زیبایی

ساخت اسکراب و لایه بردار با نمک هیمالیا در خانه

طرز ساخت لایه بردار با نمک هیمالیا

همیشه باید زیبایی و مراقبت پوست خود را جدی گرفته و به آن اهمیت دهیم. به خصوص خانم هایی که مشغله آنان زیاد بوده و خستگی از چهرشان می بارد. به علاوه پوست نیز مانند تمامی ارگان های دیگر به تغذیه نیاز داشته و لازم است که گاهی به این نیاز پاسخ داده شود. نمک هیمالیا به همراه گریپ فروت و نعناع بهترین اسکراب و لایه بردار را برای رسیدن به این هدف تشکیل می دهد.

1 ساخت اسکراب با نمک هیمالیا

چرا لایه برداری و اسکراب پوست لازم است؟

تنها یک مالش ساده روی پوست صورت، باعث تحریک و افزایش فشار خون، کاهش سلولیت و بهبود سلامت پوست صورت می شود. استفاده از اسفنج کنجاک و برس پوست، راه های بسیار عالی برای این کار می باشند. اما اسکراب و لایه بردار نمک به خصوص نمک هیمالیا پوست را تحریک کرده و مزایای بسیار بیشتری دارد. مخصوصا این که اضافه کردن مقداری اسانس روغنی مزایا و فواید آن را برای پوست چند برابر کرده و خواص آروماتراپی را نیز به همراه خواهد داشت.

اسکراب ما برای کمک به راحت تر بلند شدن لایه پوست و اسکراب، دارای برخی روغن های حامل یا همان کریر است. بنابراین از روغن نارگیل به خاطر خواص شگفت انگیز آن برای پوست و از مقداری روغن بادام شیرین برای خواص مرطوب کنندگی آن استفاده می کنیم. حتی می توان مقدار بسیار کمی از صابون زیتون را نیز به آن اضافه کرد تا به پاکسازی پوست کمک کرده و لایه برداری از هر نظر کامل، به دست آید.

لایه بردار نمک هیمالیا چه خاصیت هایی دارد؟

نمک هیمالیا یکی از بهترین نمک هاست. زیرا غنی از مواد معدنی و عناصر کمیابی مانند کلسیم، منیزم و آهن است. استفاده از آن می تواند به از بین بردن سموم، متعادل کردن الکترولیت و pH، تقویت استخوان ها و حمایت از گردش خون کمک کند. در این اسکراب شما پوست خود را با تمام مواد معدنی و عناصر نمک تغذیه می کنید.

چرا اسانس روغنی گریپ فروت؟

روغن اسانس گریپ فروت به تحریک سیستم لنفاوی کمک کرده و سنگینی آب اضافی در بدن را از بین می برد. همچنین باعث افزایش گردش خون و پنهان کردن سلولیت می گردد. مطالعات نشان داده است که اسانس روغنی گریپ فروت حتی بوی بد بدن را نیز از بین برده و باعث افزایش سوخت ساز و تسریع کاهش وزن می شود. همچنین دارای مقدار بسیار بالایی لیمونن بوده که در مقابل آسیب رادیکال های آزاد، از سلول ها محافظت می کنند.

آیا نعناع آرامش بخش است؟

اگرچه نعناع بیشتر برای کمک به گوارش، تمیز و با طراوت کردن تنفس استفاده می شود، اما خواص آن، اسکراب و لایه برداری نمک را بسیار قدرتمند می کند. نعناع باعث طروات و افزایش انرژی بدن می شود. همچنین برای متعادل کردن چربی، به پوست کمک کرده و سردرد را نیز تسکین می دهد. به دلیل قوی بودن روغن نعنا، هنگام استفاده از روغن، حتما باید آن را رقیق کرده و برای بچه های کوچک نیز اصلا از آن استفاده نکنید.

مواد لازم برای ساخت اسکراب یا لایه بردار نمک هیمالیا:

1 فنجان سر پر نمک هیمالیا
1 قاشق غذا خوری روغن نارگیل
1 قاشق غذاخوری روغن بادام شیرین
یک قاشق غذاخوری صابون زیتون
20 قطره اسانس روغنی گریپ فروت
2 قطره اسانس روغنی نعناع

طرز ساخت لایه بردار نمک هیمالیا:

1- در یک کاسه ی شیشه ای کوچک، اسانس های روغنی، روغن نارگیل و روغن بادام را مخلوط کرده و با چنگال هم بزنید.

2- صابون و نمک هیمالیا را نیز آماده کنید.

3- اسکراب آماده است. آن را در شیشه ریخته و نگه داری کنید. برای استفاده آن را روی بدن مالیده و لایه برداری را انجام دهید.

همچنین می توان از فواید لامپ های نمک هیمالیا بهره برد. برای اطلاع از فواید لامپ نمک هیمالیا به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> فواید استفاده از لامپ نمک هیمالیا <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wellnessmama




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا