بیشتر بدانید

در چه مکان هایی شنا کردن خطرناک و ممنوع می باشد؟

مکان های ممنوع برای شنا کردن

هوا بسیار گرم شده و همه به دنبال راه حلی برای رهایی از این گرمای رنج آور هستند. اما هرگز نباید اجازه داد تمایل شدید برای خنک شدن و چاره نداشتن برای این امر روی قضاوت منطقی و عقلانی تاثیر بگذارد. شنا در هر مکان و در هر موقعیتی به یک شکل نبوده و تاثیرات یکسانی ندارد. خطر و رنجی که در نتیجه ی شنا در بعضی مکان ها ایجاد می شود، بسیار بیشتر و بدتر از تحمل رنج گرما می باشد. دریاچه ها، استخرها و حتی دریاها و اقیانوس ها می توانند بسیار خطرناک بوده و گاهی در صورت عدم احتیاط انسان را به راحتی راهی بیمارستان کنند. بنابراین قبل از شنا کردن، موارد زیر که محدودیت های شنا در مکان های مختلف را بیان کرده، مطالعه کنید تا لذت شنا در یک روز داغ تابستانی با بی احتیاطی از بین نرود.

شنا در موارد زیر ممنوع است:

1- آب غیر شفاف به رنگ کلر باشد.

1 مکان های خطرناک شنا کردن

اگر آب استخر شفاف نبوده، بگونه ای که کف استخر مشخص نباشد، حتی فکر پا گذاشتن در آن هم نباشید. این شرایط نه تنها نشانه دهنده ی کیفیت بسیار ضعیف آب و مضر بودن آن برای بدن شماست، بلکه دید شما در حین شنا کردن را کاهش داده به طوری که گویی با چشمان بسته شنا می کنید. این امر تا حدی خطرناک بوده که طبق گزارش هایی بسیاری از شناگران ماهر نیز در چنین آب هایی جان خود را از دست داده و بدن آنها تا چند روز به دلیل تیرگی آب کشف نشده است. در حالی که اگر آب تمیز و زلال بود، ممکن بود بلافاصله متوجه غرق شدن آنها شده و نجات می یافتند.

2- آب هایی که در آن جلبک موجود است.

2 مکان های خطرناک شنا کردن

دریاچه ها و برکه ها مکان های بسیار زیبایی هستند که آرامشی عجیب را به انسان القا می کنند. نگاه کردن به دریاها نیز همیشه انسان را تشویق به شنا در آن ها می کند. اما طبیعت در کنار زیبایی، خطرات خاص خودش را دارد. برخی جلبک های سبز آبی که در دریاچه ها رشد می کنند، سم های سیانو باکتری تولید کرده که بسیار خطرناک می باشند. تارهای نازک و اغلب بو دار این جلبک ها روی سطح آب شناور می شوند که نشانه ی وجود آن ها در اعماق دریاچه است. بنابراین اگر قصد شنا در برکه یا دریاچه ای را داشتید، ابتدا سطح دریاچه را از نظر وجود این جلبک ها با دقت بررسی کرده و در صورت عدم وجود جلبک شنا کنید.

در صورتی که دریاچه بزرگ بوده و وارسی کل آن برایتان امکان پذیر نیست، بو کشیدن نیز یکی دیگر از راه های تست دریاچه است. اگر دریاچه بوی بدی همچون بوی ماهی داخل تنگ دارد، یعنی برکه یا دریاچه دارای جلبک هایی بوده که نمی توانید آن ها را ببینید. این نوع آب حتی برای حیواناتی مثل سگ نیز مضر بوده و باعث مرگشان می شود.

3- استخرهایی که بچه ها در آن وارد شده اند.

3 مکان های خطرناک شنا کردن

بچه ها بسیار بامزه و دوست داشتنی هستند مخصوصاً زمانی که با مایو در آب ورجه وورجه می کنند. اما هیچ کدام از آن ها از این نظر که با قواعد و قانون شنا و استخر آشنایی ندارند، نمی توانند شناگران خوبی باشند. زیرا حتی مقدار بسیار کمی از مدفوع آن ها می تواند انگل Giardia lamblia را در بر داشته باشد که کل استخر را آلوده می کند. نشت پوشک و مقدار بسیار کمی ادرار نیز باعث بروز همین مشکل می شود. مسئله ای که کنترل آن در کودکان غیر ممکن است.

زمانی که آب آلوده باشد، شنا کردن در آن، میکروب ها را به بدنتان وارد کرده که منجر به اسهال و استفراغ خواهد شد.

4- مکان هایی که آب آن موج دار است.

4 مکان های خطرناک شنا کردن

معمولاً موج هایی که در دریا به سمت ساحل روانه می شوند، موادی مثل خزه های دریایی، کف بسیار غلیظ و سفید یا هرگونه مواد دیگری را باخود به سمت ساحل می برند. این ها نشانه ی وجود موج هایی بسیار سنگین در دریا و مواج و پرتلاطم بودن آن است. حتی شناگران بسیار ماهر و قوی هم نمی توانند از این جریان های خطرناک فرار کرده و رهایی یابند. بنابراین شنا در چنین آب هایی مطلقاً ممنوع است.

5- آب هایی که جمعیت زیادی در آن شنا می کنند.

5 مکان های خطرناک شنا کردن

از شنا در مکان هایی که جمعیت زیادی در آن در حال شنا هستند، خودداری کنید. زیرا هر بدنی میکروب ها، ویروس ها، آلودگی ها و باکتری های جدیدی را به آب اضافه می کند. هر چه تعداد شناگر بیشتر باشد رسیدگی به آب استخر نیز باید بسیار بیشتر بوده که اگر این کار انجام نشود، سلامت آب کاهش یافته و استخر برای سلامتی همه خطرناک خواهد بود.

در پایان برای اطلاع از نحوه پاکسازی آب استخر به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> نحوه پاکسازی آب استخر <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
bicycling




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا