موبایل و تبلت

چرا راه اندازی مجدد ReStart گوشی هوشمند موجب رفع برخی از مشکلات آن می شود؟

گاهی اوقات پیش می آید که برای رفع مشکلات گوشی هوشمند خود، سعی می کنیم آن را مجدداً راه اندازی (ReStart) کنیم. با این کار به احتمال بسیار زیاد عملکرد گوشی بهتر شده و برخی از مشکلات پیش آمده نیز رفع خواهند شد. اما چرا با راه اندازی مجدد یا ری استارت دستگاه، اغلب مشکلات آن برطرف می شود؟

همه چیز درباره حافظه رم

هنگامی که به مسائلی چون عملکرد دستگاه های هوشمند می پردازیم باید به یکی از سخت افزارها، یعنی حافظه رم توجه بیشتری داشته باشیم. بیشتر سیستم عامل ها و همچنین اجرای برنامه های مختلف موجب پر شدن درصد زیادی از فضای حافظه رم شده و با افزایش تعداد برنامه های در حال اجرا، فشار وارد شده به حافظه رم نیز بیشتر خواهد شد.

1 رفع مشکل موبایل با راه اندازی مجدد

برخلاف تصورات برخی از کاربران، بستن یک برنامه باعث حذف آن از حافظه رم و یا همان حافظه موقت نشده و پس از بسته شدن آن ها نیز، حافظه رم توسط این برنامه ها اشغال شده است. اولین کاری که در این مواقع می توان انجام داد خالی کردن حافظه رم به صورت دستی می باشد. برای آزاد کردن حافظه رم می توانید از بخش تنظیمات به پاکسازی آن بپردازید.

از آنجایی که حافظه رم در سرعت گوشی هوشمند اهمیت بالایی داشته و نقش موثری ایفا می کند، با خالی کردن حافظه رم، باعث می شوید تا کاربری تلفن هوشمند بهبود یافته و از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کنید.

علاوه بر این موارد، ممکن است در گوشی هوشمند خود با خطای آزادسازی رم رو به رو شده باشید. این اخطار زمانی نمایش داده خواهد شد که درصد زیادی از میزان حافظه رم دستگاه شما اشغال شده و عملکرد گوشی پایین آمده باشد. بیشتر سیستم عامل های مبتنی بر Unix مانند اندروید، حافظه رم زیادی را مورد استفاده قرار داده و باعث افت شدید عملکرد گوشی می شوند که با پاکسازی حافظه رم می توان تا حد زیادی به رفع مشکلات به وجود آمده کمک کرد.

با وجود تمامی این تعاریف، باید توجه داشته باشید که پر بودن حافظه رم آسیبی از لحاظ سخت افزاری به دستگاه شما وارد نکرده اما تاثیر بسیار زیادی در کاهش سرعت و کیفیت عملکرد گوشی شما خواهد داشت.

چگونه راه اندازی مجدد باعث بهبود عملکرد گوشی می شود؟

2 رفع مشکل موبایل با راه اندازی مجدد

این موضوع کاملاً ساده است. هنگامی که شما گوشی هوشمند خود را راه اندازی مجدد می کنید، هر چیزی که در حافظه موقت رم باشد پاک می شود. این کار باعث آزاد سازی حافظه رم شده و سرعت و کیفیت عملکرد گوشی را بالا می برد. توجه داشته باشید که راه اندازی مجدد تاثیر بسیار بیشتری نسبت به پاکسازی دستی، بر روی عملکرد گوشی خواهد داشت.

در نتیجه برنامه ها سریع تر اجرا شده و اجرای همزمان چندین برنامه نیز، نقصی در عملکرد گوشی هوشمند به وجود نمی آورند. این موضوع ممکن است تا هفته ها و تا زمانی که مجدداً حافظه ی رم توسط فایل های برنامه ها اشغال شود، ادامه داشته و شاهد هیچ مشکلی در عملکرد گوشی خود نباشید.

نصب برنامه های متعدد موجب سنگین شدن حافظه شده و این امر قطعاً در کندی عملکرد گوشی هوشمند تاثیر بسزایی دارد و باید از به وجود آمدن چنین مسئله ای جلوگیری کرد.

راه اندازی مجدد شاید در هنگام از افت سرعت و کیفیت عملکرد تلفن همراه مفید باشد اما به طور کامل نمی تواند برخی مشکلات جدی تر را برطرف سازد. تنها کاری که راه اندازی مجدد گوشی انجام می دهد پاکسازی بخشی از حافظه رم تلفن هوشمند بوده تا باعث بهبود سرعت و کیفیت عملکرد آن شود. پس برای رفع مشکلات گوشی خود اولین کار این است که آن را مجدداً راه اندازی کنید.

فن تریکس مطالعه مقالات زیر را به شما پیشنهاد می دهد.

>>> راه اندازی مجدد روتر Eero با گوشی <<<

>>> راه اندازی ایمیل گروهی در ویندوز 10 <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
howtogeek




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
7 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
Dark

سلام چرا گوشیم دکمه های ولومش از کار میوفته و بعد که ری استارت میکنم درست میشه ؟

کاربر ناشناس

سلام اگه راه اندازی مجدد کارخانه بشود گوشی اینستا پاک میشود حتی اگر رو کارت حافظه باشه

علی

منظور از راه اندازی مجدد یا ریستارت در این مقاله اینه که گوشی رو خاموش روشن کنی، نه که بازیابی کارخانه کنی. اما در مورد سوال شما باید بگم که اکانت اینستاگرام و تلگرام و … ربطی به گوشی و بازگرداندن به تنظیمات کارخانه نداره. شما کلا هم که گوشیتو… بیشتر بخوانید.

Yalda

سلام ام میگم اگه موبایلم رو شروع مجدد کنم عکس هام یا اهنگ یا هر چیز دیگم پاک میشه؟

نعمت الله

سلام.خسته نباشید.
بخشید اگه گوشی رو (Restart) یا همون (شروع مجدد) کنم،اطلاعات و برنامه هایی که روی گوشی هست هم حذف می شن؟؟؟؟؟

کاربر ناشناس

نه پاک نمیشه. چه ربطی داره به اطلاعات گوشی!!!

اشکان

کار هر روزمون همینه. اما علتشو نمیدونستم.

دکمه بازگشت به بالا