کودک

چگونه کودک را برای حمام کردن مشتاق کنیم؟

بسیاری از بچه ها از حمام رفتن متنفر بوده و سر و کله زدن با آن ها برای بردنشان به حمام، واقعاً سخت است و والدین را به ستوه می آورد. با این حال می توان محیط حمام و حمام کردن را به گونه ای ترتیب داد که کودک برای حمام کردن اشتیاق پیدا کند. زمانی که نق زدن و بهانه گرفتن بچه برای حمام رفتن خیلی زیاد می شود، استفاده از اسباب بازی های جدید و یا اسباب بازی هایی که بسیار مورد علاقه ی کودک است می تواند بسیار او را هیجان زده کند. با استفاده از برخی وسایل ابتدایی هم می توانید محیط حمام را برای کودک جذاب تر کنید. با فن تریکس همراه باشید و با مطالعه راه حل های زیر این مشکل خسته کننده و رنج آور را کاهش دهید.


همچنین می توانید نحوه کنترل بداخلاقی و کج خلقی کودک هنگام خواب را در وب سایت فن تریکس مطالعه کنید.


روش های افزایش اشتیاق کودک برای حمام کردن

1- اجازه دهید کودک هر اسباب بازی یا عروسکی که دوست دارد را با خود به حمام بیاورد.

البته بهتر است اسباب بازی و عروسک مناسب آب باشد؛ اما با این حال اگر عروسک های پارچه ای هم کودک را به حمام کردن مشتاق می کند، بهتر است اجازه دهید کودک آن ها را با خود به حمام ببرد. کودک با شستن قسمت های مختلف بدن عروسک با رفتارها و نحوه ی حمام کردن آشنا شده که تاثیر مثبتی دارد.

1 افزایش اشتیاق کودک به حمام

2- اسباب بازی هایی مثل قایق که روی آب شناور می شوند، اسباب بازی های بسیار جذابی برای کودک هستند.

از آن جهت که کودک می داند تنها در حمام و در لگن آب یا وان می تواند با آن ها بازی کند، اشتیاق او را برای حمام افزایش می یابد.

2 افزایش اشتیاق کودک به حمام

3- اسباب بازی هایی که آب را به صورت فواره ای بیرون می ریزند، برای کودکان دوست داشتنی است. حتی دیده شده ساعت ها با آن ها سرگرم می شوند.

بچه ها می دانند که تنها در حمام می توانند از این نوع اسباب بازی ها استفاده کنند، پس این اسباب بازی ها نیز می توانند در اشتیاق آن ها برای حمام کردن نقش داشته باشند.

4- برای کودک حتماً از حوله های جذاب عروسکی به خصوص حیوانات استفاده کنید.

کودکی که حمام را دوست ندارد، تمامی مراحل آن و حتی خشک شدن و استفاده از حوله نیز برایش رنج آور و خسته کننده است. اما اگر حوله برایش بسیار جذاب و دوست داشتنی باشد، دائماً آن را تن کرده و از آن استفاده می کند. این کار یک قدم شما را به هدفتان نزدیک کرده است.

3 افزایش اشتیاق کودک به حمام

5- حباب سازی نیز یکی از بازی هایی است که نه تنها همه ی کودکان آن را دوست دارند، بلکه برای بزرگسالان نیز دوست داشتنی و جذاب است.

پس از این ترفند هم می توانید در حمام استفاده کنید. این بازی حتی برای سرگرم کردن کودکانی که در حین حمام بدخلقی می کنند نیز بسیار عالی است. مخصوصاً اگر در لگنی که صابون ریخته و حباب بازی می کنید، چند عدد اسباب بازی هم بگذارید؛ مثلاً با حباب آن ها را پنهان کرده و خودتان نیز با او بازی را ادامه دهید.

4 افزایش اشتیاق کودک به حمام

6- چند حبه یخ رنگی با رنگ های مجاز خوراکی درست کرده و در وان کودک بریزید.

شناور شدن آن ها و در عین حال کم شدن سایز و آب شدن آن ها برای کودکان بسیار جذاب است. رنگی که با آب شدن یخ، وان را رنگی خواهد کرد نیز کودکان را هیجان زده می کند.

5 نحوه ترغیب کودکان جهت حمام کردن

7- به جای یخ می توانید از بادکنک هم استفاده کنید. به جای اینکه آب های رنگی را در قالب یخ بریزید، آن را در بادکنک ریخته و از کودک بخواهید تا بادکنک ها را بترکاند و رنگ ها را کشف کند.

این کار نیز به اندازه ی یخ ها و یا شاید هم بیشتر از آن، کودکان را هیجان زده کرده و حمام را برایشان دوست داشتنی کند.

نکات مهم

اگر از راه حل های بالا نتیجه نگرفتید، نکات زیر را نیز در نظر داشته باشید:

1- حمام را تزئین کنید.

با دقت به اینکه کودک چه حیوانات و شکل هایی را دوست دارد، برای تزئین حمام می توانید از برچسب های اشکال و حیوانات مورد علاقه ی او استفاده کنید؛ یا خودتان دیوارها، لگن و وسایل را نقاشی و تزئین کنید. برای اینکار، می توانید از خود فرزندتان نیز کمک گرفته و او را مشتاق تر کنید. حتی می توانید با رنگ های خوراکی، آب وان را آبی رنگ کرده و صدف، مرجان، ماهی و چنین اسباب بازی هایی را در وان بریزید تا تداعی دریا باشد.

3- گاهی اجازه دهید کودکتان با آب رنگ، گواش یا پاستل، داخل وان حمام یا روی کاشی نقاشی کند.

از آنجایی که تمیز کردن آن با کمی آب بسیار آسان است، برای راحت تر رفتن کودک به حمام، راهی ساده و موثر است.

4- انواع رنگ های خوراکی را تهیه کرده و هر بار رنگ وان کودک را به یک رنگ درآورید؛ تا هر بار هیجان تجربه ی رنگ جدید آب را داشته باشد.

5- بسیاری از کودکان به این دلیل از حمام نفرت دارند که از اعمالی که به صورت ناگهانی روی آن ها انجام می شود (مثل ریختن آب روی سرشان، برخورد لیف به بدنشان، بلند کردنشان و…) واهمه داشته و می ترسند.

قبل از اینکه این گونه کارها را انجام دهید، در مورد علت و اهمیت آن، چند دقیقه ای با کودک صحبت کنید.

6- در حمام از مت حمام استفاده کرده تا کودک نلغزد، سر نخورد و افتادن در حمام باعث ترس او نشود.

به خصوص کودکانی که به تازگی راه رفتن را آموخته اند.

6 نحوه ترغیب کودکان جهت حمام کردن

7- زود به زود کودک را به حمام برده تا همیشه لازم نباشد به او شامپو و لیف بزنید.

تنها کافیست او را در وان گذاشته و اجازه دهید آب بازی کند. این گونه نفرت او از حمام که باعث رنجش (صابون و شامپو زدن) او می شود کمتر خواهد شد.

در پایان برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با کودکان، مقالات زیر را در وب سایت فن تریکس مطالعه کنید.

>>> تمیز کردن اسباب بازی های حمام کودک <<<

>>> طرز تهیه فوم شستشوی کودک <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا