خانه و کاشانه

نحوه از بین بردن سر و صدا و به هم ریختگی کابینت ها

کابینت هایی که شلخته اند و نمی توان وسایل آن ها را مدیریت کرد، هم سر و صدای زیادی ایجاد کرده و از این جهت بسیار آزار دهنده اند و هم ظاهر آشپزخانه را بسیار به هم ریخته و شلخته نشان می دهند. به علاوه کار کردن در چنین محیطی نیز واقعاً انسان را عصبی می کند. حتماً تجربه کرده اید که برای برداشتن یک وسیله از ته کابینت مجبورید همه ی وسایل دیگر را بیرون بگذارید، ریخته شدن ظروف روی هم، به هم ریختگی و سر و صدای ناهنجارشان و البته غر زدن اهالی خانه را به جان بخرید، رنج مرتب کردن دوباره را نیز تحمل کنید تا مثلاً کاسه ای را از کابینت بردارید.

هنگام سر و کله زدن با این دردسر، ممکن است به این فکر کرده باشید که برای رهایی از این مشکل مثلاً برخی از وسایل را دور ریخته یا چند عدد دراور بخرید و برخی از وسایل را در آن پرت کنید. شاید هم هیچ راه حلی به ذهنتان نرسیده و به سراغ فن تریکس آمده اید تا مشکلتان را حل کنید. ما وسایلی را به شما معرفی می کنیم که به راحتی مشکلتان حل خواهد شد. حتی تهیه یک یا دو مورد از این وسایل نیز شلختگی و سر و صدای آزار دهنده درون کابینت هایتان را به طور کامل حذف می کند.

وسایلی که باعث حذف سر و صدا و شلختگی درون کابینت ها می شود

1- نم گیر ظروف

1 جلوگیری از به هم ریختگی کابینت ها

حتی اگر آنقدر خوش شانس باشید که ماشین ظرفشویی در دسترستان باشد، باز هم ظرف هایی مثل قابلمه، ظروف چوبی و … وجود دارد که قابل شستن درماشین ظرفشویی نبوده و باید آن ها را با دست بشویید. از آنجایی که اولین و بزرگ ترین شلختگی و سر و صدایی که در آشپزخانه به وجود می آید، ناشی از شستن ظروف است، داشتن وسیله ای به نام نم گیر ظروف مخصوصاً انواع پیشرفته ی آن جزو وسایلی ضروری برای حفظ نظم و از بین بردن به هم ریختگی و البته سر و صدای ظروف در آشپزخانه می باشد. نم گیر ظروف امروزه به بازار آمده و جای قرار دادن هر چیزی روی آن مشخص است. 

2- استند کیک

2 جلوگیری از به هم ریختگی کابینت ها

ممکن است کمی تعجب کرده باشید، اما ما معتقدیم که وجود یک عدد استند کیک بسیار ساده در آشپزخانه تفاوت زیادی را در حفظ نظم آن ایجاد خواهد کرد. می توانید آن را در کنار اجاق گاز گذاشته و نمک، ادویه و روغن را روی آن بگذارید تا نیوفتند و کثیفی به بار نیاورند. حتی می توانید آن را در کنار سینک ظرفشویی گذاشته و اسکاج و مایع ظرفشویی را روی آن بگذارید. عمده ترین دلیلی که این وسیله ی به ظاهر ساده اما کارا باعث ایجاد نظم در آشپزخانه می شود، این است که با بالا نگه داشتن وسایلی که روی آن است، فضا و جای خالی برای دیگر وسایل را باز می کند.

3- استند طبقاتی کابینت

3 جلوگیری از به هم ریختگی کابینت ها

با داشتن استند طبقاتی کابینت مشکلی که در اول متن به آن اشاره شد، یعنی با دردسر درآوردن یک ظرف از میان انبوه ظرف ها و سر و صدای به هم خوردن ظروف و شلختگی درون آن ها خداحافظی کنید. از این وسیله هم می توان روی کابینت و هم در داخل آن استفاده کرد و به بهترین شکل ممکن ظروف را مدیریت کنید.

4- شلف

4 جلوگیری از به هم ریختگی کابینت ها

وسیله ای که در تصویر می بینید به راحتی روی درب کابینت یا بدنه ی یخچال نصب شده و می توان به جای انبوه کردن وسایل در داخل کابینت، وسایل ریز، بطری ها و … را در آن گذاشت و از کابینت پر سر و صدا و شلخته رها شد.

5- جا دستمال کاغذی دیواری

5 جلوگیری از به هم ریختگی کابینت ها

امروزه دستمال کاغذی به عضو ثابت آشپزخانه ها تبدیل شده است و وسیله ای واقعاً ضروری می باشد. اما برای آشپزخانه های کوچک که فضای کافی برای آن نباشد واقعاً دردسر ساز است. مخصوصاً اینکه بسیار سبک بوده، مدام در دست پا غلت می خورد و در صورت باز شدن دردسری صد برابر دارد. جا دستمال کاغذی های دیواری راه حلی برای رفع کامل این مشکل است.

6- استند آهن ربایی چاقو

6 جلوگیری از به هم ریختگی کابینتها

کارآمد بودن این وسیله نیز حرفی برای گفتن باقی نمی گذارد!

7- سبد آویزی

7 جلوگیری از به هم ریختگی کابینتها

این وسیله نه تنها نظم خانه و کابینت را دو برابر می کند و دسترسی به میوه ها آسان تر می شود، بلکه زیبایی خاص و منحصر به فردی دارد. به خصوص اگر از میوه های رنگارنگ در آن استفاده شود که واقعاً چشم نواز است.

8- قلاب آویز

8جلوگیری از به هم ریختگی کابینتها

قلاب های آویز هم سال هاست که در انواع مدل ها و شکل ها برای آویزان کردن هر چیزی و نظم دادن به هر مکانی مورد استفاده قرار می گیرد.

برای اطلاع از نحوه تمیز کردن و از بین بردن بوی بد کابینت ها به لینک های زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> نحوه تمیز کردن کابینت ها <<<

>>> نحوه از بین بردن بوی بد کابینت ها <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
thekitchn




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا