ورزش

چگونه در خانه وزنه های ورزشی بسازیم؟

وزنه های ورزشی از جمله وسایل بسیار مهم و حیاتی برای بهبود قدرت عضلات بدن و تناسب اندام می باشند. اما به دلیل قیمت بالایی که دارند، اغلب افراد فقط به استفاده در باشگاه بسنده می کنند. بنابراین بیشتر افراد به دنبال راهی برای ساختن این وزنه ها در خانه می باشند. فقط کافیست با فن تریکس همراه شوید.

ساختن وزنه های سبک

وزنه های سبکی بسازید.

1- از یک دبه ی ریکا یا مایع دستشویی استفاده کنید.

آن را با آب، شن، ماسه یا بتون پر کنید. فقط دقت داشته باشید که دبه یا بطری حتماً دسته دار باشد. زیرا به سادگی می توانید آن را در دست گرفته و مانند یک دمبل برای انجام حرکات ورزشیتان استفاده کنید. به تقویت عضلات دست و کتف بپردازید.

1 ساخت دمبل در خانه

2- از قوطی های انواع کنسرو یا قوطی رب می توانید به عنوان وزنه ای سبک برای دستانتان استفاده کنید.

این روش برای افراد مبتدی که به تازگی ساخت عضلات را شروع کرده اند بسیار عالی است. اگر برایتان بسیار سبک بوده می توانید آن ها را با موادی سنگین پر کرده و استفاده کنید.

2 ساخت دمبل در خانه

3- از بطری های پلاستیکی به عنوان دمبل استفاده کنید.

به جای دور ریختن بطری های پلاستیکی و صرف هزینه برای خرید دمبل، آن ها را با آب، شن یا سنگ ریزه (بسته به میزان وزنی که از دمبل انتظار دارید) پر کرده و دمبل بزنید. توجه داشته باشید که اگر دو عدد دمبل برای برداشتن در دو دست استفاده می کنید، حتماً هر دو باید هم وزن باشند.

3 ساخت دمبل در خانه

4- با بطری ها برای بازوهایتان وزنه بسازید.

دو بطری را با شن پرکرده و مانند تصویر زیر آنها را با کش بر روی دستان خود محکم کنید. این کار باعث شده تا بطری ها دقیقاً مانند وزنه های بازویی در باشگاه عمل کنند. دقت کنید که کش نباید با دست تماس یابد. فقط باید با بطری ها در تماس بوده و آن ها را محکم نگه دارد. برای بالا بردن وزن آن ها نیز می توانید بعد از پر کردن بطری با شن، داخل آنها آب بریزید.

4 ساخت دمبل در خانه

5- با توپ بسکتبال توپ پزشکی بسازید.

یک توپ بسکتبال کهنه برداشته و سوراخی را روی نوار مشکی توپ ایجاد کنید. سوراخ باید به اندازه ای بزرگ باشد که مواد را بتوان در آن ریخت. با استفاده از یک قیف ماسه یا سنگ ریزه داخل توپ ریخته تا به وزن مطلوب برسد. سپس روی سوراخ، نوار چسب PVC زده یا با تکه ای لاستیک، تیوپ سوراخ شده را مسدود کنید. از این توپ دقیقاً مانند توپ های پزشکی می توانید استفاده کنید.

5 ساخت دمبل در خانه

6- با جوراب وزنه ی مچ دست بسازید.

یک جوراب تمیز با اندازه ای مناسب که بتوان به راحتی به دور مچ دست بست را برداشته و با لوبیا پر کنید. یا برای سنگین تر شدن، از سنگ ریزه هایی مثل سنگ های ساحل استفاده کنید. جوراب را وزن کرده و زمانی که به وزن دلخواهتان رسید اضافه ی آن را قیچی کنید. دهانه ی باز جوراب را چسب زده یا بدوزید. سپس سر و ته جوراب را به هم متصل کرده و یا با نوار چسب محکم کنید یا بدوزید. اکنون مانند وزنه های مچی می توانید از آن ها استفاده کنید.

6 ساخت دمبل در خانه

7- از کیسه های برنج یا حبوبات استفاده کنید.

این کیسه ها می توانند برای افراد مبتدی به عنوان وزنه ای کوچک عالی باشند. با آن ها می توانید حرکت های bicep curls یا دیگر حرکت های مشابه را تمرین کنید.

7 ساخت دمبل در خانه

8- وزنه با جلیقه بسازید.

یک جلیقه ی استخر یا جلیقه ای معمولی که چند جیب کوچک داشته باشد تهیه کنید. کیسه های پلاستیکی را با شن و ماسه یا بتون پر کرده و درون جیب ها بگذارید. جلیقه را پوشیده و با آن ورزش، نرمش و پیاده روی کنید.

8 ساخت دمبل در خانه

9- از قوطی های رنگ استفاده کنید.

قوطی های رنگ را با استفاده از دسته ها در دست نگه دارید. بیشتر قوطی های فلزی رنگ ها از انواع پلاستیکی یا قوطی های حاوی مواد غذایی سنگین تر می باشند. بنابراین به راحتی می توانید از آن ها برای ساخت عضلاتتان استفاده کنید. دسته ی قوطی ها به شما اجازه می دهد از آن ها مانند دمبل یا کتل بل استفاده کنید.

9 ساخت دمبل در خانه

برای ساخت وزنه های سنگین تر

1- یک سطل 18 تا 20 لیتری را برداشته و آن را با شن، ماسه، سنگریزه یا آب پر کرده و از آن برای انجام حرکت های چرخشی استفاده کنید. همچنین می توانید دو عدد از این سطل ها را در دو طرف میله ای گذاشته و با آن نرمش کنید.

10 ساخت دمبل در خانه

2- با بطری های نوشابه هالتر بسازید.

12 عدد بطری تهیه کرده و آن ها را با آب پر کنید. 6 عدد را کنار هم چیده و 6 عدد دیگر را دقیقاً رو به رو و به صورت قرینه در کنار هم بچینید. روی آن ها میله ای گذاشته و به دور میله و بطری ها چسب پی وی سی بزنید. با این کار بطری ها در کنار هم ثابت شده و میله نیز روی بطری ها محکم می شود. از این هالتر دست ساز می توانید برای انجام هر نوع حرکتی که با هالتر واقعی می زنید، استفاده کنید.

– اگر هالتر سنگین شد آب بطری ها را نصف نکنید. این کار باعث می شود آب در بطری ها حین بالا و پایین کردن هالتر حرکت کرده، بطری ها تکان بخورند و هالتر به طور کلی خراب شود. پس به جای این کار می توانید تعداد بطری ها را کم کنید.

11 ساخت دمبل در خانه

3- از تایرهای کهنه استفاده کنید.

لاستیک ها و تایرهای خودرو در بسیاری از تمرینات بدنسازی استفاده می شوند. هنگام انجام تمرینات به راحتی می توانید وزنه های اضافی را به تایرها اضافه کرده و ورزش کنید. همچنین می توانید طنابی را به تایرهای سنگین تراکتور یا ماشین های سنگین وصل کرده و پشت سرتان بکشید. یافتن آن ها هم اصلاً کار سختی نیست.

12 ساخت دمبل در خانه

4- با استفاده از یک ساک، سندبگ (Sandbag) یا کیسه ی شن بسازید.

کیسه ی شنی را می توانید به هر وزنی که دلخواهتان باشد تهیه کرده و با کم و زیاد کردن شن داخل کیسه، وزن آن را در هر زمان تغییر داده و عضله سازی کنید.

برای ساخت یک سندبگ ساده، هر تعداد کیسه ی پلاستیکی را با هر وزنی که دلتان می خواهد پر کنید. سپس آن ها را با چسب مهر و موم کرده و در ساک بگذارید. اکنون از این ساک به عنوان یک سند بگ واقعی برای تمریناتتان استفاده کنید.

– همچنین می توانید درون چند کیسه ی زباله، سنگ ریزه ریخته، آن ها را در کوله پشتی گذاشته و سندبگی جمع و جورتر بسازید.

13 ساخت دمبل در خانه

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
15 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
محسن

سلام. این پست یکی از بهترین و شاید بهترین پستی بود که تا حالا خونده بودم، ارائه روش های ساخت دمبل هالتر و… بسیار عالی و کاربردی و در عین حال ساده و کاملا عملی برای همه.با تشکر از زحماتتون یا علی در پناه حق 🤚

مهدی

عالی بوود واقعا مرسی

arash

براي افزايش طول پا بايد چه ورزشي انجام بدم

کاربر ناشناس

دیویدن و گام باز کردن هنگام دویدن باید کمکم سرعتتو زیاد کنی

‌

دقیقا

کاربر ناشناس

الکی میگی خخ

کالا ورزش

خسته نباشید بسیار مفید بود

F.S

سلام ببخشید میخواستم بدونم ساک رو که با شن یا چیز دیگه ای پر کردیم به عنوان کیسه بوکس هم میتونیم استفاده کنیم؟لطفا هرچه زود تر جواب بدهید

مصطفی محمودی

خیلی خوبین عالی هستید و بهترین ها وخسته نباشید ایده های جالبی وبدرد بخور بود کمی بیشتر باشه کمی بهتره یا علی

ادمین فن تریکس

با سلام ممنون از لطف شما و خوشحالیم که مطالب فن تریکس براتون مفید واقع شده.

علی

یه سوال سنگین ترین ماده ای که انعطاف پذیری هم داشته باشه میتونیم داشته با شم چی میتونه باشه

کاربر ناشناس

ژله انعتاف پذیری خوبی داره😁😁😁

علی

عالین بهترین پستی بود که دیده بودم و واقعا بدرد بخور بودن

محمد امین

بسیار بسیار مطالب مفید و بدرد بخور ممنون از شما

حسنی

مطلب ساده به درد بخور و فوق العاده ای بود
خسته نباشید خدمت همه

دکمه بازگشت به بالا