زیبایی

5 کاربرد و استفاده شگفت انگیز از محلول شستشوی لنز چشم

آیا می دانستید که از محلول شستشو و نگهداری لنز های تماسی چشم در موارد آرایشی نیز می توان استفاده کرد؟ شاید واقعاً برایتان شگفت انگیز باشد؛ اما ما در فن تریکس همیشه دوست داشته ایم ترفندهایی که شما را در بهترین بودن یاری می کند، به اشتراک بگذاریم. پس ترفندهای ما را برای استفاده از محلول شستشوی لنز چشم ساده، در موارد آرایشی فراگرفته و لذت ببرید. محلول و لوازم آرایشی تان را آماده کرده و با ما همراه شوید.


همچنین می توانید با مراجعه به لینک های زیر با “نحوه استفاده از لنز های تماسی” و “چگونگی تمیز و ضدعفونی کردن جعبه لنز چشم” آشنا شوید.

>>> نحوه استفاده از لنز های تماسی <<<

>>> چگونگی تمیز و ضدعفونی کردن جعبه لنز چشم <<<


از محلول شستشوی لنز چشم برای موارد زیر استفاده کنید:

1 کاربرد های محلول شستشوی لنز چشم

1- ترمیم ریمل خشک شده

اگر یک ریمل عالی و گران قیمت خریده اید، و به علت عدم استفاده و مراقبت صحیح از آن، متوجه خشک شدن آن شده اید، چه کاری می توانید انجام دهید؟ برخی افراد برای رفع این مشکل، مقداری روغن بچه یا آب در داخل ظرف ریمل می ریزند؛ اما این کار تنها باعث کثیف کاری شده و نتیجه ای ندارد. برای نجات دادن ریمل، 5 قطره از محلول شستشوی لنز چشم را در بطری ریمل بریزید. اگر ریملتان کهنه بوده و چندین ماه می باشد که خشک، پوسته پوسته و دلمه دلمه شده است، 8 قطره از محلول شستشوی لنز چشم را درون آن ریخته و درب آن را ببندید؛ تا محلول کار خود را انجام دهد. با این کار ماده ی ریمل، ذوب شده و به حالت اولیه برمی گردد. فقط به یاد داشته باشید که از این محلول به مقدار زیاد استفاده نکنید. زیرا ممکن است مایع ریمل بیش از حد چرب و آبکی شده و ریمل شما بطور کامل خراب شود. همچنین استفاده بیش از حد از این محلول باعث شده تا ریمل شما ریخته یا زودتر از چیزی که انتظار دارید محو شود و اصلاً به مژه هایتان جلوه ای ندهد.

2- براق کردن سایه چشم

آرایش غلیظ و زننده ی چشم را دوست دارید؟ اما وقتی آرایش چشم می کنید، سایه ی چشمانتان مات، کدر و بی روح است؟ آیا دوست دارید سایه ی چشمتان را براق و درخشان کنید؟

به راحتی می توانید این کار را انجام دهید. فقط کافی است ابتدا فرچه یا براش سایه چشم را در محلول شستشوی لنز چشم زده و سپس با آن سایه بزنید. فقط یادتان باشد که فرچه را بیش از حد در داخل محلول خیس نکنید. زیرا سایه شروع به ریخته شدن از چشم هایتان می کند. آن را کمی با محلول مرطوب کرده تا رنگ سایه، روی چشم هایتان براق تر و درخشان تر شده و بیشتر به چشم آید.

3- رفع چسبندگی و گلوله گلوله شدن خط چشم

نمی توانید خط چشمی صاف، باریک، دقیق و ماهرانه بکشید؟ علت این امر ممکن است خشک و چسبنده شدن مایع خط چشم باشد. همچنین پوسته پوسته و گلوله گلوله شدن مایع خط چشم نیز می تواند باعث بروز این مشکل شود.

برای رفع این مشکل نیز 3 قطره محلول شستشو و نگهداری لنز چشم در داخل بطری خط چشم بریزید. سپس آن را به آرامی هم بزنید تا مرطوب و تازه شده و بافتی کرمی پیدا کند. با این کار مایع خط چشم به صورت کاملا یکنواخت روی پلکتان می نشیند.

4- ساخت خط چشم به رنگ دلخواه

آرایش با خط چشم به رنگ های مختلف را دوست دارید؟ اما پول تو جیبیتان اجازه ی امتحان کردن انواع و اقسام خط چشم رنگی را به شما نمی دهد؟ پس این ترفند به کمکتان می آید.

محلول لنز را با هر رنگ از سایه ی چشمی که دوست دارید خط چشمتان آن رنگی شود، ترکیب کنید. این کار را در بطری خط چشم انجام دهید تا یک خط چشم براق، درخشان و رنگی به دست آید. سبز، صورتی، آبی و … ، هر رنگ سایه چشمی را به راحتی می توان به خط چشم تبدیل کرد. هیجان انگیز ترین موضوع در مورد این ترفند این است که حتی می توانید از سایه چشم های شکسته، کهنه و بلا استفاده نیز برای ساخت خط چشم استفاده کرد.

5- تمیز کردن داخل چشم و آماده کردن آن برای کشیدن سرمه

آیا سرمه چشمتان به راحتی پاک شده و سریع مات و محو می شود؟

چاره ی کار اینجاست. قبل از سرمه کشیدن، یک گوش پاک کن تمیز برداشته و آن را با محلول لنز چشم مرطوب کنید.

سپس گوش پاک کن را به آرامی روی خط داخلی چشم، یعنی جایی که سرمه کشیده می شود بکشید؛ و آن را کامل تمیز کنید. چند دقیقه ای صبر کرده تا محلول زده شده در چشم به طور کامل خشک شود. حال می توانید سرمه ای که به راحتی مات و کمرنگ نمی شود و برای مدتی طولانی مشکی و براق باقی می ماند را روی چشمانتان بکشید.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
stylecraze




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا