تغذیه

چگونه تخم مرغ را بدون پوست آب پز کنیم؟

آب پز کردن تخم مرغ بدون پوست

تخم مرغ از قدیم الایام به عنوان یک غذای مقوی و کامل برای تمام سنین شناخته شده است. با این حال، پزشکان در طی چند دهه اخیر به دو دلیل عمده، توصیه به محدودیت مصرف تخم مرغ را در دستور کار خود قرار دادند. اول بالا بودن میزان کلسترول که مصرف تخم مرغ را برای بزرگسالان محدود می ساخت و دوم ایجاد حساسیت و آلرژی نسبت به تخم مرغ که مصرف آن را برای کودکان خردسال محدود می نمود.

فواید مصرف تخم مرغ چیست؟

تخم مرغ غذایی نسبتاً کامل است، چون حاوی قند، پروتئین، چربی، ویتامین، املاح و آب می باشد. کمتر غذایی در طبیعت می توان یافت که تمامی این اجزا را در کنار هم داشته باشد. تمامی ۹ اسید آمینه ضروری برای ساخت پروتئین ها به همراه ۹ اسید آمینه دیگر در تخم مرغ وجود دارند. به جز ویتامین C، اکثر ویتامین ها شامل A، D، E، K، B2، B3، B5، B6، B9، B12 و Choline در تخم مرغ یافت می شوند. از نظر املاح و مواد معدنی، تخم مرغ دارای کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر، سدیم، پتاسیم، ید، روی، سلنیوم و مولیبدن می باشد. تخم مرغ های غنی شده (Omega-3 Eggs) نیز حاوی چربی های مفید اشباع نشده به خصوص امگا-۳ می باشند. همچنین حدود ۷۵ درصد وزن یک تخم مرغ بدون پوسته را هم آب تشکیل می دهد. پس بیهوده نیست اگر تخم مرغ را یکی از کامل ترین و مفید ترین منابع غذایی بدانیم.

مضرات مصرف تخم مرغ چیست؟

در یک تخم مرغ بزرگ ۵۰ گرمی آب پز شده، حدود ۱۸۷ میلی گرم کلسترول وجود دارد، که معادل ۶۲ درصد حد مجاز توصیه شده مصرف روزانه کلسترول برای افراد سالم بزرگسال یعنی ۳۰۰ میلی گرم در روز می باشد. میزان توصیه شده برای افرادی که کلسترول خون بالا دارند، ۲۰۰ میلی گرم در روز می باشد. بر این اساس افراد مبتلا به دیابت، بیماری های قلبی و دارای کلسترول بالای خون نمی توانند مانند افراد عادی تخم مرغ مصرف نمایند. تخم مرغ همچنین یکی از شایع ترین علل آلرژی و حساسیت غذایی در کودکان خردسال می باشد، که البته این حساسیت بیشتر نسبت به سفیده تخم مرغ روی می دهد و در اکثر موارد با افزایش سن کودکان از بین می رود.

با توجه به موارد گفته شده فواید تخم مرغ بیشتر از مضرات آن می باشد؛ و در نتیجه باید به صورت متعادل مصرف شود. پس با فن تریکس همراه بوده تا با روش های جالب مصرف تخم مرغ آشنا شوید.

آب پز کردن تخم مرغ بدون پوست

آب پز کردن تخم مرغ بدون پوست درآب جوش به هیچ وجه کار آسانی نیست. به همین دلیل پخت روزانه ی این غذا ممکن است شما را ملزم به خرید یک بخار پز تخم مرغ کند! مدل قابلمه ای، مدل برقی و مدل مایکرویو انواع مختلف آن هستند. با توجه به مدل و کارخانه ی تولید کننده ی این وسیله، دستور العمل استفاده از آن هم متفاوت است. در ادامه دستورالعمل استفاده ی سه مدل از این بخارپز شرح داده شده است.

بخار پز قابلمه ای

1- درون قابلمه آب بریزید.

به میزانی در قابلمه آب بریزید که وقتی قالب ها درون قابلمه قرار می گیرند در تماس با آب باشند.

1 آب پز کردن تخم مرغ بدون پوست

2- تخم مرغ ها را بشکنید و هر کدام را درون یک قالب بریزید. اگر از تمامی قالب ها استفاده نمی کنید درون آن ها آب بریزید تا از سوختن آن ها جلوگیری شود.

2 آب پز کردن تخم مرغ بدون پوست

3- آب درون قابلمه را بجوشانید.

3 آب پز کردن تخم مرغ بدون پوست

4- در قابلمه را بگذارید و برای 2 الی 3 دقیقه صبر کنید. زمانی که سفیده ی تخم مرغ ها پخته و کدر شدند و زرده ی تخم مرغ ها حالت عسلی پیدا کردند تخم مرغ ها پخته شده اند.

4 آب پز کردن تخم مرغ بدون پوست

بخار پز برقی

1- درون بخار پز با توجه به دستورالعمل کارخانه مقدار کافی آب بریزید و آن را روشن کنید.

5 آب پز کردن تخم مرغ بدون پوست

2- تخم مرغ ها را درون قالب ها ریخته و در قالب های خالی نیز کمی آب بریزید.

6 آب پز کردن تخم مرغ بدون پوست

3- در بخار پز را ببنید و تایمر اتوماتیک را تنظیم کنید. با تمام شدن زمان تایمر تخم مرغ ها آماده خواهند شد.

7 آب پز کردن تخم مرغ بدون پوست

بخار پز مایکروویو

1- تخم مرغ ها را درون قالب بریزید. درون هر قالب تخم مرغ نصف قاشق چای خوری آب اضافه کرده و قالب های خالی را نیز پر از آب کنید.

8 آب پز کردن تخم مرغ بدون پوست

2- زرده های تخم مرغ را با یک چنگال سوراخ کنید. اگر این کار را نکنید حرارت بالای مایکروویو باعث ترکیدن زرده ها خواهد شد.

9 آب پز کردن تخم مرغ بدون پوست

3- در مایکروویو را ببندید و آن را روشن کنید تا زمانی که سفیده ها پخته و کدر شوند.

10 آب پز کردن تخم مرغ بدون پوست

برای اطلاع از طرز اکسیده کردن جواهرات نقره با تخم مرغ به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> اکسیده کردن جواهرات نقره با تخم مرغ <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا