موبایل و تبلت

چگونه نوتیفیکیشن های پیام رسان را براساس متن پیام، شخصی سازی کنیم؟

سفارشی کردن نوتیفیکیشن های پیام رسان

سیستم پیام رسانی اندروید یکی از بهترین موارد در این سیستم عامل است که باز هم جای پیشرفت و بهتر شدن را دارد. یعنی اپلیکیشنی به نام Converbration به شما اجازه خواهد داد نوتیفیکیشن های پیام رسانی را برای هر یک از مخاطبان خود با فاکتورهای گوناگون شخصی سازی کنید. این اپلیکیشن خود را نوتیفیکیشن هوشمند نامیده است. زیرا سیستم اطلاع رسانی یا همان نوتیفیکیشن را حداقل در پیام های متنی کاملاً جدید و شخصی سازی کرده است. Converbration از متن پیام و مکالمات استفاده می کند تا نوع صدا و ویبره ی نوتیفیکیشن پیام را شخصی سازی کند. در واقع تمام علائم و کلمات موجود در متن را تشخیص داده و حالت متن گفتاری را در غالب صدا و ویبره در می آورد. به عنوان مثال، پیام متنی به حالت سؤالی نوعی الگوی صدا یا لرزشی کنجکاوانه و فضول دارد. بنابراین صدای یا ویبره ی نوتیفیکیشن پیامی که حاوی علامت سؤال باشد، به گونه ای هیجان انگیز خواهد بود. یا مثلاً پیام هایی که متن کوتاهی داشته باشند صدا و ویبره ی کوتاه تری داشته و پیام هایی با متن طولانی، صدا و ویبره طولانی تری خواهند داشت.

این اپلیکیشن در واقع یک سری تنظیمات و شخصی سازی برای تمام نوتیفیکیشن ها است. بعد از نصب این اپلیکیشن، از طریق یک تنظیمات راه اندازی آسان که خود اپلیکیشن برای انجام آن شما را راهنمایی خواهد کرد، به اپلیکیشن اجازه می دهید که به نوتیفیکیشن مربوط به پیام ها و تمامی متن پیام ها دسترسی یافته و آن ها را بخواند. توجه داشته باشید که برای استفاده از این اپلیکیشن و قابلیت مربوط به آن باید ابتدا این تنظیمات را انجام دهید. بنابراین اگر به هر دلیلی نمی خواهید به اپلیکیشن امکان دسترسی به پیام هایتان را بدهید باید از استفاده ی این قابلیت و اپلیکیشن صرف نظر کنید.

0 شخصی سازی پیام رسان

بعد از اینکه راه اندازی انجام شد، صفحه ای نمایش داده می شود که در آن درباره ی کاری که انجام می دهد، به همراه مثالی کوتاه از 4 نوع نوتیفیکیشن هایی که برایتان خواهد داشت را توضیح می دهد.

1 شخصی سازی پیام رسان

در صفحه ی اصلی اپلیکیشن، دکمه ی بزرگ Settings را می بینید که شروع کار خارق العاده ی این اپلیکیشن از همین جاست.

2 شخصی سازی پیام رسان

با وارد شدن به منوی اپلیکیشن می توانید چگونگی کار Converbration را تنظیم کنید. از آنجایی که گزینه های موجود برای تنظیم بسیار زیاد است، ما در این مقاله فقط مروری کلی بر تنظیمات هر دسته بندی انجام خواهیم داد و تنظیمات جزئیات را به خودتان واگذار می کنیم.

3 شخصی سازی پیام رسان

اولین گزینه ی منو، Notification Style می باشد، که در آنجا کلیاتی در مورد کار Converbration را شخصی سازی می کنید. برای Sounds فقط یک گزینه وجود دارد که تنها با تغییر تن همان صدا منظور متن را به شما می رساند. بقیه ی گزینه ها مربوط به الگوهای ویبره می باشند که به نظر می رسد تمرکز اپلیکیشن هم بیشتر روی ویبره نوتیفیکیشن برای بیان منظور و نوع متن است تا صدای نوتیفیکیشن. تنظیمات این قسمت به طور پیش فرض بر روی Quick می باشد. اما اگر می خواهید خودتان شخصی سازی کنید، گزینه ی Custom را زده و تمامی زیر مجموعه های آن را به دلخواه شخصی سازی کنید.

4 شخصی سازی پیام رسان

گزینه ی بعدی دسته ی Context & Emotion است که در آن نوع عکس العمل Converbration به انواع متن را شخصی سازی می کنید. یعنی به پیام های اضطراری، سؤالی، منفی و مثبت، پول، جواب های بله و خیر واکنش نشان دهد. تنظیمات این قسمت باعث می شود نوتیفیکیشن، حس پیام را قبل از اینکه آن را باز کنید به شما منتقل می کند.

5 شخصی سازی پیام رسان

همچنین می توانید تنظیم کنید که به چه نوع کلمات و پیام هایی واکنش نشان ندهد و آن ها را نادیده بگیرد.

6 شخصی سازی پیام رسان

در قسمت Custom Filters کلمه ی خاصی را می نویسید تا تنظیم کنید که نسبت به کلمه یا عبارتی خاص واکنش داشته باشد یا خیر.

7 شخصی سازی پیام رسان

در Sleep Mode هم مدت زمانی که دوست ندارید اپلیکیشن کار کند و واکنش نشان دهد را مشخص می کنید. کارایی گزینه ی still notify if urgent هم برای این است که در صورت دریافت پیام ضروری حتی در حالت غیر فعال بودن Converbration، واکنش و نوتیفیکیشن نسبت به آن پیام داده شود.

8 شخصی سازی پیام رسان

در پایان گزینه ی System Settings که از طریق آن می توانید فعال یا غیر فعال بودن Converbration و چند قابلیت دیگر را تنظیم کنید.

9 شخصی سازی پیام رسان

در نهایت، یک دکمه در گوشه پایین سمت راست وجود دارد که اجازه تست و بررسی کردن تمام این تنظیمات را به شما می دهد.

10 شخصی سازی پیام رسان

مقالات پیشنهادی فن تریکس

>>> چگونه نوتیفیکیشن، ایمیل و پیام های متنی فیسبوک را غیرفعال کنیم؟ <<<

>>> نحوه غیرفعال کردن موقت نوتیفیکیشن در اندروید 8 اوریو <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
howtogeek




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا