سلامت

روش های جلوگیری از بوی بد بدن در نبود و عدم دسترسی به حمام

برای همه ی ما پیش آمده است که گاهی در شرایطی قرار می گیریم که برای مدتی به حمام دسترسی نداشته و نمی توانیم جسم و تنمان را تمیز نگه داریم. بدن به طور طبیعی بعد از چند روز عدم استفاده از حمام بوی ناخوشایندی می گیرد. به همین دلیل دانستن تکنیک هایی برای کمتر کردن بوی بدن تا زمان دسترسی به حمام برای همه ی افرادی که در چنین موقعیتی قرار می گیرند از اهمیت خاصی برخوردار است.

اگر به هر دلیلی نمی توانید مدتی حمام کنید.

1- از دستمال مرطوب برای تمیز کردن بدنتان استفاده کنید.

دستمال مرطوب های بچه و یا آن دسته از دستمال مرطوب های عطردار بهترین انتخاب هستند. تا به وسیله ی آنها زیر بغل، پاها و ناحیه ی شرمگاهی را تمیز کرده و بوی بد آنها را به کمک بوی عطر دستمال از بین ببرید. در طول روز چند باری محل های گفته شده را تمیز کرده و یک بار هم کل بدن را دستمال بکشید.

– بهتر است از دستمال مرطوب های پاک کننده ی صورت هم در کنار دستمال های گفته شده استفاده کنید. شاید معطر نبوده و تاثیری در از بین بردن بوی بد بدن نداشته باشد اما معمولاً این دستمال ها آنتی باکتریال می باشند. می توانند آلودگی ها را از روی پوست پاک کرده و مانع از به وجود آمدن جوش و دیگر مسائل بهداشتی شوند.

1 جلوگیری از بوی بد بدن

2- در صورتی که دستمال مرطوب هم در دسترستان نبود، از یک حوله، لیف یا اسفنج خیس هم می توانید کمک گرفته و به همان صورت که در مرحله ی پیش گفته شد بدن را پاکسازی کنید.

اگر صابون هم در دسترستان باشد (ترجیحاً صابون معطر) به راحتی می توانید با کمک صابون، مقداری آب، لیف یا حوله ای مرطوب و محلی مثل دستشویی تا حدودی بدن را پاکسازی کنید.

2 جلوگیری از بوی بد بدن

3- از پودر بچه استفاده کنید.

بعد از اینکه بدن را با دستمال مرطوب، حوله یا اسفنج مرطوب تمیز کردید در محل های تمیز شده پودر بچه بزنید. پودر بچه بوی خوبی داشته و رطوبت و چربی اضافه ی پوست را به خود جذب می کند.

4- از شامپوی خشک استفاده کنید.

چرب شدن و بوی بد گرفتن موها بعد از مدتی حمام نکردن کاملاً طبیعی است. برای برطرف کردن این مشکل و جلوگیری از بوی بد موها، از شامپوی خشک استفاده کنید. شامپوهای خشک معمولاً به شکل اسپری یا پودر عرضه می شوند. شامپوهای خشک در واقع چربی مو را به خود جذب کرده، ظاهر چرب و بوی بد موها را از بین برده و حجم مو را افزایش می دهند. برای نتیجه ی بهتر شامپو را به موها زده و موها را شانه کنید.

بعد از انجام مراحل بالا:

1- از دئودورانت یا مام و ضد عرق استفاده کنید.

دئودورانت راهی عالی برای جلوگیری از ایجاد بوی زیر بغل بعد از تمیز کردن آن و قبل از لباس پوشیدن است. بنابراین توصیه می شود همیشه یک دئودورانت در کیف به همراه داشته تا در مواقع نیاز از آن استفاده کنید. انواعی از ضد عرق ها با نام آنتی پرسپیرانت نیز در بازار موجود بوده که مانع از عرق کردن بدن می شوند، در حالی که دئودورانت ها بوی عرق را خنثی می کنند. انتخاب انواع این محصولات بسته به ترجیح خودتان دارد.

3 جلوگیری از بوی بد بدن


همچنین برای اطلاع از “نحوه انتخاب صحیح و اصولی دئودورانت یا ضد عرق به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> نحوه انتخاب صحیح و اصولی دئودورانت یا ضد عرق <<<


2- ادکلن و عطر بزنید.

اگر احساس می کنید که بدنتان بو می دهد از اسپری های بدن استفاده کنید. البته از عطر و ادکلن هم می توانید استفاده کنید. اما زیاده روی نکرده و در حجم کم بزنید. عطر را روی گردن، سینه و مچ دست هایتان بزنید.

4 جلوگیری از بوی بد بدن


برای اطلاع از “چگونگی افزایش ماندگاری عطر و ادکلن” به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> افزایش ماندگاری عطر و ادکلن <<<


– یک راه طبیعی برای حذف بوی بد بدن استفاده از اسانس های روغنی طبیعی است. اگر در دسترستان هست چند قطره از آن را در آب ریخته و روی بدن اسپری کنید.

3- حدالامکان لباس هایتان، مخصوصاً لباس های زیر و جوراب را دائماً و حداقل روزانه عوض کرده و لباس تمیز بپوشید.

اگر امکان شستن را داشتید روزانه لباس ها را بشویید. سعی کنید از لباس هایی با پارچه های قابل تنفس مثل پارچه نخی استفاده کنید. تا پوست بتواند نفس بکشد، کمتر عرق کرده و بو نگیرد.

4- بوی بد کفشهایتان را با ریختن روزانه جوش شیرین در آن از بین ببرید.

جوش شیرین در از بین بردن بو بسیار موثر است. اما اگر بوی کفش بسیار زیاد است می توانید در صورت دسترسی به یخچال، مقدار زیادی جوش شیرین در کفش ریخته، آن را در کیسه ی پلاستیکی گذاشته و به مدت یک شب در فریزر بگذارید. بو به طور کامل از بین خواهد رفت.

– یکی دیگر از راه های از بین بردن بوی بد کفش، ریختن پوست پرتقال در آن به مدت یک شب است. مرکبات بوی بد را از بین می برند.

5- اگر امکان شستن لباس هایتان را ندارید، 2 قاشق غذاخوری جوش شیرین را با دو قاشق غذاخوری سرکه در آب بسیار داغ ریخته و خوب مخلوط کنید.

محلول به دست آمده را روی لباس های نشسته زده تا بوی بد را از بین ببرد. اگر به اسانس های روغنی هم دسترسی داشته باشید، استفاده از چند قطره اسانس در این محلول نیز می تواند در حذف بوی بد لباس بسیار موثر باشد.

6- بوی دهانتان را نیز مدیریت کنید.

استفاده ی روزانه از مسواک و نخ دندان و البته دهانشویه در از بین بردن بوی بد دهان و به طور کلی بوی بد بدن بسیار موثر است. سعی کنید حداقل دهانتان در طول مدتی که به حمام دسترسی ندارید، بوی بد ندهد. می توانید روزانه از آدامس های خوشبو کننده ی دهان نیز استفاده کنید.

5 جلوگیری از بوی بد بدن

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
1 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
کاربر ناشناس

برا سفر بدرد میخوره. البته باید تست کرد. فکر نمیکنم بتونی دو سه روز بیشتر دووم بیاری.

دکمه بازگشت به بالا