تغذیهسلامت

چگونه کاهش و از دست دادن وزن را متوقف کنیم؟

متوقف کردن کاهش و از دست دادن وزن

بسیاری از مردم تمایل به کم کردن وزن خود دارند. اما اگر وزنتان کمتر از حد ایده آل بوده و یا مدام وزن کم می کنید، باید برای توقف و تناسب اندام خود چاره ای بیندیشید. بهتر است برای متوقف کردن کاهش وزن، میزان کالری دریافتی را افزایش داده، فعالیت خود را تنظیم و مدیریت کنید و غذاهای مناسب بخورید. در صورتی که نتیجه ای یافت نشد، به سراغ پزشک و درمان های دارویی بروید.

1- کالری دریافتی تان را افزایش دهید.

یکی از راه هایی که می توانید جلوی از دست دادن وزنتان را بگیرید، میزان کالری است که هر روز مصرف می کنید. تقریباً هر روز باید 1200 کالری بخورید. ابتدا از 1200 کالری شروع کرده و بعد آن را افزایش دهید. اما به یاد داشته باشید که این کالری از فست فودها تأمین نشود و مواد مغذی مانند بادام زمینی و کره ی بادام زمینی، گردو و روغن گردو که حاوی کالری های مفید می باشند را مصرف کنید. همچنین روغن نارگیل و زیتون را نیز به وعده های غذایی خود اضافه کنید. مصرف کربوهیدرات های سالم و بلغور جو دو سر را نیز فراموش نکنید.

1 توقف کم کردن وزن

2- در طول روز، بیشتر بخورید.

اگر در دریافت کالری مناسب و تنظیم وزنتان مشکل دارید، سعی کنید تعداد وعده های کوچک را در طول روز افزایش دهید. وعده های بزرگ فقط یک یا دو بار در طول روز خورده می شوند که نه تنها کالری کافی و لازم را فراهم نمی کنند، بلکه باعث می شوند احساس سنگینی و پر بودن به شما دست دهد.

میان وعده های سرشار از پروتئین و سبزیجات را در بین وعده های اصلی بگنجانید. به عنوان مثال می توانید در وعده ی صبحانه خود، تخم مرغ، آووکادو و پروتئین مصرف کنید. کره ی بادام زمینی در مافین های تهیه شده را به عنوان میان وعده ی خود انتخاب کنید و هنگام عصر ژامبون، سیب و پنیر و بعد از شام ماست و گردو بخورید.

2 توقف کم کردن وزن

3- ورزش ها و تمرینات کاردیو را کاهش دهید.

نوع فعالیت شما نباید به گونه ای باشد که کاملاً بیرون از منزل کار کنید. تنظیم و مدیریت کردن کار بیرون از منزل می تواند جلوی کاهش وزنتان را بگیرد. این که چه مدت و چند وقت یکبار بیرون از منزل هستید و کار می کنید را در نظر بگیرید و در صورت امکان آن ها را کاهش دهید. اگر تمرینات ورزشی و کاردیو انجام می دهید حتماً یا آن را کنار گذاشته و یا بسیار کم کنید. بهتر است به جای آن پیاده روی و ورزش های تیمی انجام دهید. ورزش هایی مانند یوگا که استرس را کاهش می دهند نیز بسیار مؤثر خواهند بود.

4- حرکات کششی انجام دهید.

ورزش های کاردیو را کم کرده و به جای آن حرکات کششی انجام دهید. عضله سازی به اضافه وزن نرمال و کاهش وزن ناشی از چربی سوزی کمک می کند. مخصوصاً در رشته ی وزنه برداری که عضلات را تا حد زیادی تقویت کرده و وزن را افزایش می دهد. لانگز با دمبل و اسکوات را جایگزین تردمیل کنید.

5- برای کاهش استرس راه هایی بیابید.

اضطراب و استرس بالا وزن را بسیار کاهش می دهد. زیرا یا فرد را بی اشتها کرده و یا انرژی عصب ها باعث سوختن چربی می شود. پس اگر استرس و اضطراب دارید، بدانید کاهش وزنتان ناشی از آن بوده و باید برای کنترل کردن استرس چاره ای بیندیشید. روی تنفستان تمرکز کرده، روزی دو یا سه بار دم و بازدم های طولانی انجام دهید و آرام نفس بکشید. مدیتیشن و یوگا را نیز در نظر داشته باشید.

3 توقف کم کردن وزن

6- پروتئین بیشتری بخورید.

پروئین برای ثبات وزن، عضله سازی و افزایش کالری سالم در بدن بسیار مفید می باشد. اگر از گوشت قرمز استفاده می کنید، مطمئن باشید که، چربی و کالری بد و ناسالم را دریافت نکرده اید. مرغ، ماهی، تخم مرغ، پنیر و ماست پرچرب و انواع بادام منابع عالی پروتئین هستند.

4 توقف کم کردن وزن

7- روغن های سالم مصرف کنید.

برای افزایش کالری دریافتی و چاقی، مصرف روغن های سالم را بالا ببرید. روغن دانه ها و آجیل ها برای سلامتی قلب نیز مفید می باشند. در کنار چربی ها و روغن های ذکر شده، ماهی هایی مانند قزل آلا نیز مفید هستند. همچنین ساندویچ آووکادو یا سیب و مافین آغشته به کره ی بادام زمینی نیز گزینه ی خوبی است.

5 توقف کم کردن وزن

8- از مصرف کربوهیدرات های تصفیه شده خودداری کنید.

از مصرف کربوهیدرات های تصفیه شده مثل نان سفید، دونات، شیرینی، کیک و کلوچه ها خودداری کرده و به جای آن ها از کربوهیدرات های پیچیده مانند نان گندم، برنج قهوه ای و جو استفاده کنید. یک کاسه جو دو سر با میوه، آجیل با صبحانه و نان آغشته به کره ی بادام زمینی به عنوان میان وعده استفاده شود.

6 توقف کم کردن وزن

9- اسموتی بنوشید. اسموتی ها، خوراکی های خوشمزه ای هستند که به شکلی صحیح کالری را در بدن افزایش می دهند.


برای ساخت یک اسموتی مقوی و مؤثر به لینک زیر مراجعه کنید.

>>> طرز تهیه اسموتی تمشک و زنجبیل <<<


10- اگر هیچ کدام از موارد گفته شده تأثیری نداشت، به سراغ درمان های پزشکی رفته و از پزشک کمک بخواهید.

زیرا ممکن است دلایل جدی تری مانند مشکلات تیروئید، مشکلات متابولیسمی، دیابت نوع یک، عفونت ها و سرطان وجود داشته باشد.

11- به روانپزشک مراجعه کنید.

بسیاری از مشکلات و اختلالاتی مانند بی اشتهایی، اختلالات تغذیه ای و… ریشه در روح و روان انسان دارند که روانپزشک به راحتی می تواند آن ها را یافته و درمان کند.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا