زیبایی

چگونه یک لوسیون خانگی برای درمان اگزما درست کنیم؟

ساخت لوسیون خانگی برای درمان اگزما

افراد زیادی دائماً با اگزما سر و کله زده و واقعاً نمی دانند با وجود این مشکلشان از چه محصولات بهداشتی و مراقبتی استفاده کنند تا هم باعث درمان اگزما شده و هم آن را بدتر نکند و از این بابت خیالشان راحت باشد.

1 طرز ساخت لوسیون برای درمان اگزما

اگر چه محصولات تجاری بسیار زیادی وجود دارد که مطمئن و قابل اعتماد بوده و اگزما را درمان می کنند؛ اما ساخت محصولات بهداشتی و مراقبتی دست ساز، برای درمان اگزما، مطمئن تر و کم هزینه تر است.

لوسیونی که در ادامه با ساخت آن آشنا می شوید، یکی از بهترین لوسیون هایی است که می توان برای پوست مبتلا به اگزما استفاده کرد. جالب است بدانید بسیاری از افرادی که از این لوسیون استفاده کرده اند تاثیر آن برایشان به اثبات رسیده است.

مواد تشکیل دهنده ی این لوسیون از چندین جهت برای درمان اگزما مفید می باشند. کره انبه، کره شیا و کره کاکائو که نوعی SPF طبیعی دارند و پوست را تغذیه می کنند. موم عسل نیز پوست را پوشش داده و از آن در برابر خشکی محافظت می کند.

از دیگر موادی که می تواند فواید و منافع بسیار زیادی را برای افراد مبتلا به اگزما داشته باشد روغن جگر ماهی است. این روغن دارای ویتامین های محلول در چربی و اسیدهای چرب امگا 3 است که به بهبودی پوست و تغذیه آن کمک می کند. در واقع زمانی که فرد مبتلا به اگزما بوده و سیستم گوارشی ممکن است به طور مطلوب عمل نکند تا مواد مغذی را از مواد غذایی جذب کرده و به پوست برساند، استفاده ی موضعی از این روغن می تواند درمان مفیدی باشد.

لوسیون اگزما لوسیونی ملایم است که می توان از آن برای کودکان هم استفاده کرد. همچنین ماده ای عالی برای تسکین و تغذیه ی همه نوع پوستی می باشد.

ساخت لوسیون

وسایل زیر را آماده کنید:

– ظرفی را پر از آب کرده و روی حرارت قرار دهید. سپس یک کاسه شیشه ای را برای گذاشتن روی ظرف پر از آب آماده کنید.

– یک قاشق پلاستیکی یا چوبی نیز برای مخلوط کردن مواد آماده کنید.

– یک ظرف پلاستیکی مانند ظروف لوسیون نیز برای ریختن مواد در آن لازم خواهید داشت.

مواد لازم

– یک سوم پیمانه کره ی کاکائو و کره ی شی (از روغن انبه نیز می توانید استفاده کنید)
– 3 قاشق غذاخوری موم وکس
– ¼ پیمانه روغن جگر ماهی
– اسانس های روغنی در صورت تمایل

طرز تهیه

– کتری یا قابلمه ای را با آب پر کرده و روی حرارت بگذارید. سپس کاسه ی شیشه ای که آماده کرده بودید را روی آن گذاشته و روغن انبه یا کره ی کاکائو و کره ی شی را به همراه موم وکس در آن بریزید.

– اجازه دهید آب درون قابلمه به جوش آید.

– بعد از این که آب به جوش آمد حرارت را کم کرده تا آب آهسته قل بزند. مواد داخل کاسه را هم بزنید تا کامل ذوب شده و در هم مخلوط شوند. فقط مراقبت باشید که به هیچ وجه آب به این مخلوط نرسد. زیرا باعث فاسد شدن لوسیون می شود.

– بعد از این که همه ی مواد کاملاً ذوب و با یکدیگر مخلوط شدند، کاسه را از روی حرارت برداشته و اسانس روغنی و روغن جگر ماهی را نیز در آن مخلوط کنید.

– سپس با سرعت و دقت بالا مواد را در ظرفی پلاستیکی ریخته و آن را در یخچال بگذارید تا سفت شود. همچنین می توانید آن را به مدت 4 تا 6 ساعت در دمای محیط قرار داده تا کاملاً خنک شده و سفت شود.

نکته ی مهم

– تمیز کردن ظرفی که لوسیون در آن آماده شده، باید با دستمال کاغذی یا روزنامه یا پارچه ای کهنه صورت گیرد که بعد بتوانید آن را دور بیاندازید. بعد از این که لوسیون از دیواره ی کاسه بلند شد، فوراً آن را با آب داغ و مایع ظرفشویی بشویید.


برای اطلاع از ” طرز تهیه لوسیون خانگی با شیر بز ” به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> طرز تهیه لوسیون خانگی با شیر بز <<<


چگونگی استفاده از لوسیون خانگی

– لوسیون را فقط برای پوست خشک استفاده کنید.

– سعی کنید از این لوسیون در حمام استفاده نکنید.

– هر زمانی که لازم باشد و با هر فاصله ی زمانی می توانید لوسیون را به پوست بزنید.

– توجه داشته باشید که این لوسیون ضد آفتاب نبوده اما دارای SPF طبیعی حدوداً 5 درصد است و می توان از آن در آفتاب ملایم استفاده کرد.

در آخر باید به این نکته اشاره کرد که قبل از درمان اگزما باید از سرایت و گسترش آن جلوگیری کنید. برای اطلاع بیشتر در این باره به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> پیشگیری از سرایت و گسترش اگزما <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wellnessmama




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا