خانه و کاشانه

چگونه از ورود کرم و حشره در سطل زباله جلوگیری کنیم؟

حتماً تاکنون متوجه وجود کرم های سفید و کوچک در سطل زباله شده اید. آن ها کرم نیستند، بلکه نوعی لارو می باشند. در واقع حشرات پرنده یا همان پشه های ماده ای که روی زباله های گوشتی سطل آشغال نشسته و تخم گذاری می کنند. سپس این تخم ها به چیزی تبدیل می شوند که ما آن را کرم یا حشره ی زباله می نامیم. در این مقاله راهکارهای دور کردن و از بین بردن آن ها و جلوگیری از دوباره به وجود آمدنشان را در اختیارتان می گذاریم.


برای اطلاع از نحوه از بین بردن بید و لاروهای منزل به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> از بین بردن بید و لاروهای منزل <<<


اولین راهکار برای دور کردن پشه ها، خریدن سطل زباله ی بهتری است.

یعنی:

1- سطل زباله های قدیمی تان را تعویض کنید تا نسبت به سطل قبلی بوی کمتری داشته و پشه ها را به خود جذب نکنند.

سطل های پلاستیکی شماره 5 که فضای داخلی نرم تر و صیقلی تری دارند، بهتر از سطل های فلزی هستند. همیشه سعی کنید این نوع سطل ها را به عنوان سطل زباله انتخاب کنید.

1 جلوگیری از ورود حشرات به سطل زباله

2- برای دور کردن پشه ها، پلاستیک زباله های بهتری انتخاب کنید.

اگر نمی توانید سطل را تعویض کنید، پس از پلاستیک زباله های بهتری استفاده کنید. هر چه کیفیت پلاستیک زباله کمتر باشد، سریع تر ترک بر می دارد. در نتیجه بو و شیرابه به بیرون از پلاستیک نفوذ کرده و موجب جذب پشه ها می شود. افرادی که از پلاستیک های زباله با کیفیت پایین استفاده می کنند، حشرات و پشه های بیشتری را در سطل های زباله شان می بینند.

منابع غذایی را از داخل سطل ها حذف کنید.

1- گاز متان باعث هجوم پشه ها به زباله می شود.

این گاز به صورت طبیعی تولید شده و موجب فساد مواد غذایی داخل زباله می شود. پشه های پرنده، نسبت به این گاز حس بویایی قوی داشته و به سمت آن جذب می شوند. بوی خرابی و فساد غذایی یا گیاه بسیار آبیاری شده و فاسد شده، نتیجه ی همین گاز است. بنابراین راهکاری بسیار ساده برای دور کردن حشرات زباله، حذف مواد غذایی از سطل های زباله می باشد.

2- مدت زمان وجود زباله های گوشتی در سطل را کم کرده و اجازه ندهید این نوع زباله ها برای مدتی طولانی در سطل زباله باشند.

حشرات ماده، بوی فساد زباله های گوشتی را سریع استشمام کرده و به صورت گله ای به آن هجوم می آورند. سعی کنید مواد گوشتی و زباله های آن را همان روزی در سطل بگذارید که مامور شهرداری برای جمع آوری زباله ها مراجعه می کند. در صورتی که نمی توانید این کار را انجام دهید، زباله های گوشتی را در کیسه ی فریزر گذاشته، آن را محکم ببنید و در فریزر نگهداری کنید. سپس زمانی که موعد بردن آشغال ها می رسد، آن را در زباله بگذارید.

3- چربی ها و استخوان های گوشت را به صورت خام در سطل زباله نگذارید.

آن ها را خوب جوشانده و از عصاره ی آن ها برای انواع سوپ، سس و در غذاهای مختلف استفاده کنید. اگر واقعاً از پشه های سطل آشغال رنج می برید، بدانید که چربی، استخوان و مواد دور ریختنی گوشت خام، پشه ی بیشتری را نسبت به انواع پخته جذب می کند.

– در نتیجه با کاهش ضایعات مواد غذایی، می توان منابع غذایی را از داخل سطل های زباله حذف کرد.

4- برای جلوگیری از بو گرفتن سطل ها، آن ها را به صورت مرتب با آب گرم و شوینده بشویید.

5- زباله های حیوانی، نوار بهداشتی، پوشک بچه و پسماندهای غذایی باید در چند کیسه پلاستیک گذاشته شوند و خوب گره بخورند. با این کار گاز متان از آن ها خارج نشده و پشه ها را به سمت خود نمی کشاند.

– همچنین می توانید برای زباله هایی مانند پوشک بچه از سطل های مخصوص پوشک بچه و نوار بهداشتی استفاده کنید.

هرگز گیاهان فاسد شده، مثل سبزی را در سطل زباله نریزید. این نوع زباله ها سه نوع پشه را به سمت خود جذب کرده و اوضاع بسیار خراب تر می شود. این نوع زباله ها را در چند پلاستیک جداگانه ریخته، گره بزنید و بعد در سطل زباله بیندازید.

2 جلوگیری از ورود حشرات به سطل زباله

7- در فصل تابستان، برای جلوگیری از ورود پشه ها به سطل زباله به موارد گفته شده و تمهیدات بیشتر توجه داشته باشید.

زیرا پشه ها در آب و هوای سرد درون زباله ها پرواز نمی کنند؛ تا تخم گذاری کرده و سطل را پر از پشه کنند. البته اگر در منطقه ای گرم زندگی می کنید احتمالاً زمستان ها نیز مجبور به سر و کله زدن با پشه های زباله هستید!

روش های دیگر دور کردن حشرات از سطل زباله را امتحان کنید.

1- یک شاخه ریحان در سطل زباله بیندازید.

ریحان دارای بوی شیرینی است که پشه ها از آن متنفرند. بوی این گیاه پشه ها را گیج می کند. به علاوه باعث می شود سطل زباله بوی خوبی دهد. می توانید از ریحان خشک، تازه یا حتی روغن آن نیز استفاده کنید. به جای ریحان از اسطوخودوس یا مرزنگوش هم می توانید استفاده کنید.

2- روی زباله های گوشتی و داخل سطل زباله خاک دیاتومه بریزید.

خاک دیاتومه نوعی سنگ آهک بوده که شامل هزاران میکروارگانیسم است. این میکروارگانیسم ها لبه های تیز داشته و پوست هر حشره نرم را برش می دهند و آن ها را می کشند.

3 دور کردن پشه از سطل زباله

در پایان می توانید با مطالعه مقاله زیر در وب سایت فن تریکس با تجزیه زباله های پلاستیکی به وسیله آنزیم جهش یافته آشنا شوید.

>>> تجزیه زباله های پلاستیکی به وسیله آنزیم جهش یافته <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
3 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
طوبی

سلام و ممنون بابت توضیحتون. منم نگرانم چون دیدم افتادن بیرون و روی فرش و…دیدم ازشون.هرچی تونستم و دیدم از بین بردم فقط ی نگرانی دارم آیا میتونن بیماری زا هم باشن.یا نفوذ کنن ب بدن… میترسم بره تو تن بچه ها…از همه ی مجاری … آیا ممکنه؟؟ چیکار باید… بیشتر بخوانید.

کاربر ناشناس

مگه بازم برگشتن

Sama

چطور میتونم‌کرم هارو از بین ببرم؟ توی کابینت پر شدن😖

دکمه بازگشت به بالا