خانه و کاشانه

چگونه بوی بد حمام را کاهش داده و از بین ببریم؟

6 راهکار اساسی برای رفع بوی بد حمام

یک حمام هر چقدر هم که طراحی زیبایی داشته و از بهترین امکانات و ابزار در ساخت آن استفاده شده باشد و سیفون و فاضلاب نیز به صورت اصولی و مناسب در آن تعبیه شده باشد، باز هم مستعد بو گرفتن است. همه ی ما این اتفاق ناخوشایند را تجربه کرده ایم که گاهی حمام بوی خاص و عجیبی گرفته و واقعاً غیر قابل تحمل است. گاهی این بو با شستن حمام برطرف شده و گاهی حتی شستن و تمیز کردن حمام نیز موثر نمی باشد. از طرفی شستن و نظافت روزانه ی حمام نیز عملاً کاری غیر ممکن است. به علاوه حمام از جمله جاهایی است که تقریباً روزانه با آن سر و کار داریم و می توان گفت تحمل بوی بد در آن واقعاً امکان پذیر نیست. پس چاره جویی برای این مشکل واقعاً ضروری است. به همین دلیل 6 راهکار اساسی برای حل این مشکل یافته و تصمیم گرفتیم آن ها را با شما به اشتراک بگذاریم. پس با فن تریکس همراه باشید.

1- در حمام همیشه یک اسپری خوشبو کننده ی هوا داشته باشید.

درست است که اسپری خوشبو کننده ی هوا بهترین و موثرترین راه برای مبارزه با بوی بد حمام نیست، اما گاهی در موارد اضطراری که چاره ای باقی نمانده و بو آنقدر قوی است که غیر قابل تحمل بوده و از طرفی استفاده از حمام هم ضروری است، استفاده از یک اسپری خوشبو کننده به عنوان راه حلی موقتی بسیار هم کاربردی و موثر است.

فقط به یاد داشته باشید که از این راه حل به عنوان راه حلی موقت استفاده کرده و مقدار بسیار کمی خوشبو کننده، اسپری کنید تا فقط برای مدتی که در حمام هستید بو در فضا بپیچد. استفاده از خوشبو کننده به مقدار زیاد باعث می شود بو در حمام باقی مانده و با بوی بد حمام آمیخته شود و اوضاع را بدتر از قبل کند.

1 نحوه رفع بوی بد حمام

2- بهترین تهویه را برای حمام تعبیه کنید.

هیچ چیزی به اندازه ی رطوبت باعث ایجاد بوی بد در حمام نمی شود. ورود و خروج هوای تازه به حمام تفاوت بسیار بزرگی را در بوی آن ایجاد می کند. ایجاد بهترین تهویه در حمام به این معناست که حتماً یک دریچه که در آن سیستم تهویه و فن قرار داده شده باشد در حمام داشته و درب حمام در زمان هایی که از آن استفاده نمی شود باز باشد. فن هوا را در حمام به جریان درآورده و رطوبت را در هنگام دوش گرفتن از حمام خارج می کند و باز بودن درب هم موجب خشک شدن حمام و جلوگیری از ایجاد بو می گردد.

2 نحوه رفع بوی بد حمام

3- حوله ها را همیشه تمیز و خشک نگه دارید.

یکی از عوامل کمتر شناخته شده ی بوی بد حمام، حوله های کثیف و مرطوب است. همیشه بعد از استحمام حوله ها را در هوای آزاد و ترجیحاً زیر نور خورشید خشک کنید و هیچ گاه حوله ی مرطوب را در حمام آویزان نکنید. همچنین آن ها را همیشه تمیز نگه داشته و حداقل هفته ای یکبار بشویید (هم حوله های دستی و هم حوله های بدن). در شستشوی حوله ها همیشه از آب داغ استفاده کنید تا باکتری هایی که درون حوله قرار دارند از بین بروند. توجه داشته باشید که آویزان کردن حوله ی مرطوب در حمام و به خصوص پشت درب، سرعت خشک شدن را کاهش و سرعت تکثیر باکتری ها را افزایش می دهد.

3 نحوه رفع بوی بد حمام

4- یک شمع روشن کنید.

گرما و دود شمع به خنثی کردن بوی حمام بسیار کمک می کند. بر خلاف تصور عام، شمع های بدون عطر نیز به خوبی و کارآمدی شمع های معطر بوده و به همان میزان می توانند بوهای بد حمام را از بین ببرند. فقط به یاد داشته باشید که شمع را باید هنگام ورود به حمام روشن کرده و هنگام خروج حتماً خاموش کنید.

4 نحوه رفع بوی بد حمام

5- حمام را تمیز کنید.

گاهی بوی بد حمام یک زنگ هشدار برای باخبر کردن شما از کثیفی حمام است. آلودگی ها و کثیفی هایی که به سطح دوش و وان حمام می چسبند و همچنین لکه هایی که روی در و دیوار حمام به وضوح دیده می شوند، عامل مهمی برای ایجاد بو در حمام خواهند بود.

توصیه می کنیم حمام را هفته ای یکبار بشویید و حداقل هر دو ماه یکبار با دستمال و مواد شوینده، نظافتی کامل و اساسی کنید. این کار در از بین بردن بوهای بد حمام بسیار موثر است.


برای اطلاع از نحوه جلوگیری از تشکیل لکه صابون بر روی کاشی و سرامیک حمام به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> چگونه مانع تشکیل لکه صابون بر روی کاشی سرامیک حمام شویم<<<


6- زباله ها را بیرون از حمام بگذارید.

گاهی منشأ بوی بد حمام سطل زباله ی کوچکی است که ممکن است اصلاً به چشم نیاید. اگر چه این سطل زباله مانند سطل زباله ی آشپزخانه حاوی پس مانده های غذایی نیست، اما زباله های حمام نیز می توانند بوهای بسیار بدی را ایجاد کنند. پس یا این سطل را بیرون از حمام نگهداری کرده و یا منتظر پر شدن آن نشده و مرتباً آن را خالی و تمیز کنید.

6 نحوه رفع بوی بد حمام

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
thespruce




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا