک چیست؟

در این روش، شما پوست بدن یا صورت خود را برس می کشید. برس پوست، یکی از اساسی ترین لایه بردارهای فیزیکی است؛ که بهتر است این کار را قبل از دوش گرفتن یا حمام انجام دهید. چرا که با این کار، سلول های جدا شده از پوست توسط برس، شسته شده و کاملاً از پوست جدا می شوند.

1 برس پوست خشک

فواید برس پوست خشک

برس کشیدن پوست فواید زیادی از جمله حجم دهندگی، روشن شدن، صاف و یکدست شدن پوست دارد. اما افرادی با پوست های حساس باید در برس کشیدن پوست دقت لازم را داشته باشند. در صورتی که پوست حساس باشد، یا از برس به خوبی استفاده نشود و یا نحوه برس کشیدن صحیح نباشد، منجر به خشک شدن بیش از حد پوست و آسیب رسیدن به آن می شود. علاوه بر این، اگر پوست بیش از حد خشک شود، ممکن است سبب بروز یا تشدید برخی مشکلات پوستی مانند آکنه، روزاسه یا rosacea و اگزما گردد.

اگر چه کارشناسان و متخصصان، در این باره اتفاق نظر ندارند اما در این مقاله به برخی از مهمترین فواید برس کشیدن پوست خشک اشاره شده است که عبارتند از:

1- رفع سلولیت (Cellulite) پوست

حتماً شما نیز در مورد تأثیر برس پوست خشک بر سلولیت چیزهایی شنیده اید. در طول برس کشیدن پوست، ماساژی که به پوست داده می شود، می تواند به طور موقت سبب حجم دهی و لیفتینگ و plumping پوست شود. پس از آن، هر گونه بهبودی که در ظاهر سلولیت پوست به وجود می آید، احتمالاً می تواند به خاطر همین حجم دهی موقت و plumping باشد. مثلاً گاهی ممکن است برس زدن پوستِ قسمت های ران که دچار سلولیت شده اند یک ساعت یا کمی بیشتر طول بکشد، اما واقعاً تأثیرگذار خواهد بود. در واقع، این کار واقعاً ساده بوده و هزینه چندانی هم ندارد. پس آیا انجام آن بهتر از این نیست که هیچ کاری انجام ندهید؟!

2- افزایش انرژی

برخی محققان حوزه سلامت و زیبایی، برس کشیدن پوست را بیشتر در صبح توصیه می کنند. چرا که کشیدن برس روی پوست در هنگام صبح، سبب افزایش جریان خون در تمامی قسمت ها، به ویژه پوست شده و موج فوق العاده ای از انرژی را برای فرد به ارمغان می آورد. در واقع با فشار و حرکت برس روی پوست، پوست از خواب بیدار می شود.

3- محصولات مراقبت از پوست، بهتر جواب می دهند.

زمانی که پوست، برس کشیده می شود و لایه برداری پوست انجام می گردد، مواد و محصولاتی که برای مراقبت از پوست استفاده می شوند، بهتر در پوست نفوذ می کنند. در واقع برس کشیدن پوست، سبب جدا شدن تمام سلول های مرده و دیگر ذرات و آلودگی ها از پوست شده و محصولات مراقبتی پوست راحت تر جذب پوست می گردند. در نتیجه هر چه محصولات مراقبتی بیشتر جذب پوست گردند، کارایی و اثربخشی بهتری خواهند داشت.

چگونه پوست خود را برس بکشیم؟

برس کشیدن پوست، کار بسیار ساده ای است. اما کارشناسان و متخصصان پوست چند تکنیک برای این کار ارائه کرده اند که با انجام دادن آن ها می توانید به نتایج مطلوب تری برسید.

برس کشیدن پوست بسیار ساده بوده و نیاز به حداقل امکانات و لوازم دارد. همه چیزهایی که شما برای این کار نیاز دارید اینهاست: یک عدد برس بدن و چیزی که بتوانید با آن، برس را تمیز کنید.

از نظر برخی متخصصان حوزه پوست، بهترین برس ها برای این کار برس هایی هستند که دسته بلند و موهای نرمی دارند. دسته بلند برس می تواند به فرد کمک کند تا پشتش را نیز برس بکشد. پس از انتخاب برس مناسب، نوبت به کشیدن برس است. برس را به حالت دایره ای و خیلی نرم و آرام روی پوست خود بکشید. بهتر است از پاها شروع کنید و مسیرتان به سمت قلب باشد. حتماً به خاطر داشته باشید که برس پوست بهتر است در صبح و قبل از دوش یا حمام انجام شود. برس را به گونه ای روی پوست حرکت داده یا فشار دهید که به پوست آسیبی نزند. گمان نکنید که هر چه برس را بیشتر فشار دهید پوستتان روشن تر می شود. این نکته را نیز فراموش نکنید که در همان مراحل اول قطعاً به نتیجه دلخواه نمی رسید و باید آن را به طور منظم انجام دهید. اگر برای اولین بار است که این روش را به کار می گیرید، می توانید از مقدار بسیار کمی روغن بدن، در نقاط مورد نظر استفاده کنید تا برس کشیدن را نرم تر و راحت تر کند.

پس از اتمام برس کشیدن پوست، برس را حتماً با آب و صابون بشویید. پس از شستن برس، می توانید از کمی مخلوط آب و روغن اسطوخدوس نیز برای تمیزتر شدن برس استفاده کنید. این مخلوط، از رشد باکتری ها در برس جلوگیری می کنند.

نحوه برس کشیدن پوست صورت

برای برس پوست صورت، بهتر است از برس هایی استفاده کنید که موی طبیعی دارند. حتی بهتر است برای جلوگیری از آسیب به پوست صورت، در مرحله اول از یک لیف خشک استفاده کرده و آن را روی پوست صورت بکشید و در مراحل بعدی از برس استفاده کنید. موهای برس باید به گونه ای باشند که موجب ایجاد درد، قرمزی، سوزش و آسیب به پوست نشوند. پیش از انجام برس پوست صورت، اطمینان حاصل کنید که پوستتان کاملاً تمیز است.

پس از انتخاب برس مناسب برای پوست صورت، کار خود را از یک طرف صورت و از قسمت چانه شروع کرده و به سمت پیشانی حرکت کنید. سپس سمت دیگر صورت را نیز برس بکشید. به هر بخش باید حدود 5 تا 10 بار ضربه زده و برس بکشید. همین روش را می توان برای گردن و سینه نیز انجام داد. به این صورت که از سمت سینه به سمت چانه حرکت کرده و برس بکشید.

پس از اتمام برس پوست صورت، از کرم مرطوب کننده استفاده کنید. چون برس پوست خشک نوعی لایه برداری پوست است، یک تا سه بار در هفته آن را انجام دهید.

در پایان بد نیست مقالات زیر را نیز مطالعه نمایید.

>>> رفع مشکلات پوستی ناشی از حساسیت آنتی بیوتیکی

>>> فواید استفاده از دستگاه گالوانیک فیشال

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
realsimple




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا