تغذیه

چگونه کدو سبز را مزه دار کرده و خوشمزه تر میل کنیم؟

کدو سبز از جمله سبزیجاتی بوده که اگر چه دارای خواص فراوانی است، اما مزه ی خاصی ندارد. اغلب افراد معتقدند بسیار بی مزه و نچسب است و به همین دلیل از مصرف آن خودداری می کنند. اما همین بدون مزه بودن آن باعث می شود بتوان از کدو به عنوان بستری برای لذت بردن از انواع سبزیجات معطر، ادویه ها و دیگر مواد طعم دار و معطر استفاده کرد. کدو سبز تقریباً با همه ی این نوع مواد سازگار بوده و طعم عالی را به وجود می آورد تا بتوان آن را خوشمزه و دلپذیرتر میل کرد.

خوشمزه و مزه دار کردن کدو سبز قبل از طبخ

1- ساده ترین و قابل دسترس ترین مواد برای مزه دار و خوشمزه کردن کدو سبز ، نمک و فلفل است.

برای زمان هایی که می خواهید بسیار سریع و آسان کدو را طبخ کنید، مقداری نمک و دانه های فلفل سیاه تازه گزینه ای بسیار عالی است. بعد از آغشته کردن کدوها به نمک و فلفل، به آن ها روغن زیتون زده و بپزید. دقت داشته باشید که برای دو عدد کدوی متوسط یک قاشق غذا خوری روغن کافی است.

1 مزه دار کردن کدو سبز

2- برای ایجاد طعمی همه پسند و دوست داشتنی در کدو، تنها از یک نوع ادویه استفاده کنید.

درست است که کدو مزه ی خاصی ندارد، اما دلیل نمی شود که انواع و اقسام طعم دهنده ها را به آن اضافه کنید تا خوشمزه و دلپذیر شود. تنها یک ادویه ی معطر کافی است. زیره ی سبز به تنهایی طعمی عالی به کدو می دهد.

برای طعم دار کردن کدو تنها با یک ادویه، دو کدو را از وسط نصف کرده و روی 4 تکه، 3 قاشق غذاخوری روغن زیتون بپاشید. سپس روی کدو های روغن خورده نمک، فلفل و یک ادویه ی معطر دلخواه مثل زیره (½ قاشق غذاخوری) بزنید.

– قبل از زدن روغن شیارهایی روی سطح کدوها ایجاد کرده تا روغن و طعم دهنده به خوبی در کدو نفوذ کند و طعمی عالی به آن بدهد.

2 مزه دار کردن کدو سبز

3- در صورتی که مزه دار کردن کدو با یک نوع ادویه معطر را نپسندیدید، از مخلوط کردن چند ادویه استفاده کنید.

برای این کار ¼ قاشق چایخوری (0.6 گرم) پودر زیره سبز، پودر گشنیز و پاپریکا را با مقدار کمی فلفل کاین و ½ قاشق چایخوری (2.4 گرم) نمک و 1/8 قاشق چایخوری (0.3 گرم) فلفل سیاه را در کاسه ای مخلوط کنید. به این مخلوط دو قاشق چایخوری روغن زیتون و دو حبه سیر کاملاً له شده نیز اضافه کنید. مواد را خوب مخلوط کرده و به برش های کدو بزنید. می توانید بسته به سلیقه، هر ادویه ی دیگری که دوست داشته باشید را نیز به مخلوط اضافه کنید.

– مقدار مواد گفته شده مناسب دو عدد کدوی متوسط است.

3 مزه دار کردن کدو سبز

4- برای کسانی که دوست دار سیر هستند، ترکیب سیر با یک مخلوط گیاهی نیز گزینه ی خوبی است.

دو قاشق غذاخوری رزماری و جعفری تازه را خوب خرد کرده و در کاسه ی کوچکی بریزید. 3 قاشق غذاخوری روغن زیتون، ¼ فنجان موسیر له شده، دو حبه سیر له شده و نمک و فلفل سیاه را نیز اضافه کرده و کاملاً مخلوط کنید. به کدو ها روغن زیتون زده و بپزید. سپس کدوهای پخته را با سسی که آماده کردید میل کنید.

– این مقدار مواد، سس کافی برای 3 عدد کدوی متوسط را تهیه می کند.

4 مزه دار کردن کدو سبز

از مواد متنوع دیگری هم می توانید استفاده کنید

1- قبل از پخت کدوها روی آن ها پنیر پارمزان رنده کنید.

اگر می خواهید کدوها در کنار طعم پنیر، عطر و طعم سیر و گیاهان را نیز داشته باشند، ½ فنجان پنیر رنده شده پارمزان را با ½ قاشق چایخوری آویشن، پونه کوهی و نعنا خشک و ¼ قاشق چایخوری پودر سیر و نمک و فلفل در ظرفی مخلوط کنید. ابتدا به کدوها روغن زیتون زده و سپس مواد گفته شده را روی آن ها بپاشید.

5 مزه دار کردن کدوسبز

2- برای ایجاد طعمی لیمویی در کدوها:

دو قاشق غذاخوری روغن زیتون، یک قاشق غذاخوری آب لیموی تازه، 4 حبه سیر له شده، ¾ قاشق چایخوری نمک دریا و ½ قاشق چایخوری فلفل سیاه را در کاسه ای با هم مخلوط کنید.

دو عدد کدوی متوسط را حلقه ای برش زده و به مخلوط به دست آمده اضافه کنید. سپس اجازه دهید کدو ها 4 ساعت قبل از پخت در مخلوط خیس بخورند.

6 مزه دار کردن کدوسبز

– بعد از مزه دار کردن کدو ها به روش های گفته شده، هم می توانید آن ها را در فر پخته و هم در تابه سرخ کنید.

در پایان با مراجعه به لینک زیر از وب سایت فن تریکس با طرز تهیه و پخت کدو بلوطی در انواع طعم ها آشنا شوید.

>>> طرز تهیه و پخت کدو بلوطی در انواع طعم <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا