زیبایی

چگونه ماندگاری اسپری برنزه کننده پوست را افزایش دهیم؟

برای برنزه شدن پوست به روش طبیعی، لازم است ساعت ها در آفتاب بنشینید که این کار نیاز به صبر زیادی دارد. ولی امروزه استفاده از اسپری های برنزه کننده ، به دلیل اینکه جلوه های زیبایی به افراد می دهند، طرفداران زیادی پیدا کرده است. استفاده از این اسپری ها بسیار سریع و راحت بوده و بیشتر از 10 تا 20 دقیقه طول نمی کشد.

ماندگاری این اسپری ها بر روی پوست حدود 10 روز می باشد؛ زیرا به مرور زمان لایه های مرده پوست، پوست اندازی شده و در نتیجه لایه برنزه هم با آنها حذف می شود. بنابراین برای برنزه نگهداشتن پوست خود در طول تابستان، لازم است هر دو هفته یکبار آن را تجدید کنید که برای ماندگاری بیشتر نیاز به اقداماتی برای قبل و بعد از استفاده ی آن وجود دارد. در این مقاله فن تریکس به شما کمک می کند تا از این اقدامات آگاه شوید.

یک اسپری برنزه کننده‌ با ماندگاری بالا خریداری کنید.

1- پوست خود را هر روز پاکسازی کنید.

این کار را به مدت سه روز و قبل از استفاده ی اسپری برنزه کننده انجام دهید.

با طرح کردن یک مثال ساده شروع می کنیم، پوست خود را شبیه به یک دیوار و اسپری برنزه کننده را شبیه به یک قوطی رنگ در نظر بگیرید. رنگ کردن دیوار بدون هیچ گونه مقدماتی، امکان پذیر است، اما نتیجه ی مطلبوب و کارآمدی برای ما نخواهد داشت. پس بهتر است قبل از رنگ زدن دیوار، کمی وقت گذاشته و مقدماتی مانند درزگیری، سنباده زنی و… را انجام دهید. در این صورت، نتیجه ی کار حتماً بهتر خواهد شد. شما می توانید دقیقاً همان مقدمات را قبل از استفاده از اسپری برنزه کننده روی پوستتان انجام دهید تا یک پوست زیبا با ماندگاری بالا داشته باشید.

• حداقل 3 روز قبل از استفاده ی اسپری، با یک لیف و یک اسکراپ پوست، هر روز پوست خود را لایه برداری کنید. می توانید خودتان در منزل با استفاده از نمک هیمالیا اسکراب یا لایه بردار بسازید.

• اگر می خواهید از موم استفاده کنید، حداقل 24 ساعت قبل از استفاده ی اسپری، از آن استفاده کنید.

1 برنزه کردن پوست

2- اسپری برنزه کننده را روی پوستِ تمیز و پاکسازی شده بزنید.

بهتر است حدود 8 ساعت قبل از استفاده ی اسپری، دوش بگیرید و لایه برداری آخر را انجام دهید. پس از حمام کردن بسته به نوع پوست خود می توانید از کرم های مرطوب کننده استفاده کنید. اما مراقب باشید از کرم های سنگین مانند کرم های آرایشی و گریم استفاده نکنید. اسپری را در تمام قسمت های بدن که می خواهید برنزه شود، بزنید.

• با لایه برداری و دوش گرفتن، سطح pH پوست، برای استفاده از اسپری به بهترین حد خود می رسد.

3- بدانید پس از استفاده ی اسپری، از چه لباس ها و کفش هایی می توانید استفاده کنید.

زیرا استفاده ی نامناسب از کفش ها و لباس ها باعث خراب شدن نتیجه ی کارتان می شود. همچنین از پوشیدن هرگونه لباس بنددار خودداری کنید؛ زیرا باعث خط افتادگی بر روی پوست می شود.

• برای بهتر انجام شدن این کار می توانید از لباس های راحت و گشاد استفاده کنید.

• به جای پوشیدن کفش، بهتر است از صندل استفاده کنید. فقط مراقب باشید بندهای صندل روی پوست برنزه شده خط نیندازند.

• اگر بندهای صندل باعث خط افتادگی روی پوست شما شد، پوست خط افتاده را لایه برداری کنید.

4. از دئودورانت ها، اسپری های بدن، زیرسازهای پوست و لوسیون ها استفاده نکنید.

روزی که اسپری برنزه کننده به پوست تان زده اید، اصلاً از دئودورانت ها، زیرسازهای پوست و لوسیون ها استفاده نکنید. اگر قبل از اسپری زدن، از این مواد استفاده کرده اید، حتماً آنها را پاکسازی کنید و بعد از آن، پوست خود را برنزه کنید. به طور مثال اگر زیر سازهای پوست بر روی لایه خارجی پوست تان وجود داشته باشند، باعث جلوگیری از نفوذ اسپری به پوست شده و بعد از شستن پوست اسپری شده، متوجه روشن تر بودن آن قسمت از پوست نسبت به قسمتهای دیگر می شوید.

این نکته را هم یادآور می شویم که لازم نیست قبل از اسپری زدن، آرایش چشم ها را پاک کنید.

5- تا چند ساعت پس از اسپری زدن، لباس های زیر یکبار مصرف با جنس کاغذی بپوشید.

پوشیدن این لباس ها، ماندگاری اسپری را افزایش می دهد. اما حواستان باشد که از پوشیدن مداوم آنها خودداری کنید؛ زیرا در قسمت کش آنها روی پوست برنزه شده، خط می افتد.

2 برنزه کردن پوست

6- از فرد متخصص در این زمینه کمک بخواهید تا شما را در اقدامات لازم برای بعد از اسپری زدن راهنمایی کند.

زیرا همه اسپری ها شبیه به هم نبوده و زمان رنگ دهی آنها با هم متفاوت است. به طوری که برخی به زمان بیشتر نیاز دارند تا به پوست رنگ دهند؛ برخی نیز به زمان کمتر. به همین دلیل توصیه می کنیم که درباره ی تمام این موارد و دستورالعمل های استفاده از اسپری با یک فرد متخصص مشورت کنید.

• تمام مراحل (قبل، بعد و در حین استفاده) استفاده از اسپری برنزه کننده را دقیق و منظم انجام دهید. اگر ممکن است زمان برخی کارها را فراموش کنید، حتماً آلارم گوشی خود را برای یادآوری تنظیم نمایید.

کاری کنید که اسپری برنزه کننده ، روی بدنتان عالی به نظر برسد.

1- بعد از اسپری زدن، به طور صحیح حمام کنید.

بسته به نوع اسپری مورد استفاده، زمان دوش گرفتن تان می تواند متفاوت باشد. یعنی ممکن است نیاز باشد که بلافاصله بعد از اسپری زدن دوش بگیرید؛ یا شاید هم یک روز بعد از استفاده ی اسپری. در هر دو حالت اولین حمام پس از برنزه کردن، باید با آب ولرم انجام شود، نه آب داغ. همچنین می توانید برای افزایش ماندگاری اسپری بر روی پوست خود، از محصولات طبیعی و سبک استفاده کنید.

• هنگام حمام کردن، برای شستن پوست خود، بیشتر از صابون های قلیایی (با پایه بازی نه اسیدی) استفاده کنید.

• پس از حمام، از یک مرطوب کننده سبک با پایه آب استفاده کنید. از استفاده ی مرطوب کننده های روغنی خودداری کنید.

2- بلافاصله پس از اسپری زدن، از پودر بچه استفاده کنید.

زیرا می تواند یکی از راه های کنترل تعریق بدن پس از استفاده ی اسپری باشد. البته پودر بچه فقط باعث کاهش تعریق بدن نمی شود، بلکه به تثبیت اسپری برنزه کننده روی پوست نیز کمک می کند. از این پودر در قسمت هایی از بدن مانند زیر بغل، زانوها و پشت پاها که بیشتر عرق می کنند، استفاده کنید.

– می توانید از پودرهای بچه که در خانه و به صورت طبیعی و ارگانیک تهیه کرده اید استفاده کنید.

3 برنزه کردن پوست

3- تا جایی که ممکن است با آب سرد یا خنک دوش بگیرید.

دوش گرفتن با آب خنک علاوه بر افزایش ماندگاری اسپری، باعث یک دست شدن برنزگی پوست می شود. به یاد داشته یاشید که نباید به مدت طولانی در حمام بمانید.

4- هر دو روز یکبار، قسمت های خاصی از پوستتان را پاکسازی کنید.

به طور طبیعی، برخی قسمت های پوست سریع تر از قسمت های دیگر، پوست اندازی می کنند؛ به ویژه سطوحی که با لباس یا یک قسمت از بدن در تماس هستند. در این نقاط از بدن، اسپری زودتر محو می شود. پاکسازیِ هر دو روز یکبار این قسمت ها، هم رنگ برنزه پوست را متعادل تر می کند و هم باعث یک دستی رنگ پوست می شود.

• برای پاکسازی پوست، از مواد ملایم و وسایل نرم مانند لیف حمام و اسکراب پوست استفاده کنید.

4 برنزه کردن پوست

5- برای مرطوب کردن پوست، از موادی استفاده کنید که باعث محو شدن اسپری برنزه کننده نشوند.

بهترین گزینه برای مرطوب کردن بدن، روغن نارگیل و ژل آلوورا می باشد. از مواد دارای عصاره مرکبات استفاده نکنید.

5 برنزه کردن پوست

6- زمانی که از خانه بیرون می روید، حتماً ضد آفتاب بزنید.

حتی زمانی که پوست خود را برنزه کردیده اید نیز باید از پوستتان در برابر اشعه ماوراءبنفش (UV) محافظت کنید. بنابراین هر زمانی که در معرض نور خورشید قرار می گیرید، به قسمت های بدون پوشش بدن مانند صورت، حتماً ضد آفتاب بزنید. بهتر است از ضد آفتاب هایی با پایه آب استفاده کنید و از استفاده ی ضد آفتاب های با پایه چرب خودداری کنید.

6 برنزه‌کردن پوست‌بدن

7- تا مرحله بعدی استفاده از اسپری برنزه کننده ، اصلاح نکرده و از موم نیز استفاده نکنید.

برای مرحله بعدی استفاده از اسپری هم حتماً 24 ساعت قبل از اسپری زدن، اصلاح انجام دهید. اصلاح یا استفاده از موم، اسپری را سریع تر محو می کند.

7 برنزه‌کردن پوست‌بدن

8- حداقل یکبار در ماه، پوست خود را سم زدایی کنید.

برای برنزه کردن پوست، باید از قرار گرفتن لایه های جدید اسپری روی لایه های قبلی جلوگیری کنید. این کار از یک دست شدن پوست جلوگیری کرده و برای سلامتی پوست مضر است. با حداقل یکبار سم زدایی کردن پوست، همه لایه های قبلی پاک شده و فقط لایه جدید اسپری بر روی پوست می ماند.

• روغن بدن را با کمی عصاره لیمو مخلوط کرده و به تمام قسمت های بدن بزنید.

• 10 دقیقه زمان بدهید تا این ترکیب روی پوست شما بماند و سپس دوش بگیرید.

• در حمام از یک اسکراب مناسب استفاده کنید تا سلول های مرده پوست را پاک کند.

• این ترکیب، پوست شما را نرم و منعطف تر کرده و در نتیجه شما راحت تر می توانید پاکسازی و حذف لایه های قبلی را انجام دهید.

8 برنزه‌کردن پوست‌بدن

9- بین دفعات استفاده از اسپری برنزه کننده، از یک اتو برنز (self tanner) (محصولات برنزه کننده مختلف شامل پدهای اتوبرنز، موس و ژل های اتوبرنز، مرطوب کننده های اتوبرنز و ..) استفاده کنید.

پس از استفاده از اسپری برنزه کننده، زمان محو شدن اسپری در قسمتهای مختلف بدن متفاوت می باشد. بهتر است برای یک دست بودن پوست خود از یک اتوبرنز استفاده کنید. پس از برنزه کردن، رنگ پوست صورت، شروع به محو شدن می کند. بنابراین باید از اتوبرنز استفاده کنید. پاهای بدن از قسمت هایی هستند که نیاز به اتوبرنز دارند.

• اگر پوستتان آکنه دارد، باید از اتوبرنزهای غیرکومدوژنیک که برای پوست های مستعد آکنه طراحی شده اند، استفاده کنید. زیرا این اتوبرنزها با احتمال کمتری باعث انسداد منافذ پوست می شوند.

• در بین دفعات استفاده از اسپری، از محصولات رنگ روشن تر استفاده کنید تا برنزگی پوست شما یکدست باشد.

9 برنزه‌کردن پوست‌بدن

10- تا جایی که ممکن است، از تماس کلر با پوست برنزه شده ی خود جلوگیری کنید.

متأسفانه، کلر موجود در استخر باعث محو شدن اسپری برنزه کننده می شود. پس بهتر است در هفته اولِ استفاده از اسپری یا بلافاصله پس از آن، به استخر نروید.

• اگر در روزهای پایانی استفاده از اسپری برنزه کننده هستید، رفتن به استخر، هم باعث حذف سلول های مرده شده و هم لایه های قبلی اسپری را پاک می کند.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا