خانه و کاشانه

چگونه خودمان شوینده خانگی و ارگانیک ماشین ظرفشویی بسازیم؟

اگر برای شستن ظرف های خود از ظرفشویی استفاده می کنید، مطالعه این مقاله را از دست ندهید. زمانی که ماشین ظرفشویی وارد بازار شد، بسیاری از خانواده ها برای راحتی کار و صرفه جویی در زمان خود از آن استقبال کردند. به دنبال این، شرکت ها و کارخانه ها در صدد آن شدند تا ماده پاک کننده سازگار با ماشین ظرفشویی را وارد بازاز کنند. ماده های مخصوص شستشوی ظروف در ماشین های ظرفشویی را می توانیم از فروشگاه های مختلف تهیه کنیم؛ اما اگر از طرفداران محیط زیست هستید و سعی دارید تا سبک زندگیتان را بیشتر با محیط زیست تطبیق دهید، می توانید خودتان مایع ظرفشویی ارگانیک تهیه کرده و از آن استفاده کنید.

ما در این مقاله از وب سایت فن تریکس، می خواهیم طرز ساخت یک ماده پاک کننده خانگی را به شما آموزش دهیم تا با استفاده از آن دور محصولات صنعتی را خط بکشید. این ماده خانگی مخصوص ماشین ظرفشویی به خوبی چربی ها و کثیفی های ظروف را از بین برده و بوی بد را از ظروفتان می زداید. اگر مخزن ماشین ظرفشویی خود را با کمی سرکه سفید تقطیر شده پر کنید، می بینید که چربی ظرف ها به خوبی از بین رفته و ظروف درخشان می شوند. به علاوه سرکه ظروف حساس و ظریف را لکه دار نکرده و به آن آسیبی نمی زند.

طرز تهیه شوینده ارگانیک

1 طرز تهیه شوینده ماشین ظرفشویی ارگانیک

ترکیبات پاک کنند ظروف خانگی

مواد تشکیل دهنده این ماده پاک کننده خانگی شامل موارد زیر می باشد:

سدیم کربنات (سودای شستشو): سدیم کربنات یک ماده طبیعی بوده که از نمک و سنگ آهک تهیه می شود. این ترکیب می تواند به خوبی چربی ها را از بین برده و برای تمیز کردن و زدودن لکه ها و چربی های بیشتر سطوح و لوازم، مناسب است.

بوره (بوراکس): بوره به صورت طبیعی در طبیعت وجود دارد. اما امروزه دانشمندان توانسته اند آن را در محیط آزمایشگاه نیز تولید کنند. بوره یک ماده غلیظ سمی بوده که حتماً باید دور از دسترس کودکان آن را نگهداری کرد.

نمک کوشر: نمک کوشر نمک خالص است. این نمک نسبت به نمک معمولی، لطافت و یکدستی کمتری داشته و دانه هایش درشت تر است. به همین دلیل چندان متراکم نیست. جدا از کاربرد این نمک در تهیه این ماده پاک کننده، نمک کوشر برای مزه دار کردن گوشت قبل از پخت آن یک گزینه عالی می باشد.

سیتریک اسید: از سیتریک اسیدهای خوراکی استفاده کنید.

طرز تهیه ماده پاک کننده ظروف:

– یک فنجان سودای شستشو
– یک فنجان بوره
– 1/2فنجان نمک کوشر
– 1/2 فنجان سیتریک اسید

مواد را با هم ترکیب کرده و در یک ظرف دربسته و محکم نگهداری کنید. برای این کار به ظرفی نیاز دارید که درب آن کاملاً کیپ شده تا هوا داخل آن نرود. در هر بار استفاده از ماشین ظرفشویی یک قاشق غذاخوری از این ترکیب پاک کننده را داخل مخزن مخصوص بریزید. اضافه کردن سرکه به مخزن ماشین ظرفشویی، نتیجه و عملکرد این ماده پاک کننده خانگی را بیشتر می کند.

همچنین با مطالعه مقالات زیر در وب سایت فن تریکس می توانید با نحوه ساخت شوینده های ارگانیک بیشتر آشنا شوید.

>>> طرز ساخت شوینده آنزیم دار و طبیعی <<<

>>> طرز ساخت شوینده ارگانیک خانگی برای سرویس بهداشتی <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
home.howstuffworks




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا