سلامت

نحوه از بین بردن بوی بد قاعدگی و تمیز و خوشبو بودن در این دوران

نحوه رفع بوی بد دوران قاعدگی یا پریودی

برای بعضی از خانم ها دوران قاعدگی واقعاً رنج آور است در حالی که برخی دیگر آن را فرآیندی کاملاً طبیعی می دانند. همه ی ما ممکن است دیدگاه های متفاوتی در مورد دوران قاعدگی داشته باشیم. با این حال همه ی خانم ها آرزو دارند که قاعدگی کاملاً تمیز، بدون کثیفی، ناراحتی و بوی بد داشته و در آن احساس طراوت و تازگی کنند. در واقع حفظ پاکیزگی و نظافت شخصی در دوران قاعدگی به اندازه ی مسواک زدن و یا شستن دست ها قبل از غذا خوردن اهمیت دارد. چرا که یکی از بزرگترین مشکلاتی که خانم ها در دوران قاعدگی تجربه می کنند، جدای از علائم طبیعی قاعدگی مثل گرفتگی ها و دردها، آلرژی و حساسیت و بدتر از آن عفونت است.


همچنین می توانید با مطالعه مقاله زیر از بروز علائم و درد قاعدگی پیشگیری کنید.

>>> پیشگیری از علائم و درد دوران قاعدگی <<<


در دوران قاعدگی چه از کاپ قاعدگی استفاده کنید و چه از پدهای نوار بهداشتی، پاک نگه داشتن بدن امری کاملاً ضروری است.

1 از بین بردن بوی بد در دوران قاعدگی

در ادامه نکات مربوط به این مسئله را بررسی می کنیم:

1- توجه به پوشش و لباس هایتان در دوران قاعدگی بسیار مهم است.

درست همانطور که پوشیدن لباس زیر تنگ می تواند باعث خارش، عفونت و تیرگی پوست آن ناحیه شود، پوشیدن جین و شلوارهای تنگ نیز می تواند گرما را افزایش داده و باعث تحریک و خارش گردد.

در دوران قاعدگی، لباس زیر حتماً باید از الیاف طبیعی و نخی باشد.

بوی بد بزرگترین مشکل همه ی خانم ها در دوران قاعدگی است. به نظر می رسد که از بین بردن دائمی بوی بد در این دوران غیر ممکن می باشد. اما با نپوشیدن لباس های تنگ و استفاده از لباس هایی که امکان جریان هوا در آن ها وجود داشته باشد، می تواند تا حد زیادی این بوی بد را از بین برد. بنابراین بزرگترین راه حل برای از بین بردن بوی بد دوران قاعدگی، عوض کردن روزانه لباس ها (به خصوص شلوار و لباس زیر) و نفس کشیدن بدن است. زیرا در دوران قاعدگی دمای بدن بیشتر از معمول است و بدن بیشتر عرق می کند.

2- از کاپ یا فنجان قاعدگی استفاده کنید.

یکی از فواید فنجان یا کاپ های قاعدگی این است که از آلرژی و حساسیت، انباشت باکتری ها و عفونت قارچی جلوگیری می کند. اگر به طور دائمی و مرتب از پدهای نوار بهداشتی استفاده می کنید، باید بدانید که مستعد ابتلا به عفونت می باشید. حتی اگر پدها قدرت جذب بسیار بالایی داشته باشند. زیرا زمانی که از نوار بهداشتی استفاده می کنید، سطح مرطوب و خون آلود آن در تماس مستقیم با نقطه ی حساس، یعنی واژن است. در نتیجه این نقطه همیشه مرطوب مانده و موجب رشد باکتری ها و عفونت می شود. عفونت نیز یکی از عواملی است که در تشدید بوی بد دوران قاعدگی نقش مستقیمی دارد.

کاپ، خون را در داخل واژن نگه داشته و مشکلات گفته شده را ایجاد نمی کند. همچنین به دلیل نبودن خون در خارج از بدن، بوی دوران قاعدگی را بسیار کاهش می دهد. استفاده از آن نیز بسیار آسان است. به راحتی می توانید آن را درآورده، ضدعفونی کنید و دوباره سر جای خود قرار دهید.


برای اطلاعات بیشتر در رابطه با فنجان یا کاپ قاعدگی به لینک های زیر مراجعه کنید.

>>> راهنمای خرید کاپ قاعدگی <<<

>>> خطرات و معایب استفاده از کاپ قاعدگی <<<


3- شستشوی ناحیه ی واژن امری کاملاً ضروری است.

شستن واژن یکی از کارهای معمولی است که همه ی ما برای تمیز نگه داشتن خود انجام می دهیم. اما چند وقت یکبار این کار را انجام می دهید؟ آیا در دوران قاعدگی هم شستشوی مرتب و معمولی مانند زمان های دیگر را دارید؟

برخلاف تصور قدیمی ها که معتقد بودند استفاده از آب در ناحیه ی واژن در دوران قاعدگی باعث عفونت می شود، باید بگوییم که شستشو نه تنها هیچ گونه خطر و بیماریی ندارد بلکه بهترین راه برای تمیز نگه داشتن و از بین بردن بوی بد قاعدگی و جلوگیری از عفونت ها می باشد. تنها نکته ای که باید توجه داشته باشید این است که از صابون های ملایم و بدون بو استفاده کنید.

تعداد دفعات شستشو هم مهم نیست. فقط توجه داشته باشید که تنها قسمت خارجی واژن و اطراف آن را بشویید تا تعادل pH واژن از بین نرود.

دوش گرم نیز برای کاهش درد و گرفتگی های ناشی از قاعدگی و نظافت کلی بدن مفید است. بعد از حمام برای جلوگیری از رشد باکتری ها، بدن خود را با حوله ای نخی کاملاً خشک کرده و از نوار بهداشتی استفاده کنید.

همچنین به یاد داشته که نکات گفته شده نه تنها برای حذف بوی بد دوران قاعدگی لازم است بلکه از عفونت هایی که ممکن است باعث بیماری های جدی شوند نیز جلوگیری می کند.

در پایان با مراجعه به لینک زیر با “روش های جلوگیری از بوی بد بدن در نبود حمام” آشنا شوید.

>>> روش های جلوگیری از بوی بد بدن در نبود حمام <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
anigan




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا