موبایل و تبلت

معرفی بهترین اپلیکیشن های ورزشی برای دوندگان

برترین اپلیکیشن های ورزشی مخصوص دوندگان

این بار فن تریکس به کمک دوندگانی آمده است تا اپلیکیشن هایی را به آن ها معرفی کند که با استفاده از آن بتوانند سرعت و استقامت خود را بالا برده و به اهداف تناسب اندام نزدیک تر شوند.

اگر به تازگی وارد ورزش دو شده اید و یا در حال یادگیری این ورزش هستید، قطعاً به کمک هایی نیاز دارید تا بتوانید براساس قوانین مربوط به این ورزش، اهداف خود را دنبال کنید و یک دونده حرفه ای شوید.


برای یادگیری دو 3000 متر با مانع به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> آموزش دو 3000 متر با مانع <<<


در ادامه به بررسی و توضیح بهترین اپلیکیشن های مربوط به رشته دو می پردازیم که هر کدام از آن ها ویژگی های منحصر به فردی داشته و استفاده از آن ها خالی از لطف نیست.

1 اپلیکیشن ورزشی

استراوا (Strava)

یک اپلیکیشن مناسب دوندگی به شما کمک می کند تا برنامه های خود را دنبال کنید و بین شما و یک انجمن مربوط به حمایت از دوندگان ارتباط برقرار شود تا تعداد ضربان قلب شما، تنفس و موارد دیگر را کنترل کند.

استراوا یکی از گزینه های سی نت (CNET) به عنوان اپلیکیشن های مناسب برای دوندگان در سال 2018 می باشد. این اپلیکیشن برای هر دو سیستم عامل اندروید Android و آی.او.اس iOS عرضه شده است.

ویژگی های استراوا:

• ثبت اطلاعات مربوط به دویدن و دوچرخه سواری
• انجمن بزرگ تناسب اندام
• ردیاب عملکرد زمان دقیق و واقعی
• تحلیل عملکرد

همچنین این برنامه شما را به دوستان و هم رشته ای های خود وصل کرده و می توانید وضعیت و عملکرد خود را با آن ها مقایسه کنید.

این اپلیکیشن می تواند روی دستگاه ها و ابزارهایی از جمله محصولات فیت بیت، پلار، گارمین، تیمکس، تام تام و … نصب شود. بنابراین نگران این موضوع نباشید!

مپ مای ران (MapMyRun)

از دیگر اپلیکیشن های عالی و پرطرفدار مربوط به رشته دو، اپلیکیشن مپ مای ران می باشد. دوندگان مبتدی با کمک این اپلیکیشن، می توانند به راحتی مسیرهای خود را پیدا کنند. پیدا کردن مسیرها برای دوندگان مبتدی کار نسبتاً سختی است اما به کمک این نرم افزار به راحتی می توان مسیریابی کرد.

اگر کفش هوشمند اندر آرمور (Under Armour smart shoes) دارید، می توانید اپلیکیشن مپ مای ران را به این کفش ها متصل کنید. این کفش ها دارای تراشه ای هستند که با این اپلیکیشن همگام شده تا زمانی که در حال دویدن هستید مکان GPS را ثبت کرده و مسیر حرکت را برای شما ذخیره و کوتاه کند. این اپلیکیشن تعداد گام ها در دقیقه، تعداد ضربان قلب و … را ثبت و ذخیره می کند.

ویژگی های مپ مای ران:

• نقشه برداری مسیر GPS
• تعداد قدم ها
• فاصله ها و…

– همچنین می توانید از لباس های هوشمند استفاده کنید.

ران کیپر (Runkeeper)

به کمک اپلیکیشن ران کیپر، می توانید یک برنامه آموزشی تهیه کنید و متناسب با هدف خود، برنامه های آموزشی یا تمرینی را استفاده کنید. این به این معنی است که اگر برنامه ای برای یادگیری و آموزش دو ماراتن ندارید، می توانید با کمک این اپلیکیشن یک برنامه تمرینی تناسب اندام دریافت کنید.

این اپلیکیشن بسیار شخصی می باشد؛ زیرا در مرحله ی اول از شما یک تست ارزیابی تناسب اندام گرفته، سپس با تحلیل این آزمون برنامه مناسبی در اختیارتان قرار می دهد.

این اپلیکیشن نیز از هر دو سیستم عامل اندروید و آی.او.اس پشتیبانی می کند.

مای فیتنس پل (MyFitnessPal)

اگر چه اپلیکیشن مای فیتنس پل به عنوان یک برنامه دقیق و همه منظوره برای رشته دو محسوب نمی شود، اما می توان آن را به عنوان یکی از برنامه های مؤثر و مناسب برای دوندگان در نظر گرفت. زیرا این اپلیکیشن بیشتر روی تغذیه دونده، تمرکز می کند. تغذیه برای یک دونده، بسیار مهم بوده و اگر کسی بخواهد دونده حرفه ای شود، در درجه اول باید به تغذیه خود توجه کند.

مای فیتنس پل ابتدا مشخصات شما از قبیل سن، جنس، وزن و … را دریافت کرده و بعد از آن براساس این اطلاعات و نیز میزان کالری روزانه و وزن دلخواه تان، مقدار کالری دریافتی روزانه را برای شما مشخص می کند. سپس با ردیابی کالری، کربوهیدرات، چربی، پروتئین و آبی که روزانه مصرف می کنید، نمودار تغییرات وزنی را به شما خواهد داد. برای وارد کردن اطلاعات مواد غذایی که روزانه دریافت می کنید، می توانید با اسکن کردن برچسب روی خوراکی ها و نوشیدنی ها، اطلاعات لازم را به این اپلیکیشن بدهید.

همچنین این اپلیکیشن برای افرادی که قصد کاهش وزن دارند نیز بسیار مفید و کار آمد خواهد بود.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
cnet




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا