زیبایی

چرا نباید صورت خود را در حمام زیر دوش آب داغ بشوییم؟

مراقبت از پوست صورت

در زندگی امروزه که پر از استرس و مشغولیت های ذهنی است، اهمیت دادن به سلامتی یکی از عوامل خوب زندگی کردن بوده و یکی از مراقبت هایی که نباید از آن چشم پوشی کنیم سلامت پوست صورت است.

1 اثرات مخرب شستن صورت با آب داغ

مراقبت های پوستی هر فرد به نوع و بافت پوستش بستگی دارد. اما برخی از مراقبت های اساسی باید راجع به هر نوع پوستی در نظر گرفته شوند. یکی از این موارد نشستن صورت با آب داغ است. آب داغ می تواند آسیب های جدی به پوست صورت وارد کند. در ادامه با فن تریکس همراه باشید تا اثرات مخرب شستن پوست صورت زیر دوش آب داغ را به شما آموزش دهیم.

اثرات مخرب شستن پوست صورت با آب داغ

1- خارش و سوزش پوست

2 اثرات مخرب شستن صورت با آب داغ

پوست صورت در لایه ی زیرین خود رگ های بسیار ظریف و ریزی به نام مویرگ دارد. علاوه بر این در سرتاسر پوست صورت شما منافذ ریزی نیز وجود دارد. این دو عامل باعث می شوند تا پوست صورت بسیار حساس باشد و نسبت به دمای بالا واکنش نشان دهد. به همین خاطر شستن پوست صورت با آب داغ می تواند به پوستتان شوک وارد کرده و باعث به وجود آمدن نقطه های قرمز و سوزش آور در پوستتان شود. آب داغ خصوصاً برای کسانی که اگزما یا آکنه دارند، به شدت مضر بوده و می تواند باعث به وجود آمدن التهاب شود.

– همچنین می توانید برای از بین بردن خارش پوست از روغن درخت چای استفاده کنید.

2- از بین بردن چربی های مفید

آب داغ چربی طبیعی و مفید پوست صورت را از بین برده و باعث می شود تا پوست خشک و پوسته پوسته شود. به علاوه ممکن است آب داغ باعث به وجود آمدن ترک های پوستی شده که این ترک ها خود زمینه ساز عفونت و رشد باکتری ها هستند. پوست خشک نیازمند رطوبت بیشتر است و این دلیل هم باعث می شود تا پوست آکنه بزند. اما آب ولرم چنین آسیب هایی به پوست وارد نمی کند.

3- کهولت سن و چین و چروک

3 اثرات مخرب شستن صورت با آب داغ

پوست، کلاژن و سبوم (چربی پوستی که پوست را مرطوب نگه می دارد) ساخته که باعث لطیف و درخشان شدن پوست می شود. اما خشکی پوست حاصل از شستن پوست صورت با آب داغ، سرعت تولید سبوم و کلاژن را کاهش می دهد و باعث می شود تا خطوط و چین و چروک های ریز زودتر از موعود روی پوست پدیدار شوند.


در لینک زیر از وب سایت فن تریکس انواع ماسک کلاژن ساز برای کاهش چین و چوک پوست صورت را به شما معرفی می کنیم.

>>> معرفی انواع ماسک صورت کلاژن ساز <<<


4- پوسته پوسته شدن

منافذ پوست صورت در اثر استفاده از آب داغ آسیب دیده و بزرگ تر، واضح تر و حساس تر می شوند.

5- شامپو و نرم کننده

4 اثرات مخرب شستن صورت‌ با‌ آب‌ داغ‌

شستن شامپو و نرم کننده ها با آب داغ ، می توانند روی پوست صورت تاثیر بسزایی داشته باشند و آسیب های جدی و دائمی به آن وارد کنند.

اگر ذهنتان مشغول راه و روش درست شستن پوست صورت شده است، در ادامه مقاله با فن تریکس همراه باشید تا بتوانید صورتتان را براق و لطیف نگه دارید.

طرز صحیح شستن پوست صورت‌

1- به جای آب داغ از آب ولرم استفاده کنید.

بسیاری از مردم بیان می دارند که شستن پوست صورت به شکل یکی در میان با آب داغ و آب سرد به سلامت منافذ پوستی کمک می کند. اما در واقع این عقیده کاملاً اشتباه است. بهترین حالت شستشوی پوست صورت شستشوی آن با آب ولرم است.

2- تمیز کردن لایه ها

نکته مهم در شستشوی پوست صورت این است که همه لایه های چربی اضافه و آرایش از بین بروند؛ زیرا در اثر ماندگاری و جمع شدن لایه ها روی هم، منافذ بسته و یا به طور کلی مسدود می شوند.


برای اطلاع از روش های پاکسازی و رفع انسداد منافذ پوست صورت مقاله مربوطه را در وب سایت فن تریکس مطالعه کنید.


3- قبل از تمرین عرق های صورتتان را بشویید.

همه ما بعد از ورزش کردن و تمرینات سخت و سنگین صورتمان را می شوییم؛ اما باید بدانید که شستن صورت قبل از تمرین و ورزش هم نکته بسیار مهمی است. عرق می تواند باعث باز شدن منافذ پوست صورت شده و حین تمرین هرگونه کثیفی را به خود جذب کند. این باکتری ها و کثیفی ها در منافذ باقی می مانند و باعث به وجود آمدن آکنه یا عفونت می شوند.

4- از شستشوی بیش از حد صورتتان دوری کنید.

شستشوی بیش از حد باعث خشک شدن پوست و ایجاد خارش و التهاب می شود.

5- از ماسک زغالی استفاده کنید.

هیچ چیز بهتر از یک ماسک زغال نمی تواند ناخالصی های پوست را از بین برده و پوست را نرم و لطیف نگه دارد.

6- خشک کردن ملایم صورت

هنگام خشک کردن صورت نباید حوله را روی صورت بکشید، بلکه باید به آرامی و با فشار ملایم حوله را روی صورت بگذارید و صورتتان را نسابید. این کار باعث شل شدن و فرسودگی پوست و ملتهب شدن آن می شود.

7- روغن درمانی

بسیاری از پوست ها ممکن است در اثر استفاده از روغن جوش بزنند، اما استفاده از کمی روغن مناسب نوع پوست و ماساژ دادن آن روی پوست صورتتان می تواند چربی طبیعی پوستتان را تنظیم کرده و باعث مرطوب شدن پوست شود. برای این کار می توانید روغن زیتون یا روغن نارگیل را امتحان کنید. برای پاک کردن روغن از یک پارچه نم دارشده در آب گرم استفاده کنید.

8- نسبت به پوستتان ملایم باشید.

هنگام شستن پوست صورت هم نباید آن را بسابید.

9- استفاده از لوازم آرایشی وبهداشتی

هنگامی که می خواهید آرایش کنید یا کرمی به صورتتان بزنید، به یاد داشته باشید که با ملایمت این کار را انجام دهید.

5 اثرات مخرب شستن صورت‌ با‌ آب‌ داغ‌

10- از یک مرطوب کننده خوب و مناسب استفاده کنید.

یک مرطوب کننده خوب چیزیست که بعد از یک شستشوی خوب به آن نیاز پیدا می کنید. یک مرطوب کننده به صورت کرم، ژل یا لوسیون هماهنگ با نوع پوستتان پیدا کرده و از آن استفاده کنید.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
stylecraze




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا