تغذیه

چگونه بدون خوردن گوشت انرژی مورد نیاز بدن را تامین کنیم؟

تامین انرژی بدون مصرف گوشت

با توجه به زندگی پر مشغله و پر جنب و جوشی که امروزه اکثر مردم با آن درگیر هستند، لازم است که انسان در طول روز حتماً انرژی مورد نیاز چنین زندگی را تامین کند. از آن جایی که تقریبا همه ی خوراکی هایی که ما مصرف می کنیم، تبدیل به انرژی می شوند؛ اما بعضی از خوردنی ها عملکرد بیشتری نسبت به بقیه داشته و انرژی بیشتری را به بدن می دهند و به قول معروف قوت زیادی دارند. غذاهای کاملی که سرشار از موادی مانند پروتئین، فیبر، چربی های مفید و دیگر مواد مغذی هستند؛ که نه تنها انرژی بدن را افزایش داده، بلکه باعث حفظ آن نیز می شوند.

1 تامین انرژی بدن بدون خوردن گوشت

اگر گوشت نمی خورید، احتمالا همیشه نگران هستید که چگونه باید مواد مغذی و به خصوص پروتئین بدن را تامین کنید. منابع زیادی هستند که مانند گوشت تامین انرژی می کنند؛ هر چند که نمی توانند جایگزین گوشت شوند، ولی می توانند انرژی مورد نیازی که گوشت به بدن می دهد را تامین کنند. در اینجا به هفت مورد از آن ها اشاره می کنیم.

1- لوبیا و عدس

بدون توجه به نوع عدس و لوبیا، یعنی چشم بلبلی، لوبیا سفید یا سیاه و… به جرئت می توان گفت که ترکیب این دو ماده، منبع بسیار عالی از پروتئین و فیبر بوده که می تواند تمام انرژی لازم بدن را تا وعده ی غذایی بعدی تامین کند.

2 تامین انرژی بدن بدون خودرن گوشت

2- کینوآ

کینوآ را می توان از دیگر همتایانش یعنی برنج قهوه ای و فارو جدا دانست. زیرا به عنوان غنی ترین منبع پروتئین در سرتاسر جهان شناخته شده است. ترکیب پروتئین با دیگر مواد مغذی یعنی منیزیم و فولات باعث می شود که کینوآ یک کربوهیدرات سالم بوده که مطمئناً به بدن انرژی می دهد.

3 تامین انرژی بدن بدون خوردن گوشت

3- تخم مرغ

همه ی ما می دانیم که تخم مرغ منبع عالی پروتئین و اسیدهای چرب اشباع نشده و دوست دار قلب می باشد. همه ی این ها نه تنها باعث تولید انرژی شده، بلکه به حفظ انرژی بدن نیز کمک می کنند. این بدان معناست که، این ماده ی ارزشمند را نه فقط برای صبحانه بلکه در تمامی وعده های غذایی می توان مصرف کرد.

همچنین تخم مرغ یکی از چند منبع غیر گوشتی ویتامین B12 است، که می تواند به کاهش خستگی و کسالت کمک کند.

4 تامین انرژی بدن بدون خوردن گوشت

4- ماست یونانی

یکی دیگر از منابع غیر گوشتی ویتامین B12 شیر است. اما ماست یونانی نسبت به شیر برتری دارد. زیرا سرشار از پروتئین و انرژی است. پروتئین این ماست دو برابر ماست معمولی می باشد. بافت کرمی و ضخیم آن نیز خوشمزه بوده و بسیار پرطرفدار است.

5 تامین انرژی بدن بدون خوردن گوشت

5- آجیل

یک میان وعده ی آجیلی که حاوی همه ی انواع آجیل ها باشد، بهترین و عالی ترین راه برای حفظ انرژی و قوت از صبح تا عصر می باشد. چه تنها بادام، گردو، پسته و بادام زمینی باشد و چه ترکیبی از همه ی این ها، تعادل خوبی از پروتئین، فیبر و چربی های سالم را در بدن به وجود می آورد. که با افزایش انرژی و پایداری طولانی مدت آن همراه است. روغن گردو، کره ی بادام زمینی، و روغن آجیل ها نیز گزینه های خوبی می باشند.

6 تامین انرژی بدن بدون خوردن گوشت

6- موز

موز احتمالا یکی از ساده ترین، راحت ترین و ارزان ترین منابع تامین انرژی بدن است. زمانی که احساس کسل بودن می کنید، یک عدد موز خورده تا از مزایای آن بهره مند شوید. قند موجود در این گونه میوه ها فوراً انرژی را به بدن بر می گردانند. همچنین موز به دلیل این که منبع غنی از پتاسیم و ویتامین B6 است، که هر دو به خنثی کردن کسالت کمک می کنند، می تواند سریع کمبود انرژی را به بدن بازگرداند. فیبر موجود در موز نیز به دوام طولانی مدت این انرژی کمک می کند.

7 تامین انرژی بدن بدون خوردن گوشت

7- شکلات تلخ

یک شکلات تلخ می تواند خستگی و کسالت بعد از ظهر را از وجودتان گرفته و انرژی از دست رفته تان را باز گرداند. شکلات تلخ حاوی محرک طبیعی به نام تئوبرومین است که شبیه کافئین بوده و می تواند انرژی را افزایش داده و خلق و خوی را بهبود بخشد. بدین منظور باید شکلات هایی با خلوص 70 درصد و بالاتر مصرف کنید.

8 تامین انرژی بدن بدون خوردن گوشت

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
thekitchn




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا