فضای مجازی

چگونه حالت تشخیص چهره را در فیسبوک Facebook غیرفعال کنیم؟

غیرفعال کردن حالت تشخیص چهره در فیس بوک

فیسبوک از شبکه های اجتماعی رایج در سرتاسر دنیا می باشد که می توان از طریق قابلیت های مختلف آن با دیگران در ارتباط بود و اطلاعاتی مانند عکس، فیلم و متن را ارسال کرد. یک قابلیت جدید در فیسبوک، حالت تشخیص چهره می باشد تا وقتی که فردی عکسی برای شما ارسال می کند، هشداری دریافت کنید.

قابلیت هایی مانند تشخیص چهره، برای فیس بوک ویژگی های جدیدی نیستند. شرکت فیسبوک برای این روزها این حالت را بکار برده است تا به کاربرانی که از فیسبوک استفاده می کنند پیشنهاد دهد که عکس های دوستان خود را تگ کنند. با این وجود فیس بوک اعلام کرد که در حال توسعه ی جنبه های تشخیص چهره می باشد تا با افرادی که با استفاده از عکس های دیگران هویت یا حساب جعلی ایجاد می کنند مقابله شود و وقتی که عکس یا ویدئویی از طریق وی در آن اکانت قرار می گیرد، کاربر را آگاه کند.

در واقع قابلیت تشخیص چهره کمک شایانی به حفظ حریم شخصی کاربران خواهد کرد و این امکان را برای آن ها فراهم می کند که از تصاویرشان که در اینترنت وجود دارد و آپلود می شود آگاه شوند. به طور مثال فرض کنید که فردی تصویر شما را آپلود کرده است ولی شما از این موضوع اطلاع ندارید. در این صورت پیامی برای شما ارسال می گردد و شما از این مسئله آگاهی کامل را به دست می آورید.

مسلماً همه ی افراد تمایل دارند تا زمانی که عکس آن ها در فیس بوک قرار می گیرد یا فردی هویت آن ها را جعل می کند و یا خود را به جای فرد دیگری جا می زند مطلع و آگاه شوند. در واقع می توان گفت که همین عوامل باعث شد تا مدیران و توسعه دهندگان شبکه ی اجتماعی فیسبوک را ترغیب به فعال کردن حالت تشخیص چهره کند.

اما این ایده که فیسبوک قادر به اسکن و تشخیص چهره ی افراد می باشد برای برخی از مردم نگران کننده است. خوشبختانه فیس بوک امکان غیرفعال کردن همه جانبه ی این قابلیت را نیز به ما داده است.

زمانی که این قابلیت اعلام شد، فیسبوک قول داد که برای هر کاربر با یک دکمه ی اختصاصی، امکان فعال یا غیرفعال کردن این قابلیت را برای آن ها فراهم می کند.

سرانجام فیس بوک این روزها تنظیمات درست و دقیق را افزود و فرآیند روشن و واضحی را برای آن در نظر گرفته است.

غیرفعال کردن حالت تشخیص چهره در موبایل

در گوشی خود، برنامه ی فیسبوک را باز کنید و روی آیکون سه خطی ضربه بزنید. سپس به تنظیمات، کلیدهای میان بر حریم خصوصی، تنظیمات بیشتر و تشخیص چهره بروید. سپس در قسمت پرسیده شده ی تشخیص چهره ضربه بزنید و گزینه ی NO را انتخاب کنید:

Settings > Privacy Shortcuts > More Settings > Face Recognition

غیر فعال کردن حالت تشخیص چهره در وب سایت

در وب سایت نیز می توانید پیکان رو به پایین را در گوشه ی بالای سمت راست انتخاب کنید، سپس تنظیمات، تشخیص چهره، ویرایش و NO را انتخاب نمایید.

Settings > Face Recognition > Edit > No

برای آشنایی با قابلیت های دیگر فیسبوک مقالات زیر را در وب سایت فن تریکس مطالعه نمایید.

>>> نحوه غیرعال کردن آیکون Chat Heads برای مسنجر فیسبوک در اندروید <<<

>>> آموزش مخفی کردن تبلیغات فیسبوک <<<

>>> آموزش شخصی سازی فیس بوک <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
cnet




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
1 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
کاربر ناشناس

اغا نداره این قسمت فیس رو چیکار کنیم هربار از ما میخواد عع

دکمه بازگشت به بالا