خانه و کاشانهسرگرمی و اوقات فراغت

چگونه یک جا صابونی زیبا و طبقاتی برای حمام منزل بسازیم؟

حتماً برای شما هم پیش آمده است که سعی کرده اید حمام خانه ی خود را تمیز و وسایل آن را مرتب کنید اما به دلایل مختلفی مانند کمبود جا نتوانسته اید این کار را به نحو احسن انجام دهید؛ و ممکن است قفسه یا جا صابونیِ حمام شما کوچک باشد و جای مناسبی برای مواد شستشوی حمام وجود نداشته باشد و همین امر باعث شود که حمام شما همیشه نامرتب باشد. برای حل این مشکل بهتر است خودتان دست به کار شده و قفسه ی مناسب نیازتان را بسازید. برای این کار فقط به مقداری چوب و ابزاری که در همه ی خانه ها یافت می شود، نیاز دارید. حمام و میزان فضای مورد نیاز خود را برانداز کنید. دست به کار شوید و قفسه ای بسازید که تمام وسایل حمامتان سر و سامان بگیرند. با ساخت این قفسه هم می توانید به عنوان جا حوله ای و هم به عنوان جای صابون از آن استفاده کنید. البته به نوع نیازهای متفاوت و متنوع شما می تواند این قفسه در بسیاری موارد دیگر هم مورد استفاده قرار گیرد.

وسایل مورد نیاز

1- مکانی که می خواهید قفسه در آنجا نصب شود را مشخص و اندازه گیری کنید.

سپس بر اساس اندازه ی طول و عرض قفسه و تعداد قفسات مورد نیاز خود (در اینجا سه قفسه) مقدار چوب را تهیه کنید. سعی کنید مکانی را انتخاب کنید که کمتر در معرض آب باشد.

2- تخته چوب را خریداری کنید.

حتماً قبل از تهیه ی چوب در مورد کاری که می خواهید انجام دهید، با نجار مشورت کرده و تخته ای مقاوم در برابر شرایط محیط و وسایلی که قرار است روی آن قرار گیرد، تهیه کنید.

3- اگر مایل هستید قفسه را رنگ کنید، برای این کار نیاز به تهیه ی رنگ و فرچه خواهید داشت.

4- اره، پیچ و پیچ گوشتی و چسب چوب هم فراموش نشود.

تخته را برش بزنید.

1- اندازه ی شلف یا همان جا صابونی کاملاً به دلخواه است پس ابتدا اندازه ای برای شلفی که قصد ساختن آن را دارید مشخص کنید، سپس با اندازه ی دیوار حمام تطبیق دهید.

شما باید تخته اصلی که به دیوار نصب می شود و قفسه هایی که روی آن قرار می گیرند را به شکل مستطیلی در آوردید و سه قفسه را در تخته ی اصلی جای دهید. پس طول مستطیل را به سه بخش تقسیم کنید. ضخامت تخته های قفسه را اندازه گرفته و محلی که دقیقاً قفسه ها روی تخته ی اصلی چسبانده می شوند را بر اساس ضخامتشان، دقیقاً مشخص کنید.

1 مراحل ساخت جا صابونی طبقاتی حمام

2- سه عدد قفسه ی جا صابونی را که محل قرارگیریشان را از قبل مشخص کردید، برش بزنید.

یعنی سه مستطیل که طول و عرض آن کاملاً به دلخواه خودتان است. فقط به یاد داشته باشید که طول آن ها بیش از حد زیاد نباشد که هم از زیبایی کار کم کرده و هم قفسه تعادل نخواهد داشت و باعث خرابی و شکستگی شلف خواهد شد.

2 مراحل ساخت جا صابونی طبقاتی حمام

3- فاصله ی بین سه قفسه را اندازه بگیرید.

سه عدد تخته باید بین فاصله های سه قفسه روی تخته ی اصلی نصب شود. پس ابتدا فاصله ی بین قفسه ها یا همان خط هایی که علامت زده و محل قرارگیری قفسه ها است را اندازه گرفته و سپس سه عدد تخته ای را برش بزنید که طولشان به طول فاصله ی بین قفسه ها باشد و عرضشان دو سانتی متر از عرض تخته ی اصلی کمتر باشد. (یعنی زمانی که بین قفسه ها نصب می شوند عرض چوب ها از هر طرف 4 سانتی متر از تخته ی اصلی کوچک تر باشد.)

3 مراحل ساخت جا صابونی طبقاتی حمام

قفسه را بسازید.

1- ابتدا تخته هایی که باید بین قفسه ها باشند را به تخته ی اصلی بچسبانید.

با توجه به اینکه محل قرار گرفتن قفسه ها را از قبل مشخص کرده بودید این تخته ها را بین قفسه ها روی تخته ی اصلی بچسبانید. توجه داشته باشید که طول این تخته ها باید از هر طرف 4 سانتی متر از طول تخته ی اصلی کمتر باشد.

4 مراحل ساخت جا صابونی طبقاتی حمام

2- اکنون شکاف مربوط به قرارگیری قفسه ها (که به اندازه ی ضخامت قفسه هاست و از قبل مشخص شده بود) روی تخته ی اصلی مشخص است؛ پس قفسه ها را درون شکاف بچسبانید.

5 مراحل ساخت جا صابونی طبقاتی حمام

3- توجه داشته باشید که برای نصب قفسه ها، تخته ی اصلی باید روی زمین به صورت خوابیده قرار داشته باشد و قفسه ها به صورت عمودی داخل آن قرار گیرند.

این حالت باید تا خشک شدن و محکم شدن کامل قفسه ها روی تخته حفظ شود و تکان نخورد.

6 مراحل ساخت جا صابونی طبقاتی حمام

محکم کردن قفسه

1- بعد از اینکه اتصالات شلف یا جا صابونی کاملاً خشک شد، آن را برداشته و با دریل دو سوراخ در بالا و پایین تخته ی اصلی ایجاد کنید.

این سوراخ ها برای نصب جا صابونی به دیوار است.

7 مراحل ساخت جا صابونی طبقاتی حمام

2- حال جاصابونی را برگردانده و پشت آن دقیقاً در محلی که قفسه ها به آن وصل شده است را دو پیچ محکم بزنید.

یعنی برای هر قفسه نیاز به دو پیچ خواهیم داشت. این کار را برای هر سه قفسه انجام دهید تا قفسه ها روی تخته ی اصلی محکم شوند.

3- قفسه را رنگ کنید و بگذارید خشک شود.

سپس لایه ی دوم رنگ را به آن بزنید. بهتر است برای مقاوم ماندن چوب در برابر رطوبت از رنگ های ضد آب مانند سیلر استفاده کنید.

10 مراحل ساخت جا صابونی طبقاتی حمام

4- جا صابونی را از طریق دو سوراخی که در بالا و پایین آن ایجاد کردید، با پیچ به دیوار حمام وصل کنید.

اگر فکر می کنید این دو سوراخ نمی تواند قفسه را محکم بر روی دیوار نگه دارد، می توانید دو سوراخ دیگر در وسط جا صابونی زده و با چهار پیچ آن را به دیوار حمام وصل کنید.

11 مراحل ساخت جا صابونی طبقاتی حمام

در پایان بد نیست مقاله زیر را نیز در وب سایت فن تریکس مطالعه کنید.

>>> آموزش ساخت شومینه دکوری و غیر واقعی برای تزئین منزل <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا