تغذیهسلامت

نحوه مصرف و موارد استفاده از آگار آگار

اصول استفاده از آگار آگار

آگار آگار که با نام های فراوان دیگری از جمله ژلاتین چینی یا ژلاتین سبزیجات نیز آن را می شناسند، ژلاتینی گیاهی مشتق شده از جلبک دریایی است. استفاده های زیادی از این ماده می شود، اما عمده ترین مصرف آن در آشپزی می باشد. آگار آگار بی بو و بی مزه بوده و هر گرم آن تنها 3 کالری دارد. با ما همراه باشید تا با روش های مختلف استفاده از آگار آگار آشنا شوید.

1 روش استفاده از آگار


برای اطلاع از نحوه ساخت ژل و ژله با آب و آگار به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> نحوه ساخت ژل و ژله با آب و آگار <<<


استفاده از آگارآگار در آشپزی

1- با شیر شیرین و آبمیوه، آبنبات های ژله ای بسازید.

آگار آگار کاملاً بدون مزه بوده و می توانید با هر چیزی مخلوط شود، بدون اینکه روی طعم آن تاثیری بگذارد. پس می توان در هر چیزی که قصد ژله ای کردن آن را دارید، از آگارآگار استفاده کنید. شکلات ها یا آبنبات هایی که با آگارآگار ساخته می شوند، در دمای محیط سفت بوده، شکل خود را حفظ می کند و ذوب نمی شود. بنابراین می توان آن را در ظرف ریخته و برای مدت ها روی میز پذیرایی گذاشت.

– شیر شکلاتی را به همراه پودر آگار، روی حرارت گذاشته و بجوشانید؛ مقداری دارچین هم در آن بریزید. سپس مواد را در لیوان ها ریخته و اجازه دهید خنک شوند؛ تا دسری خوشمزه به دست آید.

– به یاد داشته باشید که اگر آگار آگار را با آب میوه های اسیدی استفاده می کنید، به آگارآگار بیشتری نیاز است؛ زیرا اسیدیته و آنزیم های آبمیوه روی آگار آگار تاثیر می گذارند.

– برای اینکه نتیجه کار جذاب و با مزه تر باشد، مخلوط آبمیوه و آگار آگار را در قالب های سیلیکونی بریزید.

2- با آگار آگار کوکتل های خوراکی تهیه کنید.

برای این کار مواد کوکتل را با آگار آگار مخلوط کرده و روی حرارت بگذارید؛ تا بجوشد و آگار در آن حل شود. سپس آن را در لیوان های سرو ریخته و نوش جان کنید.

3- از آگارآگار به عنوان جایگزین سفیده تخم مرغ استفاده کنید.

اگر در دستور غذایی تان سفیده تخم مرغ وجود دارد و به هر دلیلی مثل حساسیت یا گیاه خوار بودن نمی توانید از سفیده تخم مرغ استفاده کنید، آگار جایگزین مناسبی است. به ازای هر یک عدد سفیده تخم مرغ از مخلوط 1 قاشق غذاخوری پودر آگا آگار با یک قاشق غذاخوری آب استفاده کنید. با استفاده از همزن، آب و آگار را در هم مخلوط کرده و در یخچال بگذارید تا خنک شود. بعد از خنک شدن آن را در آورید و مجدداً خوب هم بزنید. این مخلوط دقیقاً همانند سفیده تخم مرغ بوده و در پخت، عملکردی مشابه با سفیده تخم مرغ دارد، حتی طعم یا رنگ را نیز تغییر نخواهد داد.

4- با ژل آگار آگار پودینگ یا کاستارد گیاهی بسازید.

پودینگ ها و کاستاردها برای غلظت و بافتشان به مقدار زیادی تخم مرغ نیاز دارند. به راحتی می توان با جایگزین کردن آگار به جای تخم مرغ، پودینگ و کاستاردهایی عالی تهیه کرد.

– اگر می خواهید پودینگ یا کاستاردهایتان غلیظ تر شود، کمی صمغ زانتان اضافه کرده و اگر می خواهید رقیق تر شود کمی آب یا مایعات دیگر به آن اضافه کنید.

استفاده از آگار برای مزایای سلامتی

1- از آگار به عنوان یک سرکوب کننده اشتها استفاده کنید.

آگار در معده گسترش یافته و باعث می شود احساس سیری کنید. بنابراین برای جلوگیری از خوردن بیش از حد عالی است.

– تعدادی از افراد مبتلا به دیابت نوع 2، در رژیم غذایی شان آگار را گنجاندند. آگار باعث شد تا مقدار زیادی وزن از دست داده و سوخت و ساز بدنشان بهبود یابد. همچنین آگار ممکن است سطح قند خون را تثبیت کند.

– اطمینان حاصل کنید که آگار را با حداقل 8 اونس آب مصرف کنید. در غیر این صورت آگار می تواند متورم شده و احتمالاً مری و یا روده را مسدود کند.

2- از آگار برای تحریک حرکات روده و به عنوان یک ملین استفاده کنید.

80٪ آگار فیبر است، بنابراین برای رفع یبوست مفید می باشد.

در پایان با مراجعه به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مقاله نحوه استفاده از را مطالعه کنید.

>>> نحوه استفاده از پودر ژلاتین و کلاژن <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا