تغذیه

بهترین جایگزین طبیعی برای کره بادام زمینی چیست؟

جایگزین های مناسب کره بادام زمینی

کره ی بادام زمینی از جمله خوراکی های بسیار خوشمزه ای بوده که یک بار امتحان آن، باعث می شود که در وعده های غذایی خود آن را بگنجانیم. اما متاسفانه به دلیل این که حاوی چربی و کالری بسیار بالایی بوده بعضی افراد از خوردن آن منع شده اند. برخی دیگر نیز به بادام زمینی، روغن و علی الخصوص کره ی آن حساسیت داشته و نمی توانند از آنها استفاده کنند. به همین دلیل لازم است در بسیاری از دستورهای غذایی که این خوراک خوشمزه وجود دارد، کره بادام زمینی را حذف کرده و چیزهای دیگری را جایگزین آن کرد.

1 جایگزین های مناسب کره بادام زمینی


برای اطلاع بیشتر در رابطه با “تاثیر کره بادام زمینی در تناسب اندام” به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> تاثیر کره بادام زمینی در تناسب اندام <<<


برخی از افراد به خواص فوق العاده مفید کره ی بادام زمینی واقفند. اما طعم و مزه ی آن را دوست نداشته و مایلند از مواد غذایی دیگری این خواص را به دست آورند. به همین دلیل دائماً به دنبال موادی می گردند که بتوان به جای کره ی بادام زمینی استفاده کرد. اگر شما نیزبه دنبال این مواد هستید، با فن تریکس همراه شوید تا با برخی از این جایگزین ها آشنا شوید.

1- کره ی تخم آفتاب گردان

2 جایگزین های مناسب کره بادام زمینی

کره ی تخم آفتاب گردان از نظر طعم، مزه و بافت نزدیک ترین شباهت را به کره ی بادام زمینی دارد. اما به مراتب بسیار سالم تر از کره ی بادام زمینی بوده و ایجاد حساسیت نمی کند. امروزه در اکثر فروشگاه ها یا حتی در منزل می توان آن را تهیه کرد. خوشبختانه طرز تهیه ی آن بسیار آسان است. از مزیت های کره تخم آفتاب گردان می توان به طعم و عطر بسیار خوبش، خواص فروان و بافت مورد پسند همه اشاره کرد. به طوری که کمتر کسی پیدا می شود که آن را دوست نداشته باشد.

شباهت این کره به کره ی بادام زمینی به قدری زیاد است که با خوردن آن هرگز احساس نمی کنید چیزی به اسم کره ی بادام زمینی را از دست داده اید. جالب است بدانید که حتی با تخم های کدو تنبل نیز می توانید کره تهیه کرد و جایگزین کره ی بادام زمینی یا کره ی تخم آفتاب گردان کنید.

2- ارده

3 جایگزین های مناسب کره بادام زمینی

ارده محصولی بسیار پر خاصیت و مفید است که از دانه های کنجد به دست می آید. ارده اگر چه ممکن است پرکالری و چاق کننده باشد اما بسیار انرژی زا می باشد. این مواد غذایی مقوی و مُلَیِن بوده و در از بین بردن سردی مانند آبی روی آتش عمل می کند. استفاده از آن در وعده ی صبحانه برای کودکانی که در طول روز جنب و جوش بسیار زیادی دارند بسیار مفید و انرژی زا بوده و باعث تقویت حافظه شان می شود. به خصوص اگر با شیره ترکیب شود، هم خوشمزه تر و هم خواص آن چند برابر می گردد. خواص ارده بیشمار و بسیار بیشتر از کره ی بادام زمینی می باشد. به همین دلیل است که جایگزینی بسیار عالی برای این کره محسوب می شود.

3- کره ی دانه های سویا

4 جایگزین های مناسب کره بادام زمینی

کره ی سویا از دانه های تفت داده شده سویا به دست می آید. از آنجایی که خوراکی بدون گلوتن و حساسیست است جایگزین بسیار مناسبی برای افرادی است که خوردن کره ی بادام زمینی برایشان منع پزشکی دارد. البته به یاد داشته باشید که این کره حاوی مقدار بسیار زیادی پروتئین است که هم می تواند مفید و هم برای برخی مضر باشد.

4- کره ی نارگیل

5 جایگزین های مناسب کره بادام زمینی

کره ی نارگیل تنها جایگزینی است که حتی کوچکترین شباهتی هم به کره ی بادام زمینی ندارد. کره ی نارگیل در واقع خمیری است که از پودر نارگیل ساخته شده و عطر و طعم شدید نارگیل را دارد. خوردن کره ی نارگیل به همراه مربا بسیار خوشمزه و دلچسب می باشد.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
thekitchn




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا