تغذیه

روش های صحیح فریز کردن و نگهداری طولانی لازانیا

فریز کردن لازانیای خانگی، یکی از بهترین روش های نگهداری آن برای زمان هایی است که دلتان یک غذای خانگی می خواهد، اما وقت انجام هیچ کاری را ندارید. حتی روشن کردن اجاق گاز یا فر. در واقع زمانی که لازانیا را پخته و آن را برای نگهداری و استفاده در زمانی دیگر فریز می کنید، به خودتان لطف کرده اید. زیرا زمانی که وقت پخت هیچ غذایی را ندارید، به جای رو آوردن به فست فود، غذای خانگی و کاملاً سالمی میل خواهید کرد.


فن تریکس مطالعه مقالات “فریز کردن سوپ“، “فریز کردن و نگهداری طولانی چیز کیک” و “تهیه پیتزای منجمد” را به شما پیشنهاد می دهد.


نکته ای که باید مد نظرتان باشد، نحوه ی صحیح پخت لازانیا برای فریز کردن آن است که در ادامه به آن می پردازیم.

آماده کردن‌لازانیا

1- لازانیایی را تهیه کنید که مناسب فریز شدن باشد.

برخی از مواد مورد استفاده در لازانیا بعد از اینکه فریز شده و دوباره گرم می شوند، طعم بهتری خواند داشت؛ چه آن ها را بپزید چه نه. با این حال اگر در دستور پخت لازانیا از موادی استفاده کنید که قبلاً فریز بوده و ذوب شده اند، بهتر است مجدداً فریز نشوند. زیرا مواد غذایی، به باکتری آلوده خواهند شد. به علاوه طعم و بافتشان نیز بی کیفیت خواهد بود.

– مثلاً برای تهیه ی لازانیایی که قصد نگهداری و فریز کردن آن را دارید، از گوشت چرخ کرده ای که فریز شده است، استفاده نکنید. در اینجا به گوشت تازه احتیاج دارید.

– اگر در تهیه ی این لازانیا از همه ی مواد به صورت تازه استفاده کنید، لازانیا بعد از درآمدن از فریزر و گرم شدن، مانند لازانیای تازه پخته شده، خوشمزه و با کیفیت خواهد بود.

2- از همان ابتدا لازانیا را در ظرفی ریخته که هم مناسب قرار گرفتن در فریزر باشد و هم قابلیت گذاشتن در فر را نیز داشته باشد.

اغلب ظروف شیشه ای و سرامیکی مناسب این کار هستند. برای اینکار به هیچ وجه از ظروف رویی و آلومینیومی استفاده نکنید. زیرا لازانیا طعم قلع خواهد گرفت.

1 فریز کردن و نگهداری طولانی لازانیا

3- تصمیم بگیرید که آیا می خواهید آن را بپزید یا نه.

لازانیایی که قبل از فریز شدن پخته شود، پس از یخ زدایی و گرم شدن طعمی عالی خواهد داشت. لازانیای نپخته و فریز شده هم خوشمزه است. بنابراین تصمیم گیری پختن یا نپختن آن با خودتان است.

4- اجازه دهید لازانیای پخته به دمای محیط برسد.

انجام این مرحله برای فریز کردن لازانیای پخته شده لازم و ضروری است. وگرنه لازانیا بعد از یخ زدایی و گرم شدن اصلاً خوشمزه نخواهد بود. بنابراین لازانیای پخته شده را تا یک ساعت فریز نکنید.

5- بعد از آن به جای گذاشتن درب ظرف، دور تا دور آن را چند لایه پلاستیک مناسب فریزر کشیده تا لازانیا تازه بماند و خشک نشود.

از فویل آلومینیومی استفاده نکنید، زیرا روی طعم لازانیا تاثیر خواهد گذاشت.

– اگر بتوانید لازانیاها را یکی یکی در کیسه گذاشته و فریز کنید بهتر است. این گونه می توانید لازانیا را تنها به تعداد افراد مورد نظر گرم کنید. قبل از گذاشتن لازانیا در فریزر،  برش دادن آن ها به اندازه های قابل سرو، از وا رفتن آن ها هنگام سرو جلوگیری می کند.

6- روی لازانیا تاریخ زده و در فریزر بگذارید.

با استفاده از این روش و بدون توجه به محتوای گوشتی یا سبزیجاتی لازانیا،  می توان آن را تا 3 ماه در فریزر نگهداری کرد.

برای یخ زدایی، پخت یا گرم کردن لازانیا:

1- یک شب قبل از زمانی که قصد خوردن لازانیا را دارید، آن را از فریزر درآورید. همچنین دقت کنید که هرگز لازانیای یخ زده را مستقیماً در فر نگذارید.

2- ابتدا فر را به دمای 180ºC/350ºF برسانید. این دما، دمای استاندارد (بدون توجه به محتویات آن) برای پخت لازانیاست.

3- پلاستیک ها را برداشته و روی آن فویل آلومینیومی بکشید.

این کار باعث می شود که لازانیا به صورت یکنواخت پخته شده و رویه ی آن قهوه ای و خشک نگردد؛ در حالی که قسمت های زیرین خام باشند.

2 فریز کردن و نگهداری طولانی لازانیا

4- لازانیا را به مدت نیم ساعت تا 40 دقیقه و یا تا زمانی که گرم شود در فر بگذارید.

در 10 دقیقه ی آخر پخت، می توانید فویل را برداشته تا رویه ی لازانیا ترد شود.

5- لازانیای شما آماده است. روی آن را تزئین کرده و نوش جان کنید.

3 فریز کردن و نگهداری طولانی لازانیا

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا