زیبایی

سم زدایی و لایه برداری پوست صورت و بدن با اسکراب جو

دانه ها و غلات از جمله مواد غذایی مفید و ضروری بوده که فواید استفاده از آن ها در مراقبت از پوست و مو به اثبات رسیده است. در واقع سال هاست که از دانه ها و غلات برای داشتن پوستی سفید و درخشان استفاده می شود. استفاده از آن ها بسیار آسان بوده و تنها کافیست با مقداری آب ترکیب شوند؛ تا اسکرابی طبیعی، لایه بردار و سم زدا که درخشندگی را به پوست هدیه می دهد به دست آید.

چرا باید پوست صورت را با غلات و دانه های پاک کننده، سم زدایی و لایه برداری کرد؟

به مرور زمان و با افزایش سن، میزان تولید سلول های پوستی جدید به طور طبیعی در بدن کاهش می یابد. متاسفانه این کاهش در کنار کاهش تولید کلاژن طبیعی پوست اتفاق می افتد. این دو اتفاق در کنار هم، باعث می شود پوست پیر، خشک و دهیدراته به نظر رسیده و شادابی خود را از دست بدهد.

لایه برداری مناسب، کلیدی برای از بین بردن سلول های مرده ی پوست است؛ که باعث از بین رفتن زیبایی پوست می شود. لایه برداری منظم پوست صورت باعث می شود پوست به طور طبیعی درخشان شود. همچنین راهی برای آبرسانی و هیدراته شدن، باز خواهد کرد.

چرا جو؟

جو به طور گسترده ای در علم پوست شناسی (درماتولوژی) مورد مطالعه قرار گرفته و به عنوان بهترین جایگزین طبیعی برای محصولات آرایشی و مراقبتی پوست شناخته شده است. این دانه های ضد التهابی، حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان ها و همچنین خواص ضد ویروسی و ضد قارچی بوده که می تواند پوست خشک و حساس را مرطوب کند. مطالعات نشان می دهد که در برابر اشعه ی ماوراء بنفش نیز می تواند از پوست محافظت کند.

چگونه اسکراب جو را خودمان تهیه کنیم؟

این اسکراب سم زدا و لایه بردار بهترین نقطه ی شروع برای مراقبت های روزانه از پوست است. اگر دوست داشته باشید، می توانید این اسکراب را با گیاهان تازه و اسانس های روغنی به سلیقه ی خودتان بسازید. چند قطره اسانس اسطوخودوس خاصیت آرامش بخش و تسکین کننده به اسکراب می دهد.

1 سم زدایی پوست صورت و بدن با اسکراب جو

کدام اسکراب مناسب ترین اسکراب برای پوست شماست؟

پوست هر فرد منحصر به فرد بوده و می تواند با نوسانات هورمونی، فصل و رژیم غذایی تغییر کند. توجه به پوستتان و نوع مراقبتی که از آن می کنید، بسیار مهم است. برخی پوستشان چرب و برخی بسیار خشک است. خوشبختانه جو برای همه نوع پوستی مناسب است.

برای پوست های خشک:

اگر پوستتان بیش از حد خشک است، روغن زیتون را به اسکراب اضافه کنید. روغن زیتون خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی به اسکراب داده و باعث افزایش رطوبت، ترمیم و کاهش استرس اکسیداتیو می شود.

برای پوست های چرب:

اگر پوستتان بسیار چرب و دارای جوش و آکنه است، مقداری عسل به آن اضافه کنید. عسل رطوبت را به خود جذب کرده و بدون اینکه پوست را چرب کند، رطوبت را از لایه های عمیق پوست در خود نگه می دارد. به علاوه عسل می تواند چین و چروک را کاهش داده و pH پوست را تنظیم کند.

برای اینکه بهترین نتیجه را از این اسکراب به دست آورید، آن را دقیقاً مانند مسواک زدنتان به روتین روزانه خود تبدیل کنید.

به علاوه نکات زیر را نیز در نظر داشته باشید:

– قبل از اسکراب، پوست را با آب و صابون و لیف بشویید.

– بسیار آرام و بدون کوچک ترین فشاری، به صورت دورانی اسکراب را روی پوست اعمال کنید.

– بعد از اینکه اسکراب تمام صورت را پوشش داد، با استفاده از آب گرم و لیف مرطوب، صورت را اسکراب کرده و در پایان با حوله تمیز خشک کنید.

– از آنجایی که منافذ پوست بعد از حمام باز است، اسکراب صورت بعد از حمام موثر تر صورت می گیرد.

– این اسکراب برای پاها و پوست بدن نیز بسیار موثر است.

مواد لازم برای تهیه اسکراب جو:

– ½ پیمانه جو پرک
– 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون برای پوست های خشک
– 1 قاشق غذاخوری عسل برای پوست های چرب
– 2 قطره اسانس روغنی دلخواه

طرز تهیه اسکراب جو:

1- جو پرک را در آسیاب برقی پودر کنید.

2- دقیقاً قبل از زمان استفاده، یک قاشق غذاخوری پودر جو و آب به آن اضافه کرده تا خمیری به دست آید.

در صورت تمایل عسل یا روغن زیتون را نیز اضافه کنید.

3- اسکراب آماده است، آن را استفاده کرده و اجازه دهید 1 دقیقه روی پوست بماند. سپس به روشی که قبلاً گفته شد بشویید.

در پایان برای اطلاع از نحوه ساخت اسکراب و لایه بردار با نمک هیمالیا و اسکراب زیره مقالات زیر را در وب سایت فن تریکس مطالعه کنید.

>>> طرز ساخت اسکراب و لایه بردار با نمک هیمالیا <<<

>>> طرز ساخت اسکراب زیره <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wellnessmama




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا