زیبایی

نحوه مصرف و موارد استفاده از روغن هسته انگور

روغن هسته ی انگور روغنی است که از دانه های انگور به دست می آید و دارای خواص بسیار زیادی برای پوست می باشد. از این روغن در موارد خوراکی و پخت و پز استفاده نمی شود. این روغن نوعی مرطوب کننده ای است که خشکی پوست را از بین برده و در درمان پوست های آکنه دار بسیار موثر است. بنابراین بیشتر در مصارف زیبایی کاربرد دارد.

همچنین این روغن باعث کاهش تولید چربی طبیعی پوست می گردد. اگرچه ممکن است غیر منطقی به نظر برسد که استفاده از روغن روی پوست باعث کاهش چربی می شود، اما روغن هسته ی انگور کمک می کند چربی طبیعی پوست متعادل شده و از تولید چربی بیش از حد جلوگیری شود. روغن هسته ی انگور مصارف دیگری نیز دارد که در ادامه بیان می کنیم.

نحوه ی پاکسازی پوست با روغن هسته ی انگور

1- ابتدا روغن را روی پوستتان تست کنید.

مقدار کمی روغن زیتون را به یک ناحیه کوچک بر روی گونه یا گردن خود اعمال کنید. برای دیدن اینکه آیا پوست شما تحریک شده یا واکنش آلرژیک نشان می دهد، 24 ساعت زمان لازم است. قرمزی، تورم، خارش و کهیر نشانه ی یک واکنش آلرژیک است که در این صورت نباید از روغن استفاده کنید.

0 پاکسازی پوست با روغن هسته انگور

2- روغن را باید روی پوست مرطوب اعمال کنید.

قبل از مصرف باید صورت خود را با آب گرم خیسانده تا کاملاً مرطوب شود. سپس ½ قاشق چایخوری روغن را کف دست ریخته و روی صورت بمالید و به آرامی روی پوست مالش دهید.

1 پاکسازی پوست با روغن هسته انگور

3- بعد از این که تمامی سطح پوست با روغن پوشش یافت به مدت دو دقیقه با نوک انگشتان حرکات دایره ای را روی پوست اعمال کنید.

روغن و حرکات دایره ای باعث می شود آلودگی ها از روی پوست بلند شده و پوست پاکسازی شود.

2 پاکسازی پوست با روغن هسته انگور

4- بعد از دو دقیقه صورت خود را با دستمال مرطوب پاک کنید.

شستشوی ساده ی صورت نمی تواند روغن را به طور کامل از روی پوست برداشته و از بین ببرد. اگر دستمال مرطوب نداشتید می توانید پارچه ای نخی یا حوله ای را با آب گرم خیس کرده، بچلانید تا آب اضافه ی آن گرفته شود. سپس به آرامی روی پوست بکشید تا روغن اضافی از بین برود.

3 پاکسازی پوست با روغن هسته انگور

5- اکنون باید از روغن به عنوان یک کرم مرطوب کننده استفاده کنید.

بنابراین بعد از این که پوست را کامل شسته و آلودگی های آن را از بین بردید، یک یا دو قطره از روغن هسته ی انگور را روی نوک انگشتانتان ریخته و روی پوست صورت بمالید. اجازه دهید روغن خوب جذب پوست شود و آن را پاک نکنید.

4 پاکسازی پوست با روغن هسته انگور

6- مرتباً و به صورت منظم پوستتان را با روغن هسته ی انگور پاکسازی کنید.

یعنی هر هفته 2 یا 3 بار این پاکسازی را به روشی که گفته شد تکرار کنید. ممکن است در چند روز اول متوجه شوید که پوستتان چربی بیشتری تولید می کند اما بعد از گذشت مدتی که پوستتان با روال جدید سازگار شود، تعادل به وجود خواهد آمد.

5 پاکسازی پوست با روغن هسته انگور

دیگر موارد استفاده از روغن هسته ی انگور

1- روغن هسته ی انگور را برای کاهش آکنه، اگزما و خشکی پوست استفاده کنید.

روغن هسته ی انگور حاوی 73 درصد اسید لینولئیک است. اسید چربی که به تقویت غشای سلولی پوست کمک می کند. این اسید چرب در کاهش آکنه، درماتیت، واکنش های آلرژیک، اگزما و پوست خشک نیز نقش دارد. روغن انگور همچنین دارای خواص ضد التهابی است که باعث کاهش قرمزی و التهاب ناشی از آکنه می شود.

6 پاکسازی پوست با روغن هسته انگور

2- روغن هسته ی انگور را به خاطر خواص ضد پیری آن روی پوست بزنید.

چرا که دارای چندین نوع آنتی اکسیدان از جمله ویتامین C است که می تواند پوست را روشن کرده و از آن در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت کند. همچنین لکه های پوستی ناشی از آسیب های خورشید را از بین می برد.

7 پاکسازی پوست با روغن هسته انگور

3- روغن هسته انگور را می توان برای سفت شدن پوست استفاده کرد.

روغن هسته ی انگور یک مرطوب کننده ی طبیعی و ملایم است که پوست را سفت کرده و به آن رنگ و لعاب می دهد. از آنجایی که روغنی سبک و بی بو بوده به راحتی جذب پوست می شود.

8 پاکسازی پوست با روغن هسته انگور

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
1 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
حامد

خوراکی روغن هسته انگور برای سلامت قلب و عروق مفید است

دکمه بازگشت به بالا