زیبایی

چگونه در منزل آروماتراپی پوست صورت انجام دهیم؟

صورت بهترین راه برای نشان دادن زیبایی پوست است. همه ی زنان بدون شک طرفدار زیبایی صورت بوده و ساعت های زیادی را صرف زیبایی آن می کنند. به همین خاطر به خانم ها این مژده را می دهیم که آروماتراپی یا رایحه درمانی روشی نوین در زیبایی فوق العاده و شگفت انگیز پوست می باشد که آرامش را نیز برای شما به ارمغان می آورد. این روش نوین که امروزه بسیار رواج پیدا کرده است در واقع نوعی استفاده از اسانس های روغنی برای مراقبت از پوست صورت می باشد. که فواید و مزایاهای بسیار زیادی دارد. با فن تریکس همراه باشید تا با فواید شگفت انگیز این روش به همراه چگونگی استفاده از آن بیشتر آشنا شوید.

فواید آروماتراپی

1- مراقبت از پوست

آروماتراپی یا رایحه درمانی صورت شامل استفاده از طیف وسیعی از اسانس های روغنی است. که نوع اسانس روغنی بر اساس نوع پوست شما انتخاب می شود. این اسانس ها به طور طبیعی فواید بسیار زیادی برای صورت داشته و از آن در مقابل بسیاری از مشکلات پوستی مثل آکنه، جوش، سوختگی و بثورات و… مراقبت می کنند.

2- پاکسازی پوست

آروماتراپی به صورت بخور انجام شده و تمام منافذ صورت را کاملاً پاکسازی می کند. همچنین آلودگی هایی که در طول زمان و طی مدت ها روی پوست انباشته شده اند را نیز از بین می برد. قطراتی از اسانس های روغنی که به آب بخور اضافه شده اند وارد منافذ پوست شده و عملکردی عالی ارائه می دهند.

3- حذف سلول های مرده

بخور صورت عموماً لایه برداری را به همراه دارد. زمانی که پوست را با آروماتراپی اسکراب می کنید، سلول های مرده به طور کامل از بین رفته و پوستی نرم و شفاف نمایان می شود.

4- آرامش و ریلکسیشن

آروماتراپی شامل استفاده ی فراوان از اسانس های روغنی و سایر محصولات معطر است که احساسات و اعصاب انسان را تسکین داده و باعث ایجاد حس آرامش می شوند. این روش هم از نظر روحی و هم از نظر جسمی تسکین دهنده بوده و آرامش را به دنبال دارد.

5- می توان به راحتی آروماتراپی را در منزل انجام داد.

اگر چه امروزه آروماتراپی در سالن های آرایشی و کلینیک ها، صورت می گیرد و مواد آن فقط در این مکان ها قابل دسترس است، اما به راحتی می توانید آروماتراپی را خودتان در منزل انجام داده و از مزایای آن بهره مند شوید. فقط باید توجه داشته باشید که اسانس را بر اساس نوع پوست خود انتخاب کنید.

چگونه آروماتراپی صورت را در منزل انجام دهیم؟

1 آروماتراپی پوست صورت

اگر پوست صورتتان چرب است، اسانس های روغنی لیمو، درخت چای، علف لیمو و روغن پرتقال انتخاب هایی بسیار عالی برای پوست شماست. اما اگر پوست صورتتان خشک است، اسانس های روغنی یاس، رز و چوب صندل را انتخاب کنید. برای پوست های معمولی نیز اسطوخودوس و بابونه مناسب است. برای پوست های حساس نیز اسانس روغنی بهار نارنج و اسانس روغنی علف وتیور توصیه می شود.

بعد از اینکه اسانس روغنی مناسب پوست خود را انتخاب و خریداری کردید، مراحل زیر را برای انجام یک آروماتراپی صورت در منزل دنبال کنید:

– برای ایجاد رایحه ای عالی و آروماتراپی واقعی از شمع های آروماتراپی و چراغ های کم سو برای ایجاد محیطی کم نور استفاده کنید.

– مقداری روغن زیتون و روغن درخت چای را در ژل آلوورا مخلوط کرده و صورتتان را با آن بشویید.

– به ظرفی که در آن آب جوشیده ریخته اید چند قطره اسانس روغنی انتخابی خود را اضافه کرده و در آن بخور صورت انجام دهید.

– یک کرم ماساژ صورت به دلخواهتان تهیه کرده و چند قطره اسانس روغنی را با آن مخلوط کنید و به آرامی روی پوست صورتتان مالیده و ماساژ دهید و بعد از اتمام ماساژ با یک حوله ی مرطوب، کرم اضافی را بردارید.

– حال باید یک ماسک صورت بسازید. ماست و عسل و پودر درخت صندل را با هم مخلوط کرده و چند قطره روغن درخت چای را به آن اضافه کنید.

– ماسک را به صورت زده و پس از خشک شدن آن را بشویید. و با یک پد، تونر صورتی تهیه شده توسط خودتان را به طور ضربه ای بر روی صورت خود بزنید.

– اگر پوست خشکی دارید، برای ساخت تونر صورت خانگی، یک قطره روغن بابونه را به 100 میلی لیتر گلاب اضافه کنید. سپس از آن به عنوان تونر استفاده کنید. اما اگر پوست چربی دارید، 4 قطره اسانس روغنی درخت چای را با 6 قطره اسانس روغنی اسطوخودوس و 50 میلی لیتر آب مقطر مخلوط کرده و سپس از این محلول به عنوان تونر پوست چرب استفاده کنید.

اکنون از پوستی لطیف، حسی عالی و آرامش درونتان لذت ببرید.

آروماتراپی یکی از بهترین و عالی ترین راه ها برای داشتن پوستی لطیف و جوان است که بدون صرف هزینه ی بالا به دست می آید.

از اسانس های روغنی همچنین می توان برای درمان جوش و آکنه استفاده کرد. برای اطلاع از این اسانس ها و نحوه استفاده از آن ها به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> معرفی انواع اسانس روغنی برای درمان آکنه و چگونگی استفاده از آن ها <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
stylecraze




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا