خانه و کاشانهورزش

چگونه در حین انجام کارهای خانه ورزش کرده و وزن کم کنیم؟

پزشکان توصیه می کنند که برای حفظ سلامت بدن، هر هفته حداقل 150 تا 175 دقیقه ورزش کاردیو انجام شود. اما همه ی افراد و به خصوص افراد پر مشغله زمان کافی برای انجام این ورزش ها با این مدت زمان را ندارند. یک تحقیق در انگلستان نشان داد که زنان 143 دقیقه در هفته را صرف کارهای خانه می کنند. اگر شما هم مشمول این آمار بوده و مسئول اصلی انجام کارهای خانه هستید و بخش زیادی از زمان خود را به آن اختصاص می دهید، می توانید قسمتی از فعالیت هایتان مانند انجام کارهای خانه را به عنوان زمان ورزش روزانه تان به حساب آورید. چرا که بسیاری از کارهای خانه همان شدت و قدرت لازم برای انجام ورزش های کاردیو را دارند. بنابراین انجام کارهای خانه را به گونه ای تنظیم کنید که ضربان قلبتان افزایش یافته و حدالامکان عضله های بیشتری درگیر شوند. با ما در فن تریکس همراه باشید تا چگونگی آن را شرح دهیم.

انجام کارهای خانه

1- تایمری را روی 30 دقیقه تنظیم کنید.

30 دقیقه کمترین میزان انجام ورزش هوازی و کاردیو برای هر تایم ورزشی در هفته است. بنابراین حتما در طول هفته یکی از کارهای خانه که 30 دقیقه طول خواهد کشید را به گونه ای انجام دهید که ضربان قلب و تنفستان افزایش یابد.

2- حین انجام کارهای خانه به موسیقی های بسیار شاد و تند مثل اهنگ بندری گوش دهید.

مطالعات نشان داده است، گوش دادن به موسیقی تند و هیجان انگیز حین انجام کارهای خانه، انسان را تحریک کرده و فعالیت بدن را تندتر می کند و باعث افزایش ضربان قلب می شود. همچنین خلق و خو را بهبود بخشیده و تاثیر مثبتی که ورزش در بدن دارد را ایجاد می کند. پس یک پلی لیست 30 دقیقه ای تهیه کرده و با آن در حین انجام کارهایتان برقصید.

3- قبل از انجام کارهای خانه، لباس هایی گشاد و قابل انعطاف بپوشید که ورجه وورجه کردن با آن ها سخت نباشد.

4- تمام خانه را جاروبرقی بکشید و در حین جاروبرقی کشیدن بالا و پایین بپرید و ورجه وورجه کنید تا ضربان قلب افزایش یابد.

حرکات جلو و عقب جارو برقی را کمی با شدت انجام دهید تا ماهیچه هایتان ورزش کرده باشند. برای جارو کردن گوشه کنارها و مثلاً زیر مبل چند بار نشسته و بلند شوید. برای عوض کردن پریز سیم برق جاروبرقی بدوید. برای حرکت به جلو گام های بلند برداشته به طوری که زانو راست شود، 10 ثانیه به همان حالت بمانید و به همین شکل به عقب برگردید. این کار را با هر دو پا انجام دهید. با این روش تقریباً به ازای هر یک ساعت جارو کشیدن 190 کیلو کالری می سوزانید.

1 ورزش کردن هنگام انجام کارهای خانه

5- جارو کردن و تی کشیدن

برای جارو کردن و تی کشیدن سطوح مختلف به جای خم شدن و انجام این عمل به صورت معمولی، سطوح را به شکل بشین پاشو تمیز کنید تا عضلات پاها نیز در کنار دست ها ورزش کنند. گاهی با دست و گاهی با پاهایتان تی بکشید. برای شستن تی یا ریختن آشغال ها بدوید. تی را در حین شستن با پاهایتان له کرده و بچلانید. در حین کار برقصید. وقتی نشسته جارو و تی می کشید، برای تی کشیدن پشت سرتان به جای بلند شدن و برگشتن، تنها کمرتان را به چپ و راست بچرخانید تا عضلات شکمتان هم درگیر شوند. در حین کار سعی کنید در عضلاتتان چرخش ایجاد کرده و عضلات را تا جایی که ممکن است درگیر کنید.

جارو کردن و تی کشیدن به این روش 195 کالری در هر ساعت می سوزاند. فقط به یاد داشته باشید که طی را باید در هر دو دست جا به جا کرده و هر دو طرف بدن را به یک اندازه درگیر کنید.

2 ورزش کردن هنگام انجام کارهای خانه

6- در طول روز 5 تا 10 بار از پله ها بالا و پایین بدوید.

این کار را می توانید در حالی که اتاق ها را مرتب کرده و اشیاء مختلف را جا به جا می کنید، انجام دهید. این کار تقریباً 500 کالری در روز می سوزاند. می توانید شدت این ورزش و تمرین را با دویدن و همچنین انجام حرکت اسکات در برداشتن هر وسیله ای افزایش دهید. برای برداشتن جسم چند بار بنشینید و بلند شوید و بعد جسم را بردارید. از خم و راست شدن زیاد و برداشتن اجسام به روش های غیر اصولی بپرهیزید. زیرا به کمر و عضلات پشت آسیب می زند.

3 ورزش کردن هنگام انجام کارهای خانه

7- در حین ظرف شستن روی پنجه های پا بلند شده، 3 تا 10 ثانیه بایستید و آرام برگردید.

در تمام مدتی که ظرف می شویید باید مداوم این حرکت را انجام داده تا عضلات ساق پا درگیر شده و ورزش کنند. بعد از 10 بار انجام این حرکت 1 دقیقه استراحت کرده و دوباره این کار را تا تمام شدن ظرف ها تکرار کنید.

4 ورزش کردن هنگام انجام کارهای خانه

8- شیشه های پنجره ها را پاک کنید.

برای ورزش دادن عضلات دست، حرکات دایره ای شکل برای تمیز کردن سطح شیشه بسیار مفید است. همچنین می توانید بدن خود را برای پاک کردن نقاط بالاتر، کشیده و عضلات شکم و کمر خود را نیز درگیر کنید. این عمل تقریباً 180 کالری در ساعت می سوزاند.

5 ورزش کردن هنگام انجام کارهای خانه

برای کارهای بیرون از خانه

1- علف های هرز باغچه را از بین ببرید یا بیل بزنید.

در حین کار به جلو و عقب خم شوید، بشینید و بلند شوید و عضلات باسن و پشت را درگیر کنید. در صورت طولانی بودن مدت زمان کار، برای جلوگیری از فشار زیاد به زانو ها از زیر انداز باغبانی استفاده کنید و با زانو زدن روی آن باغبانی کنید. این کار 289 کالری در هر ساعت می سوزاند.

6 ورزش کردن هنگام انجام کارهای خانه

2- ماشینتان را خودتان بشویید.

شستن اتومبیل، همه ی عضلات یعنی دست ها، پاها، پشت ،کمر و شکم را درگیر می کند. به خصوص اگر در حین کار فرز بوده و ورجه وورجه ی زیادی کنید. این کار تقریباً 230 کالری در هر ساعت می سوزاند.

7 ورزش کردن هنگام انجام کارهای خانه

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا