زیبایی

چگونه از یک بمب وان حمام استفاده کنیم؟

استفاده از بمب های حمام ، راه خوبی برای لذت بردن بیشتر از حمام است. بمب های حمام در رنگ ها، رایحه ها، شکل ها و اندازه های مختلف عرضه شده و حاوی انواع مرطوب کننده و سایر مواد مغذی پوست هستند. این مقاله طرز استفاده از بمب های حمام را با جزئیات دقیق به شما آموزش می دهد. همچنین نکاتی برای انتخاب صحیح یک بمب حمام و استفاده های گسترده تر از این بمب ها را ارائه خواهد کرد. پس با ما در فن تریکس همراه باشید.

طرز استفاده از یک بمب حمام

1- انتخاب یک بمب حمام

بمب های حمام در طرح ها و رنگ های مختلفی تولید می شوند. بعضی از آن ها دارای ترکیبات اضافی مثل گلبرگ و یا پولک های تزئینی در کنار مواد اصلی خود می باشند. بعضی از بمب های حمام شامل افزودنی های دیگری مثل روغن بادام و روغن نارگیل هستند که برای سلامت پوست مفید می باشد. اگر پوست خشکی دارید از بمب های حمام حاوی روغن ها استفاده کنید تا به افزایش رطوبت پوستتان کمک کند.

بمب های حمام می توانند شامل افزودنی های متنوعی باشند از جمله:

– عصاره های طبیعی مثل اسطوخودوس، بابونه و رز: این عصاره ها تنها برای خوشبو شدن بمب حمام نبوده، بلکه ذهنتان را آرام و شما را سر حال تر می کند.

– روغن های مغذی و نرم کننده ی پوست مثل روغن بادام، روغن نارگیل، روغن درخت شی و کره کاکائو: این ترکیبات برای پوست های خشک بسیار مفید هستند.

– ترکیبات تزئینی مثل پولک های تزئینی یا گلبرگ ها، که روی سطح آب وان پخش می شوند، برای زیبایی و آرامش بیشتر استفاده می شود.

– انواع نمک ها، رس ها و گیاهان پودر شده گاهی در بمب های حمام استفاده می شوند. که به نرم و مرطوب شدن و تغذیه ی پوست کمک می کند.

1 نحوه استفاده از بمب وان حمام

2- در صورت نیاز بمب ها را درون یک دستمال یا کیسه بپیچید.

بعضی از بمب های حمام دارای گلبرک و پولک های زینتی بوده و ممکن است بعد از خالی کردن آب وان، به دیواره های وان بچسبند. شما می توانید با قرار دادن بمب ها درون یک کیسه یا دستمال، جلوی این اتفاق را بگیرید. پاک کننده ها، رایحه ها و روغن های موجود در بمب حمام از کیسه یا دستمال خارج شده و تأثیر خود را روی آب داخل وان می گذارند. اما گلبرک های زینتی درون دستمال باقی خواهند ماند.

2 نحوه استفاده از بمب وان حمام

3- بمب حمام را از وسط نصف کنید.

بمب های حمام قیمت بالایی دارند. شما می توانید برای صرفه جویی در مصرف آن ها، بمب ها را از وسط نصف کرده و برای هر بار حمام کردن از نصف بمب استفاده کنید.

اگر این کار را انجام دادید، نصف دیگر بمب را درون یک پلاستیک قرار داده و در جای خشک و خنک نگهداری کنید. همچنین می توانید آن را درون یک ظرف شیشه ای دربسته قرار دهید. دقت کنید که بمب حمام خشک باشد، زیرا هرگونه رطوبتی می تواند باعث فعال شدن آن شود.

3 نحوه استفاده از بمب وان حمام

4- وان حمام را پر از آب کنید.

عمق آب و درجه حرارت آن را مطابق میلتان تنظیم کنید.

5- بمب حمام را درون وان بیندازید.

به محض اینکه بمب را درون آب انداختید، شروع به جوشیدن و تشکیل حباب می کند. در ادامه، بمب به چند قسمت تقسیم خواهد شد و روغن ها، نمک ها و عصاره های داخل آن، در آب حمام آزاد خواهند شد.

4 نحوه استفاده از بمب وان حمام

6- بعد از قرار دادن بمب حمام درون آب و حتی قبل از حل شدن کامل آن، می توانید وارد وان شوید.

7- به هر شکلی که راحت تر هستید درون وان دراز بکشید.

می توانید چشمانتان را بسته و استراحت کنید، مدیتیشن انجام دهید و یا حتی کتاب بخوانید.

8- زمانی که آب وان سرد شد، از وان خارج شوید.

بعد از چند دقیقه آب داخل وان شروع به سرد شدن می کند. در این هنگام از وان حمام خارج شده و آب وان را تخلیه کنید. اگر برای مدت زمان بیشتری درون وان حمام بمانید، پوستتان چروک خواهد شد.

9- بدن خود را زیر دوش آبکشی کنید.

دوش گرفتن بعد از استفاده از بمب حمام ضروری نیست. اما اگر از بمب های رنگی یا بمب هایی که پولک های تزئینی دارند استفاده کرده اید، باید بعد از آن دوش بگیرید. بنابراین پس از حمام کردن، آب وان را تخلیه کرده و سپس دوش بگیرید تا روغن های روی پوستتان شسته شوند. اگر دوست داشته باشید می توانید از لیف و ژل حمام هم استفاده کنید.

10- وان حمام را تمیز کنید.

همانطور که گفته شد بعضی از بمب های حمام حاوی رنگدانه هایی هستند که ممکن است به دیواره های وان بچسبند. پاک کردن این رنگ ها زمانی که هنوز نمناک هستند راحت تر می باشد. به کمک یک اسفنج و یا برس مخصوص وان، دیواره ها را تمیز کنید. اگر گلبرگ ها و پولک های تزئینی به دیواره ها چسبیده اند می توانید آن ها را با ریختن آب تمیز شستشو داده تا همراه آب از وان تخلیه شوند.

نکات و کاربردهای دیگربمب های حمام

1- بمب های حمام را برای مدت زمان زیادی نگهداری نکنید.

بمب های حمام تا زمانی که خشک باشند شکل جامد خود را حفظ می کنند. با این وجود هر چه یک بمب حمام را زودتر استفاده کنید، بیشتر جوشیده، تشکیل حباب داده و رایحه ی آن قوی تر خواهد بود. اگر بعد از مدت زمان زیادی آن ها را درون آب بیندازید، واکنش آن ها کندتر خواهد بود.

5 نحوه استفاده از بمب وان حمام

2- از بمب های حمام برای تسکین سینوس هایتان استفاده کنید.

اگر یک بمب حمام حاوی روغن اکالپتوس خریده اید، می توانید در زمان سرماخوردگی برای تمیز کردن و تسکین سینوس هایتان از آن استفاده کنید. برای این کار یک ظرف را پر از آب گرم کرده و نصف بمب را درون آن بیندازید. سپس با استفاده از این خود را بخور دهید.

6 نحوه استفاده ازبمب وان‌حمام

3- از بمب حمام برای رایحه درمانی استفاده کنید.

خیلی از بمب های حمام حاوی اسانس های طبیعی و رایحه هایی بوده که می توانند به آرامش اعصاب، کاهش استرس و افزایش انرژی شما کمک کنند. هنگام خرید بمب حمام، ترکیبات تشکیل دهنده ی آن را بخوانید تا بدانید چه اسانس هایی دارد.

بعضی از اسانس های موجود در بمب های حمام و کاربرد های آن ها عبارتند از:

– عصاره ی رز و اسطوخودوس رایحه ای کلاسیک داشته و همچنین به کاهش اضطراب، استرس و افسردگی کمک زیادی می کنند.

– عصاره ی لیمو که باعث افزایش انرژی و سرحالی انسان می شود.

– عصاره ی نعنای فلفلی و سایر اسانس های نعنایی، رایحه ای تازه و خنک دارند. این عصاره ها برای تسکین سردرد و حالت تهوع بسیار مفید هستند.

7 نحوه استفاده ازبمب وان‌حمام

4- ایجاد یک فضای آرامش بخش

می توانید روشنایی حمام را کم کرده و چند شمع روشن کنید. همچنین می توانید فضا را با پخش یک آهنگ آرام دلپذیرتر کنید. از آنجایی که دقایقی درون وان خواهید بود، باید به شکلی خود را سرگرم کنید.

برای مثال:

– کتاب مورد علاقه تان را مطالعه کنید.

– می توانید آبمیوه و یا چای بنوشید.

– می توانید شکلات و یا میوه برای خوردن همراه خود ببرید.

– یک حوله پشت سر و گردن خود قرار داده و سرتان را روی آن بگذارید تا راحت تر باشید.

– می توانید یک ماسک صورت بزنید و تا زمانی که نیاز است روی صورتتان بماند، داخل وان حمام دراز بکشید.

5- از بمب حمام خود به عنوان خوشبو کننده ی هوا استفاده کنید.

بمب های حمام را بدون خیس کردن درون یک ظرف زیبا قرار دهید و کنار خودتان بگذارید. در این حالت بمب های حمام رایحه ای خیلی ملایم از خود متصاعد می کنند.

8 نحوه استفاده ازبمب وان‌حمام

6- از قرص های مخصوص دوش استفاده کنید.

به جای بمب وان حمام، می توانید از قرص های مخصوص دوش حمام استفاده کنید. قرص های دوش حمام، مشابه بمب های وان حمام هستند؛ با این تفاوت که روغن خیلی کمتری داشته تا کف حمام لغزنده نشود. قرص های مخصوص دوش را باید روی کف حمام و جایی که آب روی آن ها ریخته قرار دهید. این قرص ها حل شده و رایحه ی مطبوعی آزاد می کنند.

9 نحوه استفاده ازبمب وان‌حمام

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه “رفع بوی بد حمام” می توانید به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> چگونه بوی بد حمام را کاهش داده و از بین ببریم؟ <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
1 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
حسنا

عالی بود ممنونم 😍

دکمه بازگشت به بالا