کار و تجارت

راه های پیشرفت در شغلی که برایتان ملال آور است!

راه های پیشرفت شغلی

اگر احساس می کنید که راهی برای پیشرفت در شغل فعلی خود ندارید، ممکن است به بن بست کاری خورده باشید. ما در فن تریکس راه حل هایی را برای پیشرفت در شغلتان پیشنهاد می کنیم.

آیا تا به حال در کارتان احساس یکنواختی داشته اید؟ آیا احساس کرده اید که در موقعیت فعلی خود چیزی برای از دست دادن یا بدست آوردن ندارید؟

اگر جواب این سوالات مثبت باشد، ممکن است در بن بست شغلیتان باشید.

راینا شفالی، مدیر عامل اجرایی مستقر در شهر نیویورک می گوید: “شغل دائمی شغلی است که مسیر مؤثری را به سمت آینده کاریتان باز کند.” اهداف شما مثل رشد حرفه ای، یادگیری، پیشرفت و یا جبران خسارت، صرف نظر از اهمیت کار شما در محل کار، به سادگی قابل دستیابی نیست.

جوسف لیو، مشاور تغییر شغل در لندن می گوید: “یک شغل بدون پیشرفت، شغلی است که شما را به وجد نیاورده و با شما عجین نمی شود. در نتیجه شما در جایگاه شغلی خود کسل بوده، تمایلات شما در مسیر شرکتی که در آن کار می کنید قرار نگرفته و یا بلند پروازی های شخصی شما در مسیر اهداف شرکت نبوده و تغییر یافته است.”

جستجو برای شفاف سازی

راینا معتقد است: ابتدا نیاز دارید تا یک قدم به عقب برداشته و دلایلی که به شما احساس کسلی می دهد را ارزیابی کنید. آیا کاری که شما به طور روزانه انجام می دهید را نمی توان به چالش کشید؟ آیا رییسی دارید که نمی توانید با او سر کنید؟ آیا اخیراً اتفاقی افتاده که در آن شکست خورده اید؟

قبل از اینکه فرض کنید تغییر شغل چیزی است که برای رهایی از کسالت به آن نیاز دارید، زمانی بگذارید و به دیگر جنبه های زندگی تان که ممکن است این احساس از کار افتادگی شغلی را به شما داده باشند، فکر کنید. آیا خوب غذا میخورید، ورزش می کنید و به استراحت می پردازید؟ بی توجهی به خود می تواند باعث احساس کسالت در شغل و زندگیتان شود.


برای اطلاع از دلایل خستگی و بی حالی همیشگی در محل کار به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> علت خستگی و بی حالی همیشگی در محل کار <<<


عمیقاً جستجو کنید.

دفترچه یادداشتی برداشته و هر آنچه که شما را به شغل فعلیتان رسانده، یادداشت کنید. سپس مواردی که برای ادامه شغل فعلیتان مهم است را بنویسید. آیا حقوق، مزایا، فرصت های ترفیع رتبه، فرهنگ کاری و جایگاه اجتماعیتان باب میل شماست؟ شغل رویایی شما چیست؟ انجام این کارها کمک می کند که به روشنی دریابید به دنبال چه چیزی هستید. پالمر چری، مربی ورزش در واشنگتن دیسی می گوید: “در حالت ایده آل جا به جایی شغل باید شما را به اهدافتان برساند.” اگر به راحتی و بدون انجام این کارها شغلتان را تغییر دهید، احتمالاً احساس بدی به شغل جدیدتان پیدا کرده و دوباره ناامید می شوید.

پروژه ها را از یک طرف دنبال کنید.

اگر از کارتان احساس شادمانی و رضایت ندارید، از بیرون به شغل خود نگاه کرده تا به علایق خود برسید. شما باید چیزی را به زندگی‌تان اضافه کنید که باعث خوشحالی شما شود. ورزشی را انجام دهید که به شما انرژی بدهد و به شما کمک کند احساس شادمانی و رضایت کنید. حتی اگر شغل روزانه شما انرژی شما را از بین برده باشد.

جایگاهتان را ارتقا دهید.

فهرستی از مواردی که از انجام دادن آن در جایگاه فعلیتان، لذت می برید، تهیه کنید. چیزهایی که علاقه‌مند هستید در موردش بیشتر بدانید و یا پروژه هایی که تمایل دارید انجام دهید. با مدیر خود صحبت کنید و دریابید که آیا فرصتی هست تا به شما اجازه دهد تمایلات خود را دنبال کرده و جایگاه خود را در شغل فعلیتان ارتقا دهید. شاید این فرصت وجود نداشته باشد اما دست کم جواب درخواست خود را خواهید دانست.

روی خودتان سرمایه گذاری کنید.

یک روش عالی برای نشاط کاری، کمک به رشد خودتان است. آموزش ببینید، کتابی بخوانید که شما را به هیجان آورد، مشترک خبرنامه های هنری شوید، یا دنبال فرصت هایی باشید که تیمی کار کنید و بخواهید اطلاعاتی از کار همکارانتان داشته باشید. پالمر می گوید: “ماندن در موقعیت فعلیتان نه تنها ارزش بیشتری به کار شما می دهد بلکه زمانی که می خواهید جا به جا شوید فرصت های بیشتری را برای شما ایجاد می کند”.

پیشرفت های شخصی به شما کمک می کند تا احساس کنید درجا نمی زنید. زمانی برای پیشرفت خود بگذارید و مهارت های خود را افزایش دهید، تا این رشد و ترقی به شما کمک کند که از این بحران موقتی عبور کنید.

استفاده از اینترنت برای پیدا کردن هم رده های خود

اگر به دنبال تغییر شغل هستید، به گروه های اینترنتی که مشاغل اعضای آن شما را به هیجان می آورد، ملحق شوید. لیو می گوید: “شبکه های اجتماعی، یکی از موثرترین راه ها برای کشف شغل جدید و نمایان ساختن فرصت های تازه است.” در مورد کارشان سوال کنید تا دریابید مناسب شما هست یا نه. اگر بعد از جستجو تصمیم به تغییر شغل گرفتید، با افرادی که می توانند به شما در پیدا کردن مسیر کاری جدید کمک کنند، یک گروه جداگانه در شبکه های اجتماعی بسازید.

در پایان لازم بذکر است که برای رسیدن به نشاط کاری نیاز به انجام کارها و اقداماتی در این زمینه است. چه شما در موقعیت شغلی فعلیتان باشید و یا تصمیم به جا به جایی و تغییر شغل بگیرید، باید اقداماتی را برای رسیدن به نشاط کاری انجام دهید.

در پایان با مطالعه مقاله زیر در وب سایت فن تریکس با روش های سپری کردن اولین روز هفته آشنا شوید.

>>> روش های داشتن شنبه هایی شاد <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
fastcompany




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا