سلامت

چگونه سیستم ایمنی خود را در زمان سرماخوردگی تقویت کنیم؟

۱- یک مکمل مصرف کنید.

یک مکمل که حاوی ویتامین‌های ضروری و مواد مغذی است آسان‌ترین راه برای تقویت سیستم ایمنی بدن می باشد. می‌توانید مکمل‌های تکی مثل قرص ویتامین C یا زینک یا یک مولتی ویتامین بخورید. اگر طرفدار ماهی نیستید می‌توانید تمام مواد مفید ماهی از جمله اسیدهای چرب را با یک مکمل امگا ۳ دریافت کنید که باعث تقویت سیستم ایمنی می‌شود.

• این مکمل‌ها به راحتی قابل دسترس است و می‌توانید از داروخانه ها خریداری کنید.

• مکمل‌های تقویت کننده سیستم ایمنی روند بهبود سرماخوردگی شما را سریع‌تر نخواهد کرد، اما کمک می‌کند تا از بازگشت دوباره بیماری جلوگیری شود.

1 تقویت در سرماخوردگی

۲- سیر بخورید.

سیر باعث تقویت عملکرد قلب شده و خاصیت آنتی اکسیدانی آن هم باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. همچنین به سالم ماندن گردش خون کمک می‌کند. یکی از مزایای سیر که در سلامتی بسیار تاثیر دارد توانایی افزایش فعالیت سلول‌های ایمنی بدن است.

• سعی کنید یک سیر تازه با رنگی مایل به سرخ را تهیه کرده و با یک قاشق مربا خوری عسل خرد و مخلوط کرده و به سرعت بجوید و قورت دهید.

2 تقویت در سرماخوردگی


اگر نگران گرفتن بو در دهانتان بعد از مصرف سیر هستید، مقاله زیر را در وب سایت فن تریکس مطالعه کرده و سیر را بدون بو گرفتن دهان مصرف کنید.

>>> روش های مصرف و استفاده از سیر خام بدون بو گرفتن دهان


۳- زینک (روی) را امتحان کنید.

تحقیقات نشان می‌دهد اگر در طول روزی که علائم سرماخوردگی را مشاهده می‌کنید شروع به استفاده از روی کنید احتمالاً یک روز زودتر از چیزی که احتمال می‌رود از شر سرماخوردگی خلاص می‌شوید. همچنین علائم سخت کمتری را تجربه می‌کنید.

۴- عسل خام بخورید.

عسل یک تقویت کننده ایمنی طبیعی است و همچنین حاوی خواص ضد ویروسی است. که بسیار تسکین دهنده‌ی گلو می‌باشد و برای افراد سرما خورده خبر بسیار خوبی است. شما می‌توانید عسل را خالی با یک قاشق بخورید و یا آن را به آب داغ یا چایی اضافه کرده و نوش جان کنید.

3 تقویت در سرماخوردگی

۵- ویتامین C زیادی مصرف کنید.

در دریافت ویتامین C در طول مدت سرماخوردگی بسیار دقت کنید. آب پرتقال فراوان به همراه میوه‌هایی چون کیوی، پرتقال و توت فرنگی که سرشار از ویتامین C هستند را در رژیم غذایی خود قرار دهید. ویتامین C هم در توقف سرماخوردگی بسیار موثر است و هم طول مدت سرما خوردگی را کاهش می‌دهد.

4 تقویت در سرماخوردگی

۶- از داروی گیاهی سرخارگل استفاده کنید.

سرخار گل یک داروی گیاهی است که خاصیت تقویت سیستم ایمنی بدن و ضد ویروسی دارد. با وجود اینکه خاصیت ضد سرماخوردگی آن هنوز ثابت نشده و مورد بحث است. اما بعضی از افراد معتقدند که این گیاه می‌تواند احتمال ابتلا به سرما خوردگی و طول دوره‌ی سرماخوردگی را کاهش دهد. به محض اینکه اولین علائم سرماخوردگی را مشاهده کردید از این داروی گیاهی استفاده کنید.

5 تقویت در سرماخوردگی

۷- شاه بلوط بخورید.

شاه بلوط هم یکی دیگر از تقویت کننده‌های عالی سیستم ایمنی است. اگر توانستید شربت آن را در بازار بیابید یا خود آن را تهیه کنید، هر روز صبح چند قطره از آن را در نوشیدنی صبحانه‌تان ریخته و نوش جان کنید در غیر این صورت مصرف خود شاه بلوط بسیار توصیه می‌شود.

6 تقویت در سرماخوردگی

۸- انتشار ویروس را متوقف کنید.

به افراد اجازه ندهید از غذا یا چیزهایی که با آن‌ها تماس داشته‌اید استفاده کنند. حدالامکان روی بالشتتان را روزی دوبار تعویض کنید. این کار شانس گسترش بیماری را کمتر می‌کند و ویروس‌ها را از محیط اطرافتان دور می‌کند.

• بعد از هربار فین کردن دستانتان را بشویید. اگر چه به کاهش بیماریتان کمک نمی‌کند اما از سرایت آن و رنج بردن دیگران جلوگیری می‌کند.

• در تمام طول مدت سرماخوردگی ویروس می‌تواند به دیگران سرایت کند پس تا جایی که ممکن است از تماس با دیگران جلوگیری کنید و در خانه مانده و استراحت کنید. اگر این امکان را ندارید، تماس با وسایلی را که احتمال می‌دهید دیگران نیز از آن استفاده می‌کنند را محدود کنید و دستانتان را مرتب بشویید. هم به دیگران کمک کرده و هم احتمال مریض‌تر شدن خود را نیز کمتر می‌کنید.

در پایان با مطالعه مقالات زیر در وب سایت فن تریکس سیستم ایمنی بدن خود را افزایش داده و تقویت کنید.

>>> تقویت سیستم ایمنی بدن با انجام حرکات یوگا

>>> تقویت و فعال کردن سیستم لنفاوی جهت افزایش ایمنی بدن

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا