تغذیه

چگونه کینوآ را مزه دار کرده و خوشمزه تر میل کنیم؟

کینوآ گیاهی است که ابتدا در منطقه ی Andean آمریکای جنوبی رشد کرد و به عنوان بخشی از رژیم غذایی معمول مورد استفاده قرار گرفت. کینوآ سرشار از مواد مغذی فوق العاده از جمله پروتئین، آهن، منیزیم، فولات، اسیدهای چرب امگا 3 و پتاسیم بسیار بالاست. به علاوه شاخص گلوکز پایینی دارد، به همین دلیل انتخاب بسیارمناسبی برای افراد دیابتی است. اما خوردن این دانه ی ارزشمند به خاطر اینکه طعم خاصی ندارد ممکن است مورد پسند همه نباشد. به همین دلیل اضافه کردن مقداری طعم دهنده، می تواند آن را به خوراکی بسیار خوشمزه ای تبدیل کرد تا بتوان با خوردن آن علاوه بر لذت بردن، از خواص آن نیز بهره برد. برای افرادی که به دنبال رژیم غذایی بدون گلوتن هستند، جایگزینی بسیار عالی برای برنج و پاستا می باشد.


همچنین می توانید برای اطلاع از نحوه تهیه پنکیک آرد بادام بدون گلوتن به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> تهیه پنکیک آرد بادام بدون گلوتن <<<


فن تریکس ترفندهای خوشمزه تر کردن کینوآ و سرو آن با طعمی فوق العاده و دوست داشتنی را در اختیارتان می گذارد.

مزه دار کردن کینوآ

1- در حین پخت کینوآ، ادویه جات و گیاهان معطر را به آن اضافه کنید.

کینوآ عطر و طعم ها را به خود جذب می کند. بعد از شستن و آماده کردن کینوآ، ساده ترین و رایج ترین راه برای مزه دار کردن آن، اضافه کردن طعم دهنده هایی مثل برگ بو، سیر له شده، مقداری نمک و مقداری فلفل سیاه در مرحله ی پخت کینوآ است. همه ی این طعم دهنده ها در کنارهم، عطر و طعمی فوق العاده به کینوآ می دهند.

– اگر می خواهید کینوآ تنها عطر و بو گرفته اما طعم آن تغییر نکند، ادویه ها یا گیاهان معطر مورد نظرتان را در یک کیسه مثل فیلتر چای ریخته و با استفاده از نخ، سر آن را محکم ببندید؛ قبل از ریختن کینوآ در قابلمه پر از آب، کیسه را در قابلمه بگذارید. سپس کینوآ را در قابلمه ریخته و اجازه دهید کامل بپزد. بعد از پخت، کیسه ی عطر دهنده را درآورید و دور بیندازید.

1 نحوه مزه دار کردن کینوآ

2- راه حل دیگری برای خوش طعم کردن کینوآ، پختن آن در آب گوشت یا آب سبزیجات است.

به دلیل اینکه کینوآ می تواند عطر و طعم را به خود جذب کند، پختن آن در آب سبزیجات یا آبِ گوشت بهترین و راحت ترین روش برای مزه دار کردن و طعم دادن به آن است.

– توصیه می کنیم کینوآ را در آب انواع سبزیجات و گوشت ها پخته تا بهترین و مورد پسندترین ماده برای پخت کینوآ به این روش را بشناسید.

3- همچنین زمانی که کینوآ شروع به پختن می کند، می توانید روغن های معطری مثل روغن کنجد، روغن نارگیل یا روغن گردو را به آن اضافه کرده تا عطری قوی، دوست داشتنی و طعم خوشی به آن بدهد.

برای پخت کینوآ به روش دم پخت، به ازای هر پیمانه کینوآ یک قاشق غذاخوری روغن اضافه کنید.

2 نحوه مزه دار کردن کینوآ

4- سس اضافه کنید.

کینوآ هم مانند ماکارانی، پاستا و غذاهایی که با سس خوشمزه و لذیذ می شوند، با سس طعمی فوق العاده می گیرد. سس های بیشماری برای اضافه کردن به کینوآ وجود دارد. سس پاستا، سس گوجه فرنگی، سس های سوشی و انواع سس های مختلف که انتخاب و امتحان کردن آن ها به ذائقه و سلیقه ی شخصیتان بستگی دارد.

کینو-آ را با خوراک های دیگر خوشمزه تر میل کنید.

اگر نمی خواهید در هنگام طبخ، کینوآ را مزه دار کنید، برای خوشمزه تر کردن طعم آن، می توانید خوراک های خوشمزه ای را در کنار کینوآ سرو کنید.

1- میوه و سبزیجات را با کینوآ همراه کنید.

از آنجایی که کینوآ طعم هر چیزی که در کنارش باشد را به خوبی جذب می کند، همراه کردن آن با میوه ها و سبزیجات فصل، یک وعده ی غذایی فصلی خوشمزه و متفاوتی می شود. مخصوصاً مرکبات و سیب ها که طعم شیرین و ملایم خوبی به آن می دهند. همچنین کینوآ با سبزیجات برگ و دارای نشاسته ی پایین نیز به خوبی ترکیب می شود.

– برای سرو کینوآ با غذاهای دریایی به آن آب لیمو یا آب پرتقال اضافه کنید.

– گوجه فرنگی، لیمو و آووکادو نیز به آن طعم متفاوتی خواهد داد.

2- کینوآ را می توان با گوشت گاو چرخ کرده نیز سرو کرد.

3- در هر جایی که از برنج، ذرت، عدس، ارزن یا ماکارانی استفاده می کنید، می توانید کینوآ را جایگزین آن کنید.

البته ممکن است طعم آن کمی تغییر کند، اما در بعضی جاها طعم بهتری داشته و در برخی غذاها طعم را تغییر نمی دهد. به هر حال برای یکبار هم که شده، می توانید کینوآ را تست کرده و در هر جایی که مورد پسندتان شد، در وعده های غذاییتان آن را بگنجانید.

4- همچنین می توانید آرد کینوآ تهیه کرده و در هر دستور غذایی که از آرد استفاده می شود، آن را جایگزین کنید.

از آنجایی که آرد کینوآ کمی بوی ترشی دارد، برای استفاده در تهیه ی نان، مافین، کوکی، دونات و پنکیک خمیر ترش عالی است. می توانید آن را با دیگر آردهای بدون گلوتن نیز همراه کنید. پروتئین موجود در این آرد باعث می شود خمیر ور آمده قابلیت شکل گیری بیشتری داشته باشد.

فن تریکس مطالعه مقالات زیر را به شما پیشنهاد می دهد.

>>> چگونه کدو سبز را مزه دار کرده و خوشمزه تر میل کنیم؟ <<<

>>> چگونه برف را خوشمزه تر بخوریم؟ <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا