تغذیهسلامت

آیا تخم مرغ های گیاهی به اندازه تخم مرغ های معمولی سالم و مفید هستند؟

تخم مرغ گیاهی چیست؟

تخم مرغ گیاهی خیلی شبیه به تخم مرغ های معمولی است؛ به طوری که مقدار پروتئین و کالری آن با تخم مرغ های معمولی تقریباً برابر است.

1 تخم مرغ گیاهی چیست

سالم و مفید بودن یا نبودن این نوع تخم مرغ ها هنوز موضوع اصلی بحث های سازمان غذا و دارو است. تخم مرغ های گیاهی از چه موادی تشکیل شده اند؟ آیا این نوع تخم مرغ ها برای تامین پروتئین بدن مناسب هستند؟ آیا مواد تشکیل دهنده این نوع تخم مرغ برای بدن ضرر ندارند؟ برای یافتن پاسخ این سوالات با ما در فن تریکس همراه باشید.


برای اطلاع از نحوه خشک کردن تخم مرغ و تهیه پودر تخم مرغ به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> نحوه خشک کردن تخم مرغ و تهیه پودر تخم مرغ <<<


محصولات و فروشگاه های عرضه کننده مواد غذایی گیاهی روز به روز در حال افزایش بوده و مشتری های این محصولات هم به شدت از این روند استقبال می کنند. امروزه غذاهای حیوانی متعددی جایگزین های گیاهی پیدا کرده اند؛ به عنوان مثال همبرگر بدون گوشت و تخم مرغ گیاهی‌ که امروزه موضوع اصلی و مورد بحث منوی جدید غذاهای گیاهی است.

تخم‌ مرغ‌ گیاهی‌ چیست و آیا به اندازه تخم‌ مرغ طبیعی سالم است؟

تخم مرغ گیاهی‌ از موادی مثل زردچوبه و پروتئین ماش تهیه شده تا بافت و مزه ای همانند تخم مرغ معمولی داشته باشد. کسانی که تخم مرغ های گیاهی را مصرف کرده اند، از شباهت زیاد مزه، بو و بافت تخم مرغ گیاهی با تخم مرغ طبیعی شگفت زده شده اند. اما در جواب اینکه آیا این نوع تخم مرغ سالم است یا نه؟ با توجه به تحقیقات متخصصان تغذیه جواب “بله” است.

تخم مرغ های گیاهی‌ و طبیعی شباهت های زیادی به هم دارند، به عنوان مثال تخم مرغ طبیعی و گیاهی‌ هر دو 70 درصد کالری و 5 گرم چربی در هر وعده مصرفی خود دارند. تخم مرغ های طبیعی 6 گرم پروتئین و تخم مرغ های گیاهی 5 گرم پروتئین دارند که این مقدار بسیار به هم نزدیک است.

تنها نکته منفی تخم مرغ های گیاهی این است که برخلاف تخم مرغ طبیعی مواد مغذی مثل ویتامین D، ویتامین B12، کولین و آنتی اکسیدان هایی مثل لوتئین و زآگزانتین ندارند. با اینکه ممکن است هدفتان از خوردن تخم مرغ تامین پروتئین بدن باشد، اما وجود این ویتامین ها به سلامت استخوان ها، روند ادراک، تامین انرژی بدن، بارداری و سلامت چشم کمک می کنند.

یکی از نگرانی های دیگر این است که تخم مرغ های گیاهی از موادی مثل پروتئین ماش، روغن کانولا، طعم دهنده های طبیعی، پتاسیم سیترات و لسیتین سویا ساخته شده اند، که به خودی خود برای بدن مضر نیستند. ولی از آنجایی که احتمالاً قرار است این تخم مرغ ها با چند ماده خوراکی دیگر مثل نان تست یا قارچ و فلفل دلمه ای برای یک وعده غذایی مصرف شوند، ممکن است یک وعده غذایی سنگین را به وجود بیاورند. علاوه بر این از لحاظ قیمت، تخم مرغ های معمولی ارزان تر از تخم مرغ های گیاهی‌ هستند.

اگر تاکنون یک رژیم غذایی گیاهی‌ داشته اید و می خواهید تخم مرغ گیاهی را نیز به منوی غذایی تان اضافه کنید (یا فقط کنجکاو هستید و می خواهید تخم مرغ های گیاهی‌ را امتحان کنید)، بدانید که عملاً این تخم مرغ ها آسیبی به سلامتتان وارد نمی کنند. اما اگر فردی هستید که دائماً از تخم مرغ های طبیعی استفاده کرده و به دنبال مواد مغذی بیشتر در یک وعده غذایی می گردید، باید بگوییم این تخم مرغ انتخاب مناسبی برای شما نمی باشد.

در پایان فن تریکس مطالعه مقالات “پختن و آب پز کردن تخم مرغ در پلوپز” و “آب پز کردن تخم مرغ بدون پوست” را به شما پیشنهاد می دهد.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
bicycling




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا