لپ تاپ و کامپیوتر

نحوه حذف برنامه ها از لیست Open With در انواع ویندوزها

یکی از ویژگی های جالب توجه سیستم عامل ویندوز قابلیتی به نام Open With بوده که اجازه می دهد فایل مورد نظر را با نرم افزار مورد نظر خود باز کنید. برای مثال شما قادرید فایلی با فرمت زیپ را با نرم افزار Winrar باز کنید که با انتخاب این مورد و زدن تیک …Always use this app to open همیشه فایل زیپ با نرم افزار Winrar باز خواهد شد.

دو راه برای ورود به بخش Open With وجود دارد:

اولی کلیک راست کردن روی فایل مورد نظر و انتخاب گزینه ی Open With بوده که در این بخش می توانید نرم افزار مورد نظر خود را از لیست موجود انتخاب کنید. همچنین می توانید با فشردن کلید Look for another app on this pc به نرم افزارهایی که در لیست موجود نیستند نیز دسترسی پیدا کنید.

و دومی ورود به بخش Properties فایل است. شما می توانید با کلیک راست روی هر فایل و انتخاب گزینه Properties، فرمت فایل مورد نظر را دیده و با زدن دکمه change نرم افزار مورد نظر خود را جهت باز کردن این فرمت از فایل ها انتخاب کرده و یا تغییر دهید.

ممکن است گاهاً بخواهید برنامه ای را از لیست Open With حذف کنید. چون حتماً این اتفاق برایتان رخ داده که قصد باز کردن فایلی را داشته اما به اشتباه با نرم افزاری نامربوط آن را باز کرده اید.


فن تریکس مطالعه مقالات “نحوه تغییر سایز آرت بورد در ادوبی ایلوستریتور” و “نحوه باز کردن انتخابگر پنهانی ایموجی در ویندوز 10” را به شما پیشنهاد می دهد.


نحوه حذف برنامه ها از لیست Open With در انواع ویندوز

1 حذف Open With در ویندوز ها

کاربران ویندوز از دو گزینه اصلی برای انجام این کار برخوردار هستند. شما می توانید نرم افزارهای غیرضروری را از لیست حذف کرده یا موارد جدیدی را به منو Open With اضافه کنید.

این دو گزینه به شرح زیر است:

• Manipulate listings directly in the Windows Registry یا مدیریت فهرست اصلی در ویندوز رجیستری

• Use third-party programs for that instead یا استفاده از برنامه های شخص ثالث

Direct manipulation یا دستکاری مستقیم، این مزیت را داشته که شما را از اجرای نرم افزارهای شخص ثالث برای ایجاد تغییرات بی نیاز ساخته و از معایب آن این است که کار کردن با آن در برخی موارد نسبت به برنامه های شخص ثالث دشوارتر است.

استفاده از رجیستری

2 حذف Open With در ویندوز ها

استفاده از رجیستری در جهت حذف آیتم های موجود در لیست Open With ویندوز آسان است.

نکته: در ابتدای کار حتماً از رجیستری خود یک نسخه پشتیبان تهیه کنید.

مسیر زیر را دنبال کنید:

• روی منو Start کلیک کنید. regedit.exe را تایپ کنید. ویرایشگر Registry به نمایش درمی آید.

• سپس باید به آدرس \key Computer\HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\FileExts مراجعه کنید.

• زیرمجموعه پوشه مربوط به پسوند فایلی که می خواهید ویرایش کنید را باز کنید.

• گزینه OpenWithList را انتخاب کنید.

3 حذف Open With در ویندوز ها

در این قسمت نرم افزار هایی که برای پسوند فایل مورد نظر شما، در لیست Open With نمایش داده می شوند، قابل رویت خواهند بود. روی موارد مورد نظر کلیک راست کرده و آن را از منو حذف کنید.

4 حذف Open With در ویندوز ها

به یاد داشته باشید که پس از حذف موارد مورد نظر، نیازی به راه اندازی مجدد سیستم نخواهید داشت.

استفاده از نرم افزارهای شخص ثالث

تاکنون برنامه های شخص ثالث مختلفی برای ساده سازی ویرایش لیست Open With در دسترس عموم قرار گرفته اند. در ادامه به معرفی ساده ترین و بهترین نرم افزارها در این زمینه می پردازیم.

1- برنامه OpenWithView شرکت Nirsoft برای تمامی نسخه های ویندوز

5 حذف Open With در ویندوز ها

OpenWithView یک برنامه رایگان برای تمامی نسخه های ویندوز است. این برنامه تمامی اپ های نصب شده روی سیستم عامل را نمایش می دهد. شما می توانید نرم افزار های مورد نظر خود را به راحتی غیر فعال کنید. تنها کافیست بر روی نرم افزار مورد نظر کلیک راست کرده و آن را غیر فعال و یا فعال کنید.

همچنین قادر خواهید بود تا از کلید میانبر F8 برای غیرفعال کردن و از کلید میانبر F7 برای فعال کردن آن ها بهره بگیرید.

2- Open With Enhanced برای ویندوز 7 یا قدیمی تر

6 حذف Open With در ویندوز ها

OpenWith Enhanced در کنار Windows Open With dialog می تواند عملکرد خوبی داشته باشد. پس از نصب آن و با استفاده از Open With dialog می توانید کاربری بهتری را تجربه کنید.

همان طور که در تصویر مشاهده می کنید، این برنامه علاوه بر نرم افزارهای نصب شده بر روی سیستم عامل شما، نرم افزارهای مشابه دیگری را نیز به شما پیشنهاد می کند. شما می توانید با کلیک بر روی نرم افزارهای پیشنهادی، آن ها را از طریق اینترنت دانلود و نصب نمایید. همچنین با گزینه های موجود می توانید نرم افزارهای مورد نظر خود را از این لیست حذف کرده و غیر فعال نمایید.

3- Open Expert برای ویندوز ایکس پی یا قبل تر

7 حذف Open With در ویندوز ها

این برنامه مناسب سیستم عامل های جدید ویندوز نیست و برای نسخه های XP و قدیمی تر ویندوز در نظر گرفته شده است. Open Expert یکی از بهترین برنامه ها در این زمینه است. به شکلی که در قالب Open With dialog نیز می توان آن را به کار گرفت. با این برنامه می توان نرم افزارهای مورد نظر خود را از لیست Open With حذف کرده و یا موارد جدیدی را به آن اضافه کنید. در این برنامه می توانید به راحتی نرم افزار مناسب برای پسوندهای مورد نظر را انتخاب کرده و فایل های خود را باز کنید.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
ghacks




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا