زیباییسلامت

فواید استفاده از دستگاه گالوانیک فیشال Galvanic Facial یا هیدرودرمی پوست

آیا تاکنون در مورد دستگاه های هیدرودرمی و آبرسانی پوست که با نام تجاری گالوانیک فیشال به فروش می رسد، چیزی شنیده اید؟

دستگاه های ساده اما کارآمدی که به راحتی هر کسی می تواند آن را تهیه و در خانه از آن استفاده کند. جریان الکتریکی که روی پوست ایجاد شده و چین و چروک و خطوط پوست صورت را از بین می برد. اگر در مورد آن چیزی نمی دانید بهتر است با فن تریکس همراه شوید تا با این وسیله ی کارآمد که امروزه در دنیای زیبایی سر و صدای زیادی ایجاد کرده آشنا شوید.

گالوانیک صورت چیست؟

پزشکان و درمانگران پوست این روش را “چهره سازی بدون جراحی” می نامند. پوست را بدون انجام هیچ گونه جراحی یا سوزن زدن به آن جوان می کند. در این روش از یک جریان الکتریکی پایین استفاده می شود تا دارو را به پوستتان تزریق کند. به عبارت دیگر یک دستگاه گالوانیک فیشال یا دستگاه هیدرودرمی و آبرسانی پوست، از یک جریان الکتریکی متوسط استفاده میکند. این جریان الکتریکی سلول های پوست را تحریک کرده و پوست را نرم و لطیف می سازد. با استفاده از این روش دارو یا کرمی که روی پوست زده شده است، به صورت عمیقی در لایه های پوستی فرو می رود. این کار برای بهبود میزان آبرسانی به پوست و گردش خون صورت انجام شده و پوست صورت را روشن، درخشان و البته جوان می کند. بابت استفاده از این روش اصلا نگران نباشید. زیرا درد نداشته و هنگام استفاده اصلاً چیز جدی حس نمی کنید.

1 فواید استفاده از دستگاه گالوانیک فیشال

انواع گالوانیک فیشال

معمولاً درمانگران پوستی دو نوع گالوانیک فیشال را توصیه می کنند:

Iontophoresis: در طی استفاده از این فرآیند، یک ژل (یا هر محصول مراقبتی دیگر) با بارهای مثبت روی صورتتان زده می شود. سپس یک الکترود منفی روی شانه هایتان گذاشته خواهد شد. حال ژل از پوستتان رد شده و در آن نفوذ می کند. در واقع جریان الکتریکی که ناشی از الکترود منفی و مواد مثبت روی پوست به وجود می آید باعث می شود که مواد عمیقاً به داخل لایه های پوستی نفوذ کند. این روش تاثیر و کارایی محصول مراقبتی (کرم یا هر چیز دیگر) که به پوست زده می شود را به صورت چشم گیری افزایش می دهد.

Desincrustation: در این روش جریان الکتریکی گالوانیک برای تحریک و نرم کردن کراتین و سبوم (چربی طبیعی پوست) و فولیکول های مو استفاده می شود. این روش یکی از بهترین راه ها برای آماده کردن پوست جهت حذف و از بین بردن ایمن و بدون درد جوش های پوستی است. این روش در واقع برای پاکسازی عمیق پوست و در عین حال نرم و لطیف کردن آن انجام می شود.

گالوانیک فیشال برای انواع پوست به خصوص پوست های چرب مناسب است. این درمان تخصصی پوست علاوه بر مواردی که گفته شد، مزایای فراوان دیگری نیز دارد که آنها را بررسی خواهیم کرد.

فواید و مزایای گالوانیک فیشال

1- کاهش پیری پوست و افزایش درخشش آن

2 فواید استفاده از دستگاه گالوانیک فیشال

خستگی و مردگی پوست یکی از نشانه های بارز پیری و افزایش سن است. گالوانیک فیشال تمام ناخالصی های پوست را از بین برده و غلظت اکسیژن را در آن افزایش می دهد. این روش پاکسازی و آبرسانی عمیق، باعث می شود که پوست درخشان شود. چین و چروک و خطوط ناشی از پیری نیز از بین می رود.

2- افزایش کشسانی و الاستيسيته (Elasticity) پوست

3 فواید استفاده از دستگاه گالوانیک فیشال

سپری کردن روزهای پر استرس، روی پوست تاثیر مستقیم می گذارد. حال اگر عدم مراقبت مناسب و صحیح از پوست و دیگر عوامل خارجی هم با آن همراه شوند، پوست کشسانی خود را از دست داده، خشک و شکننده می شود. گالوانیک با آبرسانی عمیق به پوست و تزریق مواد به لایه های پوستی از خشک شدن پوست جلوگیری کرده و آن را جوان، شاداب و الاستیسیته می کند.


برای اطلاع از “نحوه ترمیم ترک های پوست صورت” به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> نحوه ترمیم ترک های پوست صورت <<<


3- سم زدایی پوست

جریان الکتریکی باعث تخلیه لنفاوی و تحریک پوست می شود. در نتیجه توانایی طبیعی پوست برای پاک کردن سموم مضر، بهبود می یابد. علاوه بر این جریان الکتریکی سموم را عمیقاً از پوست بیرون کشیده و چهره را روشن و سالم تر می کند.

4- افزایش گردش خون و میزان اکسیژن روی پوست

گالوانیک صورت باعث تولید سلول های تازه پوست و کلاژن می شود. در نتیجه سلول های جدید خیلی سریع تر جایگزین سلول های قدیمی می شوند. همچنین جریان خون را در سطح پوست تحریک کرده که به نوبه خود میزان اکسیژن نیز افزایش می یابد. اکسیژن باعث می شود پوست شاداب تر، سفت تر و رطوبت را بیشتر در خود نگه دارد.

5- جلوگیری از جوش و آکنه

4 فواید استفاده از دستگاه گالوانیک فیشال

در فرآیند آبرسانی و تزریق مواد در پوست، فولیکول های مو و منافذ، مسدود شده و مورد هدف قرار می گیرند. در نتیجه تمام ناخالصی هایی که در منافذ پوست گیر کرده اند از بین رفته و پاکسازی صورت گرفته که به کاهش و جلوگیری از آکنه کمک می کند.


همچنین برای درمان و از بین بردن جوش و آکنه روی پوست صورت، می توان از اسانس های روغنی استفاده کرد. برای آشنایی با این اسانس های روغنی به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> معرفی اسانس های روغنی برای رفع جوش و آکنه <<<


6- لطافت، نرمی و تسکین پوست

تمامی مواردی که در بالا گفته شد یعنی نفوذ عمیق مواد و آب در پوست، از بین رفتن چین و چروک، سفت و کشسانی شدن آن، دفع سموم و … همگی عواملی هستند که باعث می شوند پوست نرم و لطیف شده و pH آن متعادل شود. تعادل pH باعث ترمیم پوست، سلامت و تسکین آن می شود.

چه کسانی نباید از گالوانیک فیشال استفاده کنند:

اگر هر کدام از شرایط زیر را دارید از این درمان استفاده نکنید.

– دستگاه تنظیم کننده ی ضربان قلب (پیس‌ میکرز) دارید.
– صرع، مشکلات قلبی، فشار خون بالا
– زخم، بریدگی، خراش و ساییدگی
– بارداری، دیابت
– داشتن هرگونه جسم فلزی در بدن
– داشتن رگ عنکبوتی
– داروهای نازک کننده پوست مصرف کرده یا اخیراً تحت عمل لایه برداری یا لیزر پوست قرار گرفته باشید.

عوارض جانبی استفاده از گالوانیک فیشال:

تاکنون هیچ گونه مطالعاتی که عوارض جانبی برای این روش را به اثبات رسانده باشد گزارش نشده است. جریان الکتریکی که روی صورت اعمال می شود کاملاً ایمن و بی خطر است. فقط برخی هنگام انجام این عمل احساس ناخوشایندی را تجربه کرده و برخی نیز درد بسیار خفیفی احساس کرده اند.

با این حال حساسیت به محرک ها از فردی به فرد دیگر متفاوت است. بعضی ممکن است تحمل درد بالایی داشته باشند، در حالی که برخی دیگر حتی به محرک های خفیف هم بسیار حساس باشند.

اگر ایمپلنت، ارتودنسی و هرگونه جسم فلزی در دندان دارید بسیار مراقب باشید. ممکن است در طول این روش، طعم فلز را در دهان حس کنید. داشتن فلز داخل دهان همچنین ممکن است یک شوک گالوانیک ایجاد کند که احتمالاً سردرد خفیفی یا احساس خستگی به وجود می آورد.

آروماتراپی یا رایحه درمانی نیز برای سلامت و زیبایی پوست صورت مفید بوده و فواید فراوانی دارد. برای اطلاع از نحوه انجام آروماتراپی به لینک زیر میراجعه کنید.

>>> فواید و نحوه انجام آروماتراپی <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
stylecraze




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا