خانه و کاشانه

ایده های جالب و کاربردی برای استفاده از چوب پنبه در خانه

کاربرد های چوب پنبه در منزل

امروزه در بسیاری از کشورها تلاش می شود تا جایی که امکان دارد به جای استفاده از مواد پلاستیکی و ناسازگار با محیط زیست از مواد طبیعی و تجزیه پذیر استفاده شود تا آسیب های وارده به طبیعت به حداقل برسد. همین امر باعث شده است این روزها چوب پنبه بیش از پیش مورد استقبال قرار بگیرد و وارد دنیای تجارت گردد. این محصول قابل بازیافت با شکل و شمایل زیبا و سنتی که گویی ظاهری کاه گلی دارد، در دکوراسیون منازل جایگاه ویژه ای یافته به طوری که بسیاری از افراد به شکل های مختلف از آن در منازلشان استفاده می کنند.

1 کاربردهای چوب پنبه در طراحی دکوراسیون

اگر دوست دار محیط زیست بوده و به دنبال خلاقیت و دکوراسیون منزل به شکلی متفاوت می باشید، با فن تریکس همراه باشید و مطالب زیر را از دست ندهید.

استفاده از چوب پنبه برای سقف منازل

2 کاربردهای چوب پنبه در طراحی دکوراسیون

به نظر اکثر مردم امروزه سقف های سفید، رنگی، گچ بری و حتی سقف های کاذب تکراری شده است. پس اگر دوست دارید سقف منزلتان متفاوت تر و سنتی تر به نظر برسد، سقف چوب پنبه بهترین انتخاب است. این طرح باعث شده تا سقف منزل کاه گلی به نظر رسیده و بسیار زیبا شود. مخصوصاً این که با هر طرح و رنگی می توان آن را ست کرده و اتاقی زیبا ساخت. هم در کنار طرح های سنتی زیبا به نظر آمده و هم با طرح های سلطنتی جلوه ی ویژه ای دارد. زیبایی و سازگاری آن با طرح ها و رنگ های مختلف در عکس کاملاً مشخص است.

ساخت پادری حمام و دسشویی با چوب پنبه

3 کاربردهای چوب پنبه در طراحی دکوراسیون

همان طور که از نام چوب پنبه پیداست جنس آن از چوب بوده و به خاطر بافت به خصوص آن، عایق مناسبی برای آب می باشد، پس برای ساخت یک پادری که بتوان آن را در جلوی دستشویی و حمام انداخته و پاهای خیس را روی آن گذاشت بسیار مناسب است. از آنجایی که درب بطری های چوب پنبه ای کمی گران قیمت بوده می توان گفت این پادری علاوه بر متفاوت بودن بسیار هم لاکچری است!

چوب پنبه برای دیوارها

4 کاربردهای چوب پنبه در طراحی دکوراسیون

گاهی ایجاد طرحی متفاوت و متنوع در دکوراسیون منزل تمام چیزی است که ما به دنبال آن هستیم. چوب پنبه علاوه بر این که می تواند برای سقف مورد استفاده قرار گیرد، روی دیوار نیز طرحی سنتی، تک، جذاب و دل انگیز ایجاد می کند. استفاده از طرح چوب پنبه برای دیواری که بیشتر از سایر دیوارها، در معرض دید قرار دارد، به همراه نصب تابلوها و اشیاء سنتی و لوکس روی آن ایده ی بسیار جالب توجهی است.

ساخت گلدان های فانتزی و مینیاتوری

5 کاربردهای چوب پنبه در طراحی دکوراسیون

بهترین راه برای استفاده از چند عدد درب بطری چوب پنبه ای که نه می توان آن ها را تبدیل به پادری کرده و نه می توان دور ریخت، تبدیل آن ها به گلدان هایی مینیاتوری و بسیار فانتزی است که با چسباندن یک آهنربا به پشتشان تبدیل به مگنتی متفاوت و چشم نواز می شوند. کمی از داخل چوب پنبه ها را خالی کرده و گل های طبیعی فانتزی یا مصنوعی را در آن ها قرار داده و نوآوری کنید.

کفپوش های چوب پنبه ای

6 کاربردهای چوب پنبه در طراحی دکوراسیون

تقریبا حدود 100 سال است که کفپوش های چوب پنبه ای اختراع شده و در ساختمان ها، اماکن تجاری و ورزشگاه ها استفاده می شود. امروزه نیز استفاده از این نوع کف پوش ها در بسیاری از ساختمان ها و به خصوص دستشویی و حمام رایج شده است. چرا که هم زیبا بوده و هم راه رفتن روی آن ها راحت است و هم هیچ گاه در اثر رطوبت کپک نزده و پوسیده نمی شود. مقاومت و استحکام آن بسیار بالاست و عمری بسیار طولانی دارد. مهمتر از همه عایق گرما بوده و هزینه های گرمایشی را کاهش می دهد. ضد حریق بوده و در صورت آتش گرفتن گاز سمی تولید نمی کند. به همین دلیل است که استفاده از آن برای سقف و دیوارها نیز توصیه می شود. گران قیمت نیز نمی باشد؛ مگر به خاطر نوع کیفیت و آپشن های موجود در آن مثل عایق صدا، گرما، گارانتی و… قیمت آن کمی بالا باشد.

استفاده از چوب پنبه برای عناصر دکوری

7 کاربردهای چوب پنبه در طراحی دکوراسیون

از چوب پنبه در ساخت وسایل تزئینی و دکوری مثل قاب عکس، اسباب بازی، وسایل آشپزخانه (مثل جا ادویه و پارچ و لیوان)، میز و صندلی، تخت خواب، مبل و… استفاده شده که ایده هایی بسیار فوق العاده، خلاقانه و انصافاً منحصر به فرد و زیبا هستند. پس اگر دوست دار آن هستید می توانید این وسایل را تهیه کرده و از آن ها لذت ببرید.

8 کاربردهای چوب پنبه در طراحی دکوراسیونطرز بریدن و سوراخ کردن چوب پنبه را می توانید از لینک زیر در وب سایت فن تریکس مطالعه کنید.

>>> آموزش بریدن و سوراخ کردن چوب پنبه <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
thespruce




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
1 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
علی

مرسی از مطالب زیباتون واقعا #کار_نشد_نداره

دکمه بازگشت به بالا