خانه و کاشانه

کاربردهای مختلف چاپستیک یا همان قاشق چینی ها

کاربردها و موارد استفاده از چاپستیک

چاپستیک از جمله ابزارهای بسیار مهم چینی ها برای سرو غذاهایشان است. جالب است بدانید که یکی از جالب ترین و جذاب ترین سوغاتی هایی که از چین می رسد، همین چوب های بامزه ی چاپستیک است. اگر چه این وسیله در بازار ایران نیز به فروش رسیده و مردم برای هدف های مختلف آن را تهیه می کنند، اما شاید کم ترین هدف آن ها خوردن غذا باشد! اگر این سوال در ذهنتان است که از چاپستیک غیر از غذا خوردن چه استفاده هایی می توان کرد، با ما همراه باشید تا با موارد مختلف استفاده از چاپستیک و کاربردهای جالب آن آشنا شوید.

1- تمیز کردن سرویس ها

1 انواع کاربرد چاپستیک در خانه

تمیز کردن سرویس های بهداشتی، تمیز کردن گوشه کنارهایی مثل اطراف شیر، سوراخ تخلیه ی آب سینک روشویی، دریچه، درز و دیگر موارد این چنینی باعث دردسر بوده و همیشه کثیف مانده است! اینجاست که چاپستیک به کارتان می آید. دستمال را دور آن پیچیده و همه ی جاهایی که تاکنون نمی توانستید تمیز کنید را اکنون به راحتی تمیز کنید.

2- تمیز کردن کفش ها

گل و لای، سنگ، آدامس، کثیفی هایی که نمی توان گفت چیست و … که در شیارهای کف کفش گیر می کنند، چندش آور ترین چیزها برای تمیز کردن هستند. زیرا نمی توان با دست آن ها را خارج کرد و با شستن نیز از بین نمی روند. چرا که عمیقاً چسبیده و لای شیارها گیر کرده اند. اما چاپستیک می تواند در عرض سه سوت مشکل را برطرف کند!

3- یخچال و فریزر

2 انواع کاربرد چاپستیک در خانه

برای ظرف هایتان درپوش مناسبی ندارید؟ مجبورید کاسه و ظرف ها را با سلفون یا فویل پوشش دهید؟ از طرفی برای گذاشتن آن ها در یخچال یا فریزر جای کافی ندارید؟ چاپستیک برای شما فضای کافی برای قرار دادن همه ی این ظرف ها را می سازد. از آن ها به عنوان پُلی روی ظروف استفاده کرده و همه ی ظرف ها را روی هم بگذارید.

4- شستن و خشک کردن لیوان ها

چاپستیک برای لیوان های باریکی که با دست شسته نمی شوند نیز راه حلی دارد. کافی است اسکاج را داخل لیوان انداخته و با چاپستیک به طور کامل داخل آن را بشویید. سپس با انداختن دستمال و استفاده مجدد از چاپستیک آن را کامل خشک کنید. به همین راحتی!

6- تکیه گاهی برای گل ها

3 انواع کاربرد چاپستیک در خانه

به جای اینکه به دنبال چوبی تمیز و زیبا برای قرار دادن در گلدان هایتان باشید، از یک چاپستیک استفاده کنید.

7- هم زن رنگ

4 انواع کاربردچاپستیک در خانه

اگر فراموش کرده اید که برای رنگهایتان هم زنی از فروشگاه تهیه کنید، نگران نباشید. چاپستیک همان کاری را می کند که ابزار رنگ رزی انجام می دهد. اصلاً توصیه می کنیم اگر چاپستیک در دسترستان است، بیخیال خرید چنین وسیله ای شده و در هزینه هایتان صرفه جویی کنید!

8- آلبالو گیلاس

5 انواع کاربردچاپستیک در خانه

اما با مزه ترین و شاید کاربردی ترین مورد، استفاده از چاپستیک به عنوان هسته گیر آلبالو و گیلاس است. کافی است آن را روی شاخه ی کنده شده ی گیلاس یا آلبالو گذاشته و کمی آن را فشار دهید.

در پایان با مطالعه مقالات زیر در وب سایت فن تریکس با چند کاربرد دیگر خانه داری آشنا شوید.

>>> استفاده از چوب پنبه در دکوراسیون خانه <<<

>>> موارد استفاده از خاکستر چوب در خانه <<<

>>> کاربردهای پنبه در خانه داری <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
thekitchn




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا