تغذیه

طرز تهیه انواع میان وعده مخصوص گیاهخواران

میان وعده های مخصوص رژیم گیاهخواری

ممکن است همه ما بعد از گذشت چند ساعت از خوردن ناهار و هنگام تماشای فیلم هوس یک چیپس نمکی یا کلوچه ای شکلاتی کنیم. اما اغلب این نوع میان وعده ها سیری کاذب ایجاد کرده و فقط هوس ما را سرکوب می کند و نه تنها هیچ گونه فوایدی برای بدنمان نداشته، بلکه باعث چاقی و بالا رفتن چربی و وزن می شود. پس می توان گفت اگر قرار باشد این نوع میان وعده ها به عنوان میان وعده های روتین استفاده شود، کاملا مضر است. مخصوصاً برای افرادی که رژیم گیاه خواری داشته و نسبت به این امر حساس می باشند. اما از طرفی هم نمی توان خوردن میان وعده را برای هر گونه رژیمی حتی گیاه خواری حذف کرد.

به همین دلیل در این مقاله سعی کردیم تا برای گیاه خوران عزیز که روی تغذیه و مخصوصاً نوع میان وعده خود حساس می باشند، میان وعده های گیاهی و البته مغذی که مخصوص رژیم گیاه خواری است را معرفی کنیم. پس با فن تریکس همراه باشید.

1- موس آووکادو

این میان وعده در کنار این که بسیار خوشمزه است، بسیار مقوی نیز می باشد. برای تهیه آن یک آووکادو را از وسط نصف کرده و گوشته ی آن را در آورید. آن را در کاسه ای بریزید و با چنگال آن را له کرده تا پوره شود. مقداری آبلیمو، نمک و وانیل و هر طعم دهنده ی دیگری که می خواهید را به آن اضافه کرده و خوب هم بزنید. روی آن را پلاستیک بکشید و یک ساعت در یخچال قرار دهید. بعد از یک ساعت آن را روی بیسکوییت سبوس دار زده و کمی نارگیل هم روی آن بپاشید و نوش جان کنید.

1 تهیه میان وعده رژیم گیاهخواری

2- اسنک گیاهی

این میان وعده که برای فصل تابستان مناسب است. کاملاً گیاهی بوده و سرشار از فیبر و عاری از هرگونه چربی می باشد. طرز تهیه ی آن نیز بسیار آسان است. فقط کافیست خیار و تربچه را به صورت حلقه ای خرد کرده و روی نان تستی که آغشته به پنیر رژیمی است بگذارید. حالا آن را با سبزیجاتی خوش طعم مثل نعناع که طعمی متفاوت به آن می دهد تزئین کرده و نوش جان کنید.

از گوجه، سیب، هویج، ریحان و اسفناج هم می توانید استفاده کنید. اگر عطر و طعم عالی تری می خواهید مقداری روغن زیتون و آبلیمو نیز روی آن بچکانید. از ادویه جاتی مثل پودر سیر و فلفل هم می توانید کمک بگیرید.

2 تهیه میان وعده رژیم گیاهخواری

3- اسنک خیار

خیارها را خلالی خرد کنید. مقداری پیاز قرمز را نیز نگینی خرد کرده و به مدت 15 دقیقه در آب سرد بخیسانید. این کار در خوش طعم کردن پیاز موثر است. خیارها را روی بشقاب چیده و پیاز، پودر فلفل قرمز، نمک، مقدار کمی پودر زنجبیل، گشنیز خرد شده و پودر شکلات و مقداری آبلیمو را روی خیارها ریخته و نوش جان کنید.

3 تهیه میان وعده رژیم گیاهخواری

4- چیپس بادمجان

از آن جایی که بادمجان روغن بسیار زیادی را جذب می کند، شاید گیاهخواران آن را از رژیم غذاییشان حذف کنند. چیپس بادمجان روشی است که بادمجان را به وعده های غذایی بر می گرداند. برای تهیه ی این خوراک بادمجان را باید کبابی کرده و هرگونه که دوست دارید به آن طعم دهید. بادمجان ها را با رنده ی ورقه کن، ورقه ورقه کنید. طعم دار کردن بادمجان بسیار آسان است زیرا بادمجان مایعات را به راحتی جذب می کند. پس بادمجان ها را در سسی که ترکیبی از سس سویا، مقدار کمی عسل و آب است بخوابانید. از سس فلفل یا سس گوجه فرنگی رقیق شده با آب و یا هر سس دیگری نیز می توانید استفاده کنید.

4 تهیه میان وعده رژیم گیاهخواری

5 تهیه میان وعده رژیم گیاهخواری

6 تهیه میان وعده رژیم گیاهخواری

فر را روی کمترین درجه ی حرارت تنظیم کرده و توری های کبابی را آماده کنید. بادمجان ها را با فاصله و طوری که روی هم قرار نگیرند، روی توری ها بچینید. توری ها باید به گونه ای داخل فر قرار گیرند که لابه لای آن ها چند سانتی متر فاصله و فضا وجود داشته باشد و به هیچ وجه روی هم نیایند. برای اینکار می توانید با فویل گلوله هایی ساخته و در چهار گوشه و بین توری ها مانند پایه بگذارید. با این کار فاصله ای بین توری ها ایجاد می کنید. این کار را حتما انجام دهید، زیرا بادمجان ها در دمای کم فر بخار کرده و نبود فضا بین آن ها بادمجان ها را نرم می کند. همچنین این اتفاق باعث می شود تا بادمجان ها حالت ترد و چیپسی نداشته باشند. تقریبا یک ساعت طول می کشد تا چیپس بادمجان آماده شود.

7 تهیه میان وعده رژیم گیاهخواری

8 تهیه میان وعده رژیم گیاهخواری

9 تهیه میان وعده رژیم گیاهخواری

5- اسنک نخود

اگر عاشق چیپس، پاپ کرن و اسنک های نمکی هستید ولی نمی توانید آن ها را دائماً مصرف کنید، این میان وعده را حتما تهیه کنید. کنسرو های نخود موجود در خانه تان را ترد، نمکی و مزه دار کرده و مانند پاپ کرن و اسنک های توپی نوش جان کنید. ابتدا نخود ها را کاملا خشک کرده (می توانید لای دو دستمال آشپزخانه بگذارید) و سپس مقداری روغن زیتون روی آن ها بپاشید. دقت کنید که روغن باید بسیار کم باشد زیرا از ترد شدن نخودها جلوگیری می کند. هر نوع ادویه و طعم دهنده ای که دوست دارید مثل فلفل، آویشن و… را نیز روی آن زده و برای 20 تا 30 دقیقه داخل فر بگذارید. هنگامی که نخودها طلایی و تیره رنگ شدند، از فر در آورده و نوش جان کنید. توجه داشته باشید که برخی از نخود ها ممکن است در فر منفجر شوند که کاملاً طبیعی است. پس نترسید!

10 تهیه میان وعده رژیم گیاهخواری

6- چغندر دودی

اگر به دنبال میان وعده ای مقوی هستید که چند ساعتی ته دلتان را گرفته و گرسنگی را بر طرف کند، پیشنهاد می کنیم دستور زیر را مطالعه کرده و امتحان کنید.

برای این میان وعده یِ چغندری، به مواد زیر نیاز است:

یک چغندر بزرگ
یک سوم پیمانه ارده
یک سوم پیمانه روغن زیتون
یک کنسرو نخود
سه قاشق غذاخوری آبلیمو
یک بوته سیر (رنده شده)
یک قاشق چایخوری نمک
یک قاشق چایخوری پودر زیره ی سبز
نمک به میزان لازم
جعفری برای تزئین

فر را روی دمای 400 درجه ی فارنهایت تنظیم کنید. چغندر را چند قطعه کرده و در فویل بپیچید و به مدت یک ساعت در فر بگذارید تا کبابی شود. سپس آن را کنار گذاشته تا خنک گردد. پوست آن را گرفته و در غذاساز بریزید. ارده، روغن زیتون، نخود، سیر، آبلیمو، نمک، پاپریکا و زیره را نیز روی چغندر ریخته و دستگاه را روشن کنید تا مواد حالت خمیری بگیرند. آنگاه دور دستگاه را کم کرده و آرام آرام ¼ پیمانه از آب درون کنسرو نخود را به مواد اضافه کنید. بعد از دو تا سه دقیقه دستگاه را خاموش کنید. مواد را تست کرده و اگر نمک و آبلیمو لازم داشت به آن اضافه کنید. سپس می توانید آن را با برگ جعفری تزئین کنید.

این میان وعده ی مقوی را می توان در ظرفی درب بسته و تا یک هفته در یخچال نگهداری کرد.

11 تهیه میان وعده رژیم گیاهخواری

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
thekitchn




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا