زیباییسلامت

چگونه از میکرونیدلینگ در خانه استفاده کنیم؟

طب سوزنی یا سوزن های پوستی حرفه ای که اخیراً بسیار رواج پیدا کرده اند، نوعی روش درمانی جدیدی است که به کاهش علائم پیری و همچنین زخم ها، اسکارها و آکنه بسیار کمک می کند. معمولاً این نوع درمان ها یعنی درمان با سوزن، توسط پزشک و در مراکز مرتبط انجام می شود. اما امروزه با روانه شدن دستگاه های خانگی میکرونیدلینگ (microneedling) می توان به راحتی آن را تهیه و در منزل از آن استفاده کرده و درمان سوزنی پوست را انجام داد. میکرونیدلینگ دستگاهی است همراه با سوزن های کوچکی که در آن قرار گرفته است. این دستگاه به طور مؤثری به کاهش اندازه ی منافذ پوستی، تولید چربی و کاهش خطوط صورت کمک می کند. برای اینکه بدانید چگونه باید از این دستگاه مفید استفاده کنید با فن تریکس همراه شوید.

برای میکرونیدلینگ در خانه آماده شوید.

1- یک دستگاه میکرونیدلینگ مناسب انتخاب کنید.

قبل از هرکاری باید دستگاه مناسب خودتان را انتخاب کنید. این دستگاه ها در سه نوع موجود می باشند. غلطکی (derma roller)، مهری یا استمپی (derma stamp) و قلم های ضربه ای (derma pen). دستگاه های غلطکی گران قیمت ترین میکرونیدلینگ ها می باشند که مانند غلطک های رنگ بوده و روی پوست غلط می خورند. البته برخی پزشکان قلم های ضربه ای و دستگاه های استمپی را بیشتر توصیه می کنند. زیرا نحوه ی کار قلم های ضربه ای به صورت عمودی می باشد که با درد کمتری همراه است. به علاوه با این قلم ها بیشتر می توان در اطراف چشم، دهان و بینی مانور داد.

1 نحوه استفاده از میکرونیدلینگ

2- اندازه ی سوزن ها را مشخص کنید.

سوزن های اغلب دستگاه های خانگی بسیار کوتاه تر از انواعی است که در مراکز پزشکی استفاده می شود. سوزن هایی که در کلینیک ها استفاده می شود 0.5 تا 3 میلی متر است که بسته به نوع درمان متفاوت می باشند. سوزن دستگاه هایی که در خانه استفاده می شود کمتر از این اندازه و از 0.25 میلی متر تا 1 میلی متر می باشد. البته اگر برای درمان آکنه از این دستگاه استفاده می کنید، از سوزن های کمی بلندتر تقریباً 1.5mm استفاده کنید.

2 نحوه استفاده از میکرونیدلینگ

3- بعد از خریداری و قبل از استفاده، دفترچه ی راهنما را کامل مطالعه کنید.

به دلیل این که محصولات مختلف، عملکردهای متفاوتی دارند، لازم است قبل از استفاده حتماً دستوالعمل و راهنمایی های لازم به دقت مطالعه گردد تا با نحوه ی آماده سازی، مراقبت و به کار گیری ایمن آن آشنا شده و مشکلی در استفاده از آن نداشته باشید.

4- قبل از استفاده، دستگاه میکرونیدلینگ را ضد عفونی کنید.

الکل را در ظرفی ریخته و دستگاه را به طوری که تمام سوزن ها در الکل غوطه ور گردند، در ظرف قرار دهید.

3 نحوه استفاده از میکرونیدلینگ

5- قبل از میکرونیدلینگ صورت خود را با آب و صابون بشویید و خشک کنید.

تمام آرایش و آلودگی های پوستی باید قبل از استفاده از این دستگاه، پاک شود. هرگز اجازه ندهید در طول میکرونیدلینگ، باکتری و آلودگی در پوست نفوذ کند.

– توصیه می شود بعد از شستشوی صورت از یک سرم ویتامین سی استفاده کنید. زیرا به جذب آنزیم و ویتامین پوست کمک کرده و درمان میکرونیدلینگ مؤثرتر خواهد بود.

انجام میکرونیدلینگ

1- صورتتان را تقسیم بندی کنید.

در ذهن خود صورتتان را به شش قسمت تقسیم کنید. به طور مثال پیشانی، گونه، چانه، ناحیه ی چشم، بینی و پشت لب. با این کار می توانید میکرونیدلینگ را اصولی انجام داده و مطمئن شوید که این کار روی تمام سطوح صورت انجام می شود.

2- دستگاه را روی صورت قرار دهید.

در این جا از دستگاه غلطکی برای مثال استفاده شده است. نحوه ی استفاده و دستورالعمل دستگاه های دیگر هم به همین صورت می باشد. بنابراین دستگاه را روشن کنید و با ملایمت روی صورت بکشید. حرکات غلطک باید به صورت افقی، عمودی و اریب باشد. هنگام کشیدن دستگاه، پوست خود را با دست دیگر بکشید تا سطح آن وسیع شده و میکرونیدلینگ روی همه ی سطوح انجام شود.

– روی یک قسمت پوست بیش از حد مانور ندهید. غلطک نباید به صورت مداوم روی یک نقطه کشیده شود.

4 نحوه استفاده از میکرونیدلینگ

3- فشار زیادی وارد نکنید.

از هر نوع دستگاه میکرونیدلینگ که استفاده می کنید، فشار زیادی به پوست وارد نکنید. فشار باید در حد آرام تا متوسط باشد. احتمالاً در لحظات اول، درد و ناراحتی را احساس کنید، اما نگران نباشید زیرا پوستتان آسیب نخواهد دید. فشار باید به گونه ای باشد که باعث خونریزی پوست نشود.

5 نحوه استفاده از میکرونیدلینگ

4- برای تغییر جهت کشیدن غلطک، باید آن را بلند کرده و در جهت دیگر بگذارید.

هرگز غلطک را زمانی که به صورت عمودی روی پوست می کشید، تغیر جهت ندهید. برای مثال میکرونیدلینگ را مورب نکنید. زیرا این کار باعث پارگی پوست می شود. غلطک را بلند کرده و در جهت دیگر روی پوست بگذارید.

6 نحوه استفاده از میکرونیدلینگ

نکات لازم بعد از انجام میکرونیدلینگ

1- صورتتان را 6 تا 8 ساعت بعد از میکرونیدلینگ نشویید.

اگر چه میکرونیدلینگ آسیبی به پوست وارد نمی کند، اما بلافاصله پوست را به رنگ قرمز درمی آورد. اجازه دهید پوست استراحت کرده و قرمزی آن از بین برود.

همچنین به مدت 6 تا 8 ساعت به آن آب نزنید.

– بعضی افراد توصیه می کنند سرم ویتامین را بلافاصله بعد از میکرونیدلینگ بزنید. می توانید امتحان کرده و نتیجه ی آن را ببینید.

– به هیچ وجه تا 24 ساعت بعد از میکرونیدلینگ آرایش نکنید و برای بیرون رفتن حتماً ضد آفتاب بزنید.

2- بعد از استفاده از دستگاه، آن را ضد عفونی کنید.

بعد از اتمام کار، دستگاه را زیر شیر آب ولرم گرفته و بشویید و مانند مرحله ی قبل در ظرف الکل ضد عفونی کنید تا آلودگی های پوستتان از بین برود.

– توجه داشته باشید که این وسیله کاملاً شخصی بوده و به هیچ وجه نباید آن را با دیگران حتی اعضای خانواده به اشتراک بگذارید.

3- دستگاه میکرونیدلینگ را در جعبه ی خود نگهداری کنید.

دستگاه باید همیشه در جعبه ی خود نگهداری شود تا سوزن های آن نشکند و آسیب نبیند. به علاوه با این کار، دستگاه همیشه تمیز خواهد بود.

7 نحوه استفاده از میکرونیدلینگ

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا