تغذیهسلامت

چگونه از پودر یا صمغ آکاسیا برای درمان مشکلات گوارشی استفاده کنیم؟

پودر یا صمغ آکاسیا پروبیوتیکی طبیعی بوده که باکتری های مفید روده را افزایش می دهد. اگر از بیماری سندرم روده تحریک پذیر رنج می برید و رغبت شدید غذایی یا معده ی حساسی دارید، آکاسیا می تواند راه حل مشکلتان باشد. مکمل، پودر یا صمغ آکاسیا را تهیه کرده و آن را در نوشیدنی و غذاها مخلوط کرده و نوش جان کنید. البته قبل از هر چیزی توصیه می کنیم که اگر مشکل گوارشی خاصی دارید و از دارو استفاده می کنید، قبل از مصرف آکاسیا حتماً با پزشک مشورت کنید.


همچنین می توانید برای اطلاع از نحوه درمان مشکلات گوارشی کودک و چگونگی رفع مشکلات گوارشی با خوردن میوه های خشک به لینک های زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> نحوه درمان مشکلات گوارشی کودک <<<

>>> نحوه رفع مشکلات گوارشی با خوردن میوه های خشک <<<


درمان مشکلات گوارشی با صمغ آکاسیا

1- ابتدا با مقدار (دوز) کم شروع کنید. در هفته ی اول 1/2 قاشق چایخوری (2.46ml) آکاسیا را دو بار در روز مصرف کنید.

– به دلیل اینکه افزایش ناگهانی فیبر در رژیم غذایی عوارض جانبی ناخوشایندی را در گوارش ایجاد می کند، مثل گاز و گرفتگی شکمی، شروع مصرف از 1/2 تا 1/4 قاشق غذاخوری بسیار مهم است.

– اگر در حال مصرف داروهای (بدون نسخه) یبوست یا اسهال هستید، مصرف آن ها را به خاطر مصرف آکاسیا قطع نکنید. در عوض با افزایش مصرف آکاسیا به تدریج میزان مصرف دارو را کاهش دهید.

2- هر هفته 1/2 قاشق چایخوری به میزان مصرف اضافه کنید.

این روال را تا زمانی که مصرف به اندازه ی 2 تا 3 قاشق غذاخوری در روز برسد ادامه دهید. این کار یعنی رسیدن به ماکسیمم مصرف چند هفته تا چند ماه طول می کشد. به علاوه به یاد داشته باشید زمانی که مقدار مصرف آکاسیا در روز افزایش یافته و به 2 تا 3 قاشق رسید، آن را به یکباره در روز مصرف نکنید و مقدار مصرفی را در طول روز تقسیم کنید.

3- توصیه می شود آکاسیا را با معده ی خالی بخورید.

مثلاً قبل از صبحانه، قبل از خواب یا قبل از خوردن وعده ی غذایی. ولی با این حال خوردن آن با معده ی پر نیز ضرری ندارد و آسیبی وارد نمی کند. به همین دلیل مصرف را در هر دو حالت امتحان کرده و هر کدام که برایتان بهتر است را انتخاب کنید.

نحوه مصرف آکاسیا‌‌

1- آکاسیا را در مایعات حل کنید.

میزان پودر مورد نظرتان را در یک لیوان خالی بریزید. لیوان را با 6 تا 8 اونس آب پر کنید. مخلوط را هم بزنید تا پودر کاملاً در آب حل شود و بعد آن را بنوشید. آکاسیا را در چای هم می توانید مخلوط کنید.

2- آکاسیا را روی غذاهای مرطوب و آبکی سرد یا گرم هم می توانید بپاشید.

بعد از ریختن آکاسیا روی غذا، غذا را خوب هم زده تا پودر در غذا مخلوط شده و حل شود. سپس غذا را نوش جان کنید. ماست، پودینگ ها، اوت میل (خوراک جو)، پاستا، مرغ، حبوبات و دیگر خوراک ها گزینه های مناسبی برای این کار می باشند.

1 درمان مشکلات گوارشی با آکاسیا

3- در صورتی که می خواهید آکاسیا را در غذاهای مایع مثل سوپ، آبگوشت، سس ها و مواد این چنینی مخلوط کنید:

ابتدا پودر را در یکی از مواد اولیه ی مورد استفاده در دستور پخت که دمایی هم دمای محیط داشته باشد مثل آب، شیر یا گوشتابه حل کرده و سپس به مواد اصلی اضافه کنید.

– به ازای هر یک نفر غذایی که می پزید، یک قاشق غذاخوری (5ml) آکاسیا اضافه کنید. یعنی اگر غذا برای 6 نفر است به 6 قاشق چایخوری آکاسیا نیاز است.

– اگر از آکاسیا در غذاهای پختنی مثل نان یا دسر استفاده می کنید، به ازای هر دو پیمانه آرد یک قاشق غذاخوری آکاسیا استفاده کنید.

2 درمان مشکلات گوارشی با آکاسیا

– مصرف روزانه ی آکاسیا حساسیت های معده، گاز، نفخ، دل پیچه، گرفتگی های شکمی و سندرم روده ی تحریک پذیر را درمان می کند. همچنین به دلیل اینکه سرشار از فیبر است، باعث ایجاد سیری شده و میل به خوردن بیش از حد و میان وعده های مضر را کاهش می دهد. زیرا زمانی که آکاسیا در معده قرار می گیرد، آب ها را به خود جذب کرده، حالت ژله ای پیدا می کند و باعث می شود برای مدت طولانی تری احساس سیری داشه باشید.

3 درمان مشکلات گوارشی با آکاسیا

آ

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا