تغذیهسلامت

خوراکی های مناسب قبل از خواب برای چربی سوزی و داشتن خوابی راحت و عمیق

خوراکی های مناسب قبل از خواب

حتی اگر یک شام کامل و سالم خورده باشید، گرسنگی شبانه تجربه ای غیر معمول نیست. خوردن خوراکی قبل از خواب ، می تواند شما را در مسیر افزایش وزن قرار دهد. از آنجایی که گاهی اوقات آشپزی و شستن ظرف ها بعد از یک روز طولانی و سخت بسیار ناخوشایند است. اغلب اکثر ما به خوردن عصرانه ی حاضری بسنده کرده و شب هنگام از فرط گرسنگی خوراکی هایی را می خوریم که نه شام محسوب شده و نه میان وعده، درواقع این خوراکی ها اصلاً مناسب نیستند. انجام این کار به صورت گهگاه مشکلی به وجود نمی آورد و موجب چاقی نمی شود، اما تبدیل این کار به روزمره گی و روتین زندگی ریسک چاقی و اضافه وزن را افزایش می دهد. در عوض به جای این کار خوراکی های راحت و ساده ی زیر را آماده کرده و با نوش جان کردن آن ها قبل از خواب ، گرسنگی را رفع کرده، چربی سوزی کنید و در عین حال خوابی عمیق، راحت و عالی را تجربه کنید.


همچنین می توانید برای اطلاعات بیشتر در رابطه با خواب راحت و عمیق به لینک های زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> درمان بی خوابی و تجربه خواب عمیق با اسانس های روغنی <<<

>>> رابطه بین سلامت دهان و آپنه خواب <<<


1- گیلاس

1 معرفی انواع خوراکی مناسب قبل از خواب

قبل از خواب مقداری گیلاس را در کنار تخت خواب گذاشته و میل کنید؛ یا آن را به اسموتی تبدیل کرده و نوش جان کنید. گیلاس علاوه بر فیبری که دارد و موجب چربی سوزی و احساس سیری در شما می شود، یکی از بهترین منابع طبیعی ملاتونین یا همان هورمون خواب است. ملاتونین باعث حفظ و تنظیم ساعت بدن می شود، بنابراین حفظ سطح ایده آل و مناسب آن در بدن باعث خواب راحت و عمیق می گردد.

ترکیب گیلاس با پروتئین باعث کاهش وزن می شود؛ زیرا پروتئین متابولیسم بدن را افزایش می دهد. بنابراین نصف لیوان آب گیلاس را با شیر بادام شیرین نشده، شیر نارگیل یا شیر معمولی کم چرب، یک قاشق گیلاس یخ زده و مقداری پودر پروتئین در مخلوط کن ریخته و یک میلک شیک چربی سوز و بهبود دهنده خواب تهیه و نوش جان کنید.

2- گوشت بوقلمون و خیارشور

2 معرفی انواع خوراکی مناسب قبل از خواب

با لایه های نازک گوشت بوقلمون و مقداری خیارشور، حس خواب آلودگی بعد از خوردن شام بوقلمون را دوباره در خود زنده کنید. بوقلمون منبع عالی پروتئین بوده که موجب چربی سوزی نیز می شود. همچنین منبع عالی تریپتوفان اسید آمینه ای است که خواص آرام بخشی داشته و موجب خواب راحت می شود. خیار شور نیز بدون اضافه کردن کالری، غذا را برای خوردن، خوشمزه تر می کند. خوردن 3 تا 4 ورقه گوشت به همراه خیارشور قبل از خواب، کافی است.

3- گردو و اوتمیل

3 معرفی انواع خوراکی مناسب قبل از خواب

گردو نیز مانند گیلاس حاوی ملاتونین بوده و به خواب راحت کمک می کند. همچنین منبع عالی اسیدهای امگا3 و نوعی از چربی است که موجب کاهش التهابات، جلوگیری یا درمان چاقی می شود. همراه کردن گردو با اوتمیل و جودوسر پرک بدین معنی است که خوراکی سرشار از کربوهیدرات های سالم مصرف می کنید. این خوراکی باعث به وجود آمدن یک سبک زندگی فعال و پر تحرک شده، در جذب تریپتوفان به مغز کمک کرده و باعث خواب آلودگیتان می شود. همچنین اوتمیل حاوی فیبر است و به از دست رفتن چربی بدن کمک می کند. فقط با 2 یا 3 نصفه گردو و ¼ پیمانه جو خام، اوتمیلی در حجم پایین تهیه کرده تا کالری زیادی به بدنتان نرسد. اگر لازم شد آن را شیرین کرده و از استویا استفاده کنید.

4- اسموتی چای سبز بدون کافئین

4 معرفی خوراکیهای مناسب قبل‌ازخواب

وقتی حرف از چربی سوزی می شود، ناخودآگاه سر و کله ی چای سبز پیدا می شود؛ چرا که بدون کالری و قند بوده و باعث افزایش متابولیسم (سوخت و ساز) بدن می شود. اما کافئین آن موجب بی خوابی می شود. مخصوصاً اگر فردی حساس باشید. بنابراین چای سبز بدون کافئین را دم کرده و یک روز کامل در یخچال بگذارید. شب قبل از خواب به آن شیر کم چرب اضافه کرده تا پروتئین آن، متابولیسم را افزایش دهد. مقداری میوه سرشار از آنتی اکسیدان نیز در آن ریخته تا به بازیابی، ریکاوری و ترمیم بافت هایتان در خواب بپردازد. سپس آن را میل کنید.

5- موز و کره بادام زمینی

5 معرفی خوراکیهای مناسب قبل‌ازخواب

مالیدن کره ی بادام زمینی روی برش های موز به معنای خوردن خوراکی سرشار از کربوهیدرات های خواب آور، فیبرهای سوزاننده ی چربی و چربی های سالم برای سلامت قلب است. همچنین موز یک منبع عالی پتاسیم است، ماده ی مغذی که عملکرد عضلات را به طور طبیعی بهبود بخشیده و باعث آرامش عضلات و سبک زندگی سالم و پر تحرک می شود. اگر کره ی بادام زمینی دارای کالری متوسط باشد، باعث افزایش وزن نمی شود.

همچنین بدانید علاوه بر تاثیر مصرف خوراکی های مناسب قبل از خواب بر کیفیت خواب، پتو های سنگین نیز بر کیفیت خواب تاثیرگذار می باشند. 

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
ehow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا