تکنولوژیراهنمای خرید

نقد و بررسی ساعت هوشمند نوکیا استیل HR | قسمت اول

امروزه بیشتر مردم خواهان استفاده از یک پایشگر سلامت (مانند ساعت هوشمند نوکیا) یا تناسب اندام هستند تا بتوانند رژیم غذایی خود را کنترل کنند. اما خیلی از آنها نوع پلاستکی اش را دوست ندارند، و از مچ بندهای زیبایی مانند Fitbit Charge 2 (نوعی مچ بند فیت بیت) و Huawei Band 2 Pro (نوعی گجت از شرکت هواوی) برای پایش تناسب اندامشان استفاده می کنند.

ردیاب های تناسب اندام، غالباً بر روی مچ یا بازو بسته می شوند که نمای زیبایی نداشته و باعث شده است توجه افراد را کمتر به خود جلب کنند و سؤالاتی در ذهنشان مطرح شود. سؤالاتی از قبیل اینکه چه می شود اگر تمام ویژگی های یک پایشگر سلامت (تناسب اندام) در یک ساعت وجود داشت؟

شرکت نوکیا تلاش کرده تا تمام ویژگی های یک ساعت هوشمند هیبریدی با طراحی کلاسیک و ویژگی های یک پایشگر تناسب اندام را در ساعت هوشمند استیل HR نوکیا ترکیب کرده و به دنیای پر از فناوری و تکنولوژی عرضه کند.

با توجه به اینکه نوکیا اوایل سال فعلی در کنگره جهانی موبایل اعلام کرد دستگاه‌های سلامت مرتبط با ویتینگز به برند نوکیا تغییر می یابد، در ابتدا نام این ساعت ویتینگز استیل اچ آر (Withings Steel HR) و محصولی از شرکت ویتینگز بود، اما کمی بعد تولید آن به شرکت نوکیا انتقال یافت و نام آن به نوکیا استیل اچ آر (Nokia Steel HR) تغییر پیدا کرد.


همچنین فن تریکس در لینک زیر به معرفی بهترین محصولات 2018 فیت بیت پرداخته است.

>>> معرفی بهترین محصولات 2018 فیت بیت <<<


قیمت نوکیا استیل اچ آر و زمان عرضه آن به بازار

• این پایشگر سلامت اکنون در بازارهای ایالات متحده آمریکا (US) و بریتانیا (UK) عرضه شده که ارزان ترین مدل آن 720000 تومان می باشد. اما اطلاعاتی در مورد عرضه آن در بازارهای جهان وجود ندارد. دو ورژن از این ساعت وجود دارد که شما بسته به سلیقه و توانایی خرید خود می توانید آن را خریداری کنید.

1 ساعت هوشمند

با توجه به این که این ساعت هوشمند نسبت به دیگر محصولات تناسب اندام نوکیا گران تر می باشد، قیمت ساعت نوکیا استیل اچ آر 36 میلی متری آن حدود 720000 تومان بوده در حالی که ورژن 40 میلی متری آن کمی گران تر است و حدوداً به 800000 تومان می رسد.

نسخه 40 میلی متری آن تا 22 دسامبر، در بازار آمریکا در دسترس نخواهد بود. اگر شما مایل هستید این ساعت هوشمند را داشته باشید، می توانید آن را از طریق وب سایت رسمی شرکت نوکیا خریداری کنید. البته ممکن است تا زمانی که به دستتان برسد حدود 2 هفته طول بکشد.

طراحی ساعت های هوشمند نوکیا

• طراحی کلاسیک آن به گونه ای است که کمتر افرادی متوجه هوشمندی و پایشگر سلامت آن می شوند.

• یک دکمه ی مرتبط با ردیاب، به گونه ای درون ساعت طراحی شده که اصلاً مشخص نمی باشد. در واقع این دکمه به شکل تاچ یا دسته کوک طراحی شده است.

• این ساعت ممکن است برای برخی دوستداران ساعت های سنتی و متداول کوچک باشد.

ساعت نوکیا استیل اچ آر یکی از پرطرفدارترین پایشگرهای سلامت و تناسب اندام بوده که تاکنون دیده شده است. این ساعت، ظاهری شبیه به یک ساعت کلاسیک و معمولی دارد که روی مچ بسته می شود و کمی باریک تر از دیگر برندهای معروف می باشد. این ویژگی ها باعث زیبایی دوچندان این ساعت ها شده است.

اگر چه ورژن 40 میلی متری این ساعت هوشمند نسبت به ورژن 36 میلی متری آن بزرگتر است، اما در مقایسه با سایر ساعت ها کوچکتر می باشد و باعث انتقاداتی بر روی طراحی این ساعت شده است. اگر شما خواهان استفاده از این ابزار هوشمند سلامت هستید و ساعت های مچی بزرگ را بیشتر می پسندید، می توانید نسخه 40 میلی متری آن را خریداری کنید. از دیگر تفاوت های ورژن 40 میلی متری در مقایسه با 36 میلی متری در رنگ بندی صفحه نمایش می باشد. صفحه نمایش نوکیا استیل اچ آر 36 میلی متری، دارای دو رنگ سیاه و سفید بوده در حالی که نسخه 40 میلی متری آن فقط دارای یک رنگ مشکی برای صفحه نمایش است.

2 ساعت هوشمند

این ساعت نسبت به دیگر ابزارهای نوکیا کمی ضخیم تر می باشد، زیرا یک ابزار پایشگر ضربان قلب را در خود جای داده است.

طراحی کوچک و زیبای این ساعت در مقایسه با دیگر ساعت های هوشمند موجود در بازار سبب شده که این ساعت ها در دست افراد خیلی زیبا و راحت به نظر آیند.

3 ساعت هوشمند

طراحی بند ساعت نوکیا استیل اچ آر بسیار با دوام بوده و به راحتی روی دست بسته می شود. جنس بند ساعت از نوع سیلیکونی می باشد؛ زیرا هم دیرتر کثیف می شوند و هم هنگام تعریق دست به راحتی پاک می شود.

به طور کلی در برخی موارد، انتقاداتی در مورد بندهای سیلیکونیِ ابزارها مطرح شده است. از جمله این انتقادات برای محصولات اخیر فیت بیت ها بوده زیرا در بعضی موارد باعث اذیت کردن پوست دست و موجب بروز حساسیت شده اند.

بند های سیلیکونی این ساعت ها در رنگ بندی های مختلفی وارد بازار می شود. برای نسخه 36 میلی متری آن علاوه بر رنگ مشکی، در رنگ های سفید، قرمز، بنفش، آبی و خاکستری نیز وجود دارد. در حالی که بندهای سیلیکونی نسخه 40 میلی متری، فقط در رنگ های آبی و قرمز عرضه شده اند.

برای هر دو نوع این ساعت می توان از بندهای چرمی نیز استفاده کرد. رنگ بندی چرمی ورژن 36mm، مشکی و فندقی بوده در حالیکه برای ورژن 40mm آن فقط رنگ مشکی طراحی شده است. این ساعت ها با بندهای حصیری نیز وجود دارند. اگر شما این بندها را ترجیح می دهید، می توانید برای ساعت نوکیا استیل اچ آر ورژن 36 میلی متری تان، بندهایی به رنگ آبی، پرتقالی یا زرد خریداری کنید که قیمتشان از 150000 هزار تومان شروع می شوند.

4 ساعت هوشمند

قیمت بندهای سیلیکونی این ساعت، از 99000 تومان شروع می شود، در حالی که نوع چرمی آن که در رنگ های فندقی و مشکی وجود دارد، گران تر بوده و قیمت آنها از چیزی حدود 199000 تومان شروع می شود.

بهتر است بدانید که بندهای چرمی و حصیری برای محیط های رسمی مناسب تر هستند.

5 دستبندهوشمند

در سمت راست صفحه نمایش این ساعت تنها یک دکمه وجود دارد که به شکل تاج یا دسته کوک ساعت بوده اما نمی چرخد. کاربرد این دکمه در تغییر منوی ساعت شما می باشد.

زمانی که برای اولین بار از این ابزار استفاده می کنید، کار با دکمه آن کمی سخت و عجیب به نظر می رسد. اما بعد از گذشت مدتی و کار با ساعت متوجه می شوید که استفاده از این دکمه یک راه آسان برای چک کردن ردیابی های روزانه است.

6 دستبندهوشمند

با یکبار فشار این دکمه در قسمت بالای صفحه نمایش زمان نمایش داده می شود. با فشار مجدد این دکمه، تعداد ضربان قلب و با فشارهای بعدی به ترتیب تعداد گام ها، مسافت، آلارم و درصد باتری نمایش داده می شوند.

هنگامی که شما می خواهید فقط شارژ باتری را ببینید، باید شش بار دکمه را بفشارید که انجام این کار ممکن است کمی برای شما سخت باشد؛ اما خیلی طول نمی کشد.

نظرات ما

اگر چه ساعت های هوشمند نوکیا استیل اچ آر به دلیل داشتن ردیاب سلامت یا تناسب اندام از قیمت بسیار بالایی برخوردار هستند، اما به گونه ای طراحی شده اند که اگر قصد خرید یک دستگاه ردیاب سلامت را دارید، این ساعت یکی از بهترین گزینه هاست.

مزایای ساعت هوشمند نوکیا

– طراحی شیک
– نمایش دقیق تعداد ضربان قلب
– استفاده آسان از برنامه های آن

معایب

– گران
– محدودیت در ویژگی های تناسب اندام
– عمر کم باتری نسبت به محصولات رقابتی دیگر

در این مقاله از وب سایت فن تریکس به شما ساعت هوشمند نوکیا استیل اچ آر را معرفی کردیم. برای آشنا شدن با قابلیت ها و عملکرد های این ساعت شما را به قسمت دوم از این مقاله دعوت می کنیم.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
techradar




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا