زیباییسلامت

خواص و فواید روغن منیزیم چیست و چگونه باید از آن استفاده کرد؟

موثرترین راه تامین منیزیم بدن

منیزیم از جمله مواد معدنی است که اغلب تامین آن از طریق غذاها و حتی با یک رژیم غذایی کامل و سالم، دشوار است. گفته می شود بهترین و موثرترین راه تامین منیزیم بدن غیر از مواد خوراکی، استفاده از روغن منیزیم به صورت اسپری روی پوست می باشد.

از آن جایی که منیزیم برای تمامی اجزای بدن لازم و ضروری است، توجه به تامین مقدار مورد نیاز آن برای بدن امری حیاتی می باشد. این در حالیست که بسیاری از مردم مقدار کافی و مناسبی از این ماده ی معدنی مهم که بدن به وسیله ی آن هزاران کار انجام می دهد را دریافت نمی کنند. تک تک سلول های بدن برای اهداف مختلفی به منیزیم احتیاج دارند. منیزیم ماده ای ضروری برای استخوان ها، دندان ها، عضلات و مفاصل است که برای داشتن خوابی مطلوب و کاهش استرس نیز بسیار موثر می باشد.

چرا کمبود منیزیم داریم؟

کمبود منیزیم به طور گسترده ای درافراد در حال افزایش است. زیرا بسیاری از ما فاکتورهایی در سبک زندگیمان داریم که به طور فعال سطح منیزیم بدن را کاهش داده و از بین می برد. عواملی چون کمبود خواب، سطح بالای استرس، الکل، کافئین، مصرف قند و شکر. علاوه بر این ها بسیاری از منابع طبیعی منیزیم نیز در حال از بین رفتن می باشد. مثلا ذخیره ی منیزیم در خاک به دلیل استفاده ی بیش از حد آفت کش ها در کشاورزی از بین رفته است. فیلتراسیون آب ها نیز مواد معدنی موجود در آن را از بین برده است.

با این حال اقیانوس ها هنوز منبع مناسبی از منیزیم و مواد معدنی هستند. اما تنها برای کسانی که دسترسی روزانه به ساحل دریا دارند. منیزیم مورد نیاز دیگرِ افراد باید از طریق روغن منیزیم تامین شود، که ساده ترین و موثرترین راه برای افزایش سطح منیزیم است.

خواص و فواید روغن منیزیم

همان طور که گفته شد، منیزیم ماده ای بسیار مهم و حیاتی برای بدن است. هزاران مطالعه در جهت تاثیر منیزیم در اشکال گوناگون درمانی صورت گرفته است که بسیاری از این مطالعات تاثیر مثبت منیزیم بر سلامت پوست ، دیابت و فشار خون را به اثبات رسانده است.

راحت ترین راه برای افزایش منیزیم بدن، اسپری روغن آن روی پوست بعد از حمام است که پس از اسپری آن باید اجازه داد روی پوست مانده و جذب شود. به همین سادگی.

برخی از خواص روغن منیزیم عبارتند از:

1- بالا بردن سطح منیزیم بدن

بدیهی است که هدف از مصرف روغن منیزیم، افزایش سطح منیزیم بدن است. یک تحقیق در بریتانیا که در سال 2010 توسط مرکز تحقیقات گیاهی انجام شد؛ نشان داد که میزان منیزیم سلولی در افرادی که به مدت 12 هفته تحت عمل منیزیم ترابی قرار گرفته بودند تا 25% افزایش یافت. درمانی که شامل اسپری منیزیم و خیساندن پوست در آن می شد.

2- پوستی نرم تر

استفاده از برس پوست در صبح ها و اسپری منیزیم در شب کمک می کند پوست نرم و لطیف شده و صاف و بدون چروک باقی بماند. (افرادی که دارای پوست حساسی هستند، باید با روغن منیزیم رقیق شده شروع کرده و پس از اینکه به سازگاری آن با پوست مطمئن شدند، دُز روغن را بالا ببرند.)

3- درد عضلانی کمتر

بسیاری از ورزشکاران به ریکاوری و بازیابی پس از تمرین به کمک روغن منیزیم ایمان دارند. حتی بسیاری از افراد که ورزشکاران حرفه ای نیستند نیز می توانند از روغن منیزیم در تسکین درد و خستگی عضلات پس از کار، استفاده کنند. مطالعات نشان داده است که اسپری روغن منیزیم می تواند به کاهش اسپاسم عضلات کمک کرده و سطح منیزیم از دست رفته از طریق عرق را بالا ببرد.

4- کاهش سردرد و میگرن

تحقیقات بسیار زیادی در مورد اهمیت منیزیم برای افرادی که از سردرد های مزمن و میگرن رنج می برند صورت گرفته است. این تحقیقات نشان می دهد که اگر چه منیزیم درمان قطعی سردرد این افراد نیست، اما افرادی که سطح منیزیم سلولی آن ها در حد مطلوبی است، کمتر از دیگران سردردهای میگرنی و مزمن را تجربه می کنند.

5- متعادل سازی قند خون

در مورد رابطه ی منیزیم با سطح قند خون نیز مطالعاتی صورت گرفته است. مطالعات نشان می دهد که منیزیم، سطح قند خون را متعادل می سازد. البته این امر ممکن است به دلایل مختلف باشد. همان طور که در بالا گفته شد، اولین دلیل آن مصرف بیش از حد قند بوده که باعث کاهش سطح منیزیم بدن می شود. داشتن قند خون و انسولین نامتعادل، ممکن است منیزیم را از بین ببرد. بنابراین بین میزان منیزیم بدن و قند خون رابطه ای عکس وجود دارد. البته منیزیم درمانی برای دیابت و قند خون نامتعادل مناسب نیست. اما مطالعات نشان داده که می تواند در مدیریت سطح قند خون در بدن نقش داشته باشد.

6- کاهش فشار خون

بیمارستان ها از سولفات منیزیم به عنوان درمان حاد در فشار خون بالا استفاده می کنند. تاثیر منیزیم در کاهش فشار خون در مطالعات آزمایشگاهی اثبات شده است. در واقع منیزیم به پیشگیری از تنگ شدن عروق خونی که موجب افزایش فشارخون می شود، کمک کرده و جریان خون را بهبود می بخشد.

7- خوابی بهتر و مفید تر

این که حمام نمک اپسوم دارای خواص آرام بخشی بوده و برای ریلکس شدن بدن صورت می گیرد، بر هیچ کسی پوشیده نیست. منیزیم تاثیر مفیدی بر روی گیرنده های GABA در مغز دارد. و اجازه می دهد که فرد به آرامش رسیده و خواب راحت تر و عمیق تری را تجربه کند. البته ناگفته نماند که منیزیم در برخی افراد تاثیر عکس داشته که این افراد نباید از منیزیم در شب استفاده کنند.

چگونه باید از روغن منیزیم استفاده کرد؟

روغن منیزیم را روزانه روی بازوها، پاها و شکم اسپری کنید. اوایل ممکن است روی پوست احساس سوزش کنید، که کاملا طبیعی است. ولی بعد از چند بار استفاده از بین می رود. اما اگر سوزش زیاد بوده و اذیت می شوید می توانید روغن را با کمی آب رقیق کنید.

بعد از زدن روغن روی پوست اجازه دهید 20 تا 30 دقیقه روی پوست مانده و سپس بشویید. بهتر است این کار را بعد از حمام انجام داده و 5 دقیقه بعد از شستن روغن منیزیم از یک لوسیون یا روغن نارگیل برای مرطوب کردن پوست استفاده کنید.

در کنار استفاده از روغن منیزیم از مواد غذایی که حاوی منزیم هستند نیز غافل نشوید.

موادی چون:

1- اسفناج
2- برگ چغندر
3- تخم کدو
4- ماست
5- بادام
6- لوبیای سیاه
7- آووکادو
8- انجیر
9- شکلات سیاه
10- موز

1 خواص و فواید روغن منیزیم

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wellnessmama




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
2 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
giti

باسلام ومتشکرازسایت خوبتون,از کجا میسه تهیه کردروغن منیزیم؟

ادمین فن تریکس

با سلام به این صورت تهیه کنید. ۱/۲ فنجان کلرید منیزیم ۱/۲ فنجان آب مقطر آب را در یک ظرف استیل بجوشانید توجه کنید ظرف فلزی نباشد کلرید منیزیم را به یک کاسه بریزید و سپس آب جوش را روی آن بریزید به طور مداوم تا زمانی که کامل حل… بیشتر بخوانید.

دکمه بازگشت به بالا