سلامتکودک

چگونه پودر بچه را در خانه به صورت طبیعی و ارگانیک تهیه کنیم؟

تهیه پودر بچه به صورت طبیعی و ارگانیک

زمانی که برای اولین بار حدود ده سال پیش مادر شدم، در مورد همه ی چیزهایی که برای کودک ناز و بامزه ام استفاده می کردم، بسیار تحقیق و بررسی انجام می دادم و نسبت به نوزادم بسیار حساس بودم. آن زمان برای بسیاری از سوالاتم نتوانستم پاسخ کامل و قانع کننده ای پیدا کنم و بسیاری از تحقیقاتم بی نتیجه ماند. اما تا به امروز تحقیقات را ادامه دادم و برای بسیاری از مسائل چاره ای یافتم و از آنجایی که به نظرم بسیار حیاتی است؛ آن را با شما به اشتراک می گذارم.

یکی از محصولات مورد استفاده برای کودک که ذهن من را بسیار درگیر کرده و همیشه به دنبال دانستن هر چه بیشتر در مورد آن بودم، پودر بچه بود. همیشه در مورد شیمیایی بودن آن و ضرر داشتن برای بچه نگران بودم و به همین دلیل بسیار در مورد آن تحقیق می کردم تا هم طرز ساخت و مواد تشکیل دهنده ی آن را کشف کنم و هم راهی برای ساخت این ماده ی به نسبت کارآمد را در منزل به صورت ارگانیک پیدا کنم.

1 تهیه پودر بچه ارگانیک

در طی تحقیقاتم متوجه شدم که برخی از مواد تشکیل دهنده ی پودرهای بچه، برخلاف چیزی که به نظر می رسد و علی رغم تصوراتم، کاملاً مخفی بوده و اغلب از آن ها حرفی زده نمی شود. یعنی درصد بسیار زیادی از پودرهای معمولی بچه، حاوی تالک است. تالک ماده ای معدنی و نوعی کانی است، که رابطه ی بسیار مستقیمی با آزبست و انواع مختلفی از سرطان ها دارد. پس می توان گفت استفاده از پودرهای بچه بسیار خطرناک است.

به همین دلیل عاجزانه خواهشمندم این پودرهای بچه را برای کودکان دلبندتان استفاده نکنید و یک پودر بچه ی دست ساز که کاملاً ارگانیک بوده و هیچ گونه ضرری نداشته و البته تهیه ی آن هم بسیار آسان است را در منزل تهیه کرده و استفاده کنید. مخصوصاً اینکه از نظر اقتصادی هم بسیار مقرون به صرفه تر است.

برخلاف بسیاری از دیگر محصولات آرایشی و بهداشتی که برای تهیه ی آن ها به صورت ارگانیک در منزل باید وقت زیادی صرف کرده و دستورالعمل ها و مواد گوناگون را امتحان کرد، این یکی به نسبت ساده و آسان بوده و فقط به مقداری پودر طبیعی برخی از گیاهان یا برخی اسانس ها (به دلخواه) نیاز است.

برای تهیه ی یک پودر بچه ی دست ساز و ارگانیک

از پودر ذرت به عنوان بیس کار استفاده کنید. البته پودر اوروت هم بسیار عالی است. اوروت یک نوع گیاه نشاسته ای است که از آن در مواد آرایشی و بهداشتی استفاده می کنند. اگر به آن دسترسی داشتید آن را تهیه کرده و بیس کار قرار دهید. در غیر این صورت پودر ذرت را پایه ی کار قرار دهید. سپس به یک دوم پیمانه پودر نشاسته ی ذرت، یک قاشق چایخوری از گیاهان پودر شده مثل بابونه و گل همیشه بهار را برای تسکین نقاط سوخته و زخم شده ی پای بچه اضافه کنید. من چند قطره اسانس یا همان عصاره ی بابونه را نیز به مواد اضافه کردم که انصافاً نتیجه ی بسیار خوبی داشت، و پودر بچه ی من به همین سادگی آماده شد.

پس:

اگر در مورد چیزهایی که با پوست حساس و لطیف کودک خود در تماس است، حساس می باشید و سلامتی فرزندتان برایتان اهمیت دارد، این پودر بسیار ساده را با هزینه ای نصفِ هزینه پودر بچه ی موجود در بازار و با مزایایی دو برابر و بدون خطر تهیه کرده و در ظرف پودر بچه یا یک نمکدان بریزید و از آن هنگام سوزش ادراری پای کودک استفاده کنید.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wellnessmama




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا