تغذیه

چگونه تلخی قهوه را کم کرده یا از بین ببریم؟

یک فنجان قهوه با طعمی دلپذیر و خوشایند، می تواند راه عالی برای شروع یک صبح پر انرژی باشد. اما بسیاری از افراد طعم تلخ قهوه را دوست نداشته و ترجیح می دهند قهوه ای بنوشند که تلخی آن کمتر باشد.

خوشبختانه راه حل های کاهش طعم تلخ قهوه بسیار آسان است. می توان با اضافه کردن نمک، شکر و یا حتی تغییر متد دم کردن آن، میزان تلخی آن را تنظیم کرد. همچنین می توان قهوه ای را انتخاب کرد که تلخی کمتری داشته و از نوشیدن آن لذت برد. با ما همراه باشید تا در این مورد بیشتر بدانید.

کاهش طعم تلخ قهوه با افزودنی ها:

1- یک قاشق نمک را به فنجان قهوه اضافه کنید.

نمک می تواند تا حدی به کاهش طعم تلخ قهوه کمک کرده و طعم قهوه را عالی کند. زیرا سدیم کلرید یا نمک، سدیم قهوه را تجزیه کرده و در نتیجه تلخی قهوه کمتر می گردد.

نگران نباشید! اضافه کردن مقداری نمک به قهوه موجب شوری و بد مزه شدن قهوه نمی شود.

2- خامه یا شیر

از دیگر راه های ساده و البته قابل دسترس همه برای کم کردن طعم تلخ قهوه، اضافه کردن مقداری شیر یا خامه در قهوه است. اگر بخواهید قهوه را با شیر یا خامه و با طعمی طبیعی میل کنید، این گزینه بهترین روش است. چربی موجود در شیر یا خامه تلخی قهوه را خنثی می کند.

3- شکر

شکر گزینه ای آشکار برای همه است و اصلاً نیازی به توضیح ندارد.

متد دم کردن برای کاهش طعم تلخ قهوه:

1- قهوه ی دریپ یا چکه ای (drip)

تهیه ی قهوه به این روش تلخی کمتری نسبت به روش های دیگر دم کردن قهوه مثل فرنچ پرس و اسپرسو دارد. بنابراین اگر می خواهید قهوه ای که می نوشید کمترین تلخی را داشته باشد، باید آن را به روش دریپ تهیه کنید. همچنین در کافی شاپ ها قهوه دریپ سفارش داده و از نوشیدن امریکن و اسپرسو شات که بسیار تلخ هستند صرف نظر کنید.

1 نحوه کاهش طعم تلخ قهوه

2- سایز قهوه ها باید درشت و به صورت آسیاب شده باشند. (مانند تصویر)

اگر دانه های قهوه را خودتان در خانه آسیاب می کنید، بهتر است برای داشتن طعم تلخ کمتر، سایز آن ها را به اندازه ی سایز دانه های قهوه ای که در تصویر زیر مشاهده می کنید آسیاب کنید. دقت کنید که دانه ها را پودر نکنید. تهیه ی قهوه به روش دریپ با قهوه های آسیابی که به خوبی له و پودر نشده باشند، تلخی کمتری دارد.

2 نحوه کاهش طعم تلخ قهوه


برای اطلاع از “نحوه پودر کردن قهوه بدون قهوه ساب و دستگاه آسیاب” به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> پودر کردن قهوه بدون دستگاه آسیاب <<<


3- آبی که برای دم کردن قهوه استفاده می کنید خیلی داغ نباشد.

یکی دیگر از دلایلی که ممکن است قهوه های خانگیتان بسیار تلخ باشد، استفاده از آب بسیار داغ برای دم کردن آن است. آبی که برای دم کردن قهوه استفاده می کنید باید دمایی بین 91 تا 96 درجه سانتی گراد داشته باشد تا قهوه تلخ نشود. بنابراین اجازه دهید آب جوش کمی خنک شود و سپس از آن استفاده کنید.

4- وسایل مربوط به دم کردن قهوه را همیشه تمیز نگه دارید.

بلافاصله بعد از هر بار دم کردن قهوه وسایل را به طور کامل بشویید. زیرا آثار باقی مانده از قهوه ی قبلی وارد قهوه ی فعلیتان شده و روی طعم آن تاثیر بدی گذاشته و آن را تلخ تر می کند.

5- قهوه ی دم کرده ای که باقی می ماند و خورده نمی شود را در فلاسک بریزید.

قهوه ای که باقی مانده و به مرور زمان سرد می شود، مخصوصاً قهوه ی فرنچ پرس تلخ تر می شود.

همچنین در انتخاب قهوه نیز دقت داشته باشید:

1- قهوه ی مدیوم رست را تهیه کنید.

قهوه ی مدیوم رست نسبت به قهوه ی دارک، دارای طعم تلخ کمتری است؛ به دلیل اینکه در قهوه ی رست دانه های قهوه نسبت به دارک برای مدت کوتاه تر و با دمای کمتری حرارت می بینند. همچنین قهوه رست محتوای اسیدی بیشتر و بوی قوی تری نسبت به دارک دارد.

2- قهوه ی دکافئین یا بدون کافئین تهیه کنید.

فرآیند بدون کافئین کردن قهوه نیز از میزان طعم تلخ قهوه می کاهد. بنابراین تلخی این نوع قهوه از دیگر قهوه ها کمتر است.

3- قهوه های آماده مصرف نکنید.

این قهوه ها به آب داغ نیاز دارند و حاوی افزودنی ها، مواد نگهدارنده و دانه های قهوه با کیفیت پایین می باشند. در نتیجه طعم آن ها بسیار تلخ تر و بد مزه تر از دیگر قهوه ها می باشند.

3 نحوه کاهش طعم تلخ قهوه

در پایان می توانید با مطالعه مقالات “روش تهیه قهوه برای تسکین درد” و “طرز تهیه شربت عصاره قهوه” در وب سایت فن تریکس طعم های مختلف قهوه را نیز تجربه کنید.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
2 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
Someone

حتی ۱ درصد هم نمک رو امتحان نکنید افتضاحه ولی در کل بقیه راهکار ها موثر هستن و مرسی
پ.ن: من ب شخصه شیر رو ترجیح می دم ب نطرم بهتره

پریسا

نمک رو به هیییییچ وجه داخل قهوه نریزید، تلخی رو میبره ولی یه مزه خیلی بدتری میده که تلخیش رو به اون مزه ترجیح میدم. حتی نتونستم یه جرعه شو بخورم از بس که بد مزه بود. بقیه موارد خوبن. مخصوصا خامه و قهوه مدیوم رست

دکمه بازگشت به بالا