سلامت

چگونه سطح لپتین خون را با کمک مواد غذایی و خوراکی افزایش دهیم؟

افزایش طبیعی لپتین خون با مواد غذایی برای متعادل کردن وزن

آیا می دانید که لپتین یک هورمون تولید شده در سلول های چربی بوده و دو وظیفه ی مهم دارد؟ متابولیسم بدن را انجام داده و زمانی که به میزان کافی غذا خورده باشید، پیغام آن را به مغز می دهد که معده پر است.

1 متعادل کردن وزن با افزایش لپتین خون

آیا می دانید که اگر این هورمون در بدنتان به میزان کمی ترشح شود، در متابولیسم بدن و رسیدن پیغام به مغز هنگام غذا خوردن، اخلال ایجاد شده و باعث چاقیتان می شود؟ پس می توان گفت لپتین یکی از هورمون های بسیار مهم در بدن می باشد. اگر لپتین در بدن کم باشد باید آن را افزایش داد تا سلامتی بدن حفظ شود.

معمولاً وقتی سلول های چربی پر از غذا هستند، لپتین ترشح شده و به مغز وارد می شود. تا میل انسان را محدود کرده و باعث احساس راحتی و رضایت گردد. اگر سطح لپتین کم باشد شانس سوء تغذیه، کمبود چربی و انرژی در بدن و لاغری بیش از حد وجود دارد.

دانشمندان معتقدند هر چه سطح لپتین بالا رود میزان سوخت و ساز بدن نیز بالا می رود. اما جالب است بدانید که مطالعات و تحقیقات نشان داده اگر لپتین بسیار افزایش پیدا کند و به مقدار بیش از حد در بدن وجود داشته باشد، باعث افزایش سطح قند و انسولین می شود. به علاوه لپتین بیش از حد در بدن منجر به کاهش حساسیت لپتین یعنی کاهش عملکرد آن می شود. این اتفاق به نوبه خود منجر به گرسنگی و گرایش به غذا خوردن و در نهایت چاقی می شود. در نتیجه لپتین در بدن باید به میزان متعادل باشد.


برای اطلاع بیشتر در رابطه با ” کنترل وزن با تنظیم لپتین ” به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> نحوه تنظیم لپتین برای کنترل وزن <<<


آیا غذاها می توانند لپتین مورد نیاز بدن را تامین کنند؟

اگر چه غذاهای خاصی وجود دارد که حاوی لپتین هستند، اما مصرف چنین غذاهایی به افزایش لپتین کمک نمی کند. زیرا لپتین نمی تواند از طریق روده جذب شود. اکثر غذاهایی که معمولاً به عنوان غذاهای غنی از لپتین شناخته می شوند، در واقع حساسیت لپتین را افزایش می دهند ولی میزان لپتین افزایش نمی یابد.

بنابراین موثرترین راه برای افزایش مقدار لپتین در بدن، مصرف غذاهایی است که حساسیت لپتین بدن را افزایش می دهند. مصرف غذاهای غنی از لپتین نه تنها حساسیت لپتین را افزایش می دهد، بلکه باعث افزایش فعالیت متابولیک بدن نیز خواهند شد. که در نتیجه باعث کاهش میل و وزن بدن می شود.

لپتین نقش مهمی را در بدن ایفا می کند. این هورمون علاوه بر تمام مواردی که گفته شد، تولید بیش از حد هورمون هایی که اشتها را افزایش می دهند، سرکوب کرده و اشتها را تنظیم می کند. در نتیجه به عنوان یک سرکوب کننده اشتها عمل می کند. لپتین به همراه آدیپونکتین با سندرم متابولیک نیز مبارزه می کند.

با توجه به آنچه قبلاً گفته شد، لپتین نمی تواند به طور مستقیم از غذا جذب شود. بنابراین اجازه دهید چگونگی افزایش حساسیت لپتین را بررسی کرده تا اطمینان حاصل کنیم که سطح مناسب و سالم لپتین را در بدن حفظ می کنیم.

4 ماده ی غذایی سرشار از لپتین

1- پروتئین

2 متعادل کردن وزن با افزایش لپتین خون

پروتئین یکی از بهترین غذاها برای افزایش حساسیت لپتین شماست. پروتئین به بدن انرژی می بخشد و سطح لپتین را افزایش می دهد. همچنین باعث می شود که بدن به مدت طولانی تری احساس سیری کند. در نتیجه وزن را متعادل نگه می دارد.

2- ماهی های چرب

3 متعادل کردن وزن با افزایش لپتین خون

ماهی چرب دارای بسیاری از ویتامین های ضروری و مقادیر زیادی اسیدهای چرب امگا 3 می باشد. در نتیجه کمک می کند حساسیت بدن به لپتین افزایش یابد. با توجه به این موضوع می توانید به راحتی وزن خود را تحت کنترل قرار دهید. در نتیجه قلب سالم تری داشته و سطح کلسترول خونتان نیز تنظیم می شود.

3- زینک یا روی

4 متعادل کردن وزن با افزایش لپتین خون

بسیاری از مطالعات نشان داده اند که افراد مبتلا به کمبود لپتین، کمبود روی دارند. همچنین مشخص شده که اکثر افراد چاق از کمبود روی رنج می برند. بهترین راه برای افزایش حساسیت لپتین، افزایش مقدار روی مصرفی بوده که در غذاهایی مانند گوشت گاو، کاکائو، آجیل، غذاهای دریایی و کدو تنبل یافت می شود.

4- برگ های سبز

5 متعادل کردن وزن با افزایش لپتین خون

سبزیجات دارای برگ های سبز، نیاز تغذیه ای بدن را بیشتر فراهم کرده و مواد مغذی را بدون افزودن کوچک ترین چربی، به بدن می دهند. بروکلی، کلم و اسفناج از این نظر که دارای فیبر فراوانی هستن برای بدن بسیار مفید می باشند. همچنین مطالعات نشان داده است که این مواد سطح لپتین را افزایش داده و کلسترول بد یا همان LDL را نیز کاهش می دهند.

غذاهایی که حساسیت لپتین را کاهش می دهند.

خوراکی هایی که حساسیت لپتین را افزایش می دهند و کمک می کنند که لپتین بدن در حد تعادل، ایمن و سالم باشد را بررسی کردیم. غذاهایی هم وجود دارند که حساسیت لپتین را کاهش داده و در واقع لپتین خون را پایین می آورند.

غذاهایی مثل کربوهیدرات های فرآوری شده، غذاهای آماده و فست فود ها، حساسیت لپتین را تحت تاثیر قرار داده و آن را کاهش می دهند. که می تواند منجر به بسیاری از مشکلات شود.

بنابراین توصیه می کنیم با راهکارهایی ساده لپتین بدن خود را افزایش داده و وزنتان را متعادل نگه دارید تا همیشه سالم بمانید.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
stylecraze




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا